منوی رژیم غذایی متعادل

استفاده از رژیم غذایی متعادل روش مؤثری برای کاهش وزن است – کاری که افراد زیادی فکر می‌کنند چالش بزرگی است. رژیم غذایی متعادل باید شامل مواد غذایی هر چهار گروه اصلی باشد. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید حتماً از
سه‌شنبه، 16 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
منوی رژیم غذایی متعادل
 منوی رژیم غذایی متعادل

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون

 

استفاده از رژیم غذایی متعادل روش مؤثری برای کاهش وزن است – کاری که افراد زیادی فکر می‌کنند چالش بزرگی است. رژیم غذایی متعادل باید شامل مواد غذایی هر چهار گروه اصلی باشد. اگر می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، باید حتماً از رژیم غذایی کامل استفاده کنید. بدین خاطر، رژیم‌های غذایی زیادی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.
رژیم غذایی مدیترانه‌ای: رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر اساس رژیم غذایی که مردم مدیترانه‌ای از آن استفاده می‌کنند به وجود آمده است. این رژیم غذایی شامل استفاده زیاد از میوه‌ها، سبزیجات، نان، سیب‌ زمینی، غلات، آجیل و دانه‌های روغنی است.
رژیم غذایی ساحل جنوبی: اگر می‌خواهید از رژیم غذایی ساحل جنوبی استفاده کنید، باید برای دو هفته اول از سیب زمینی، میوه‌ها، نان، غلات، برنج، ماکارونی، هویج و ذرت استفاده نکنید. ولی، بعد از آن می‌توانید از آن‌ها به مقدار کمی استفاده کنید ولی، باید هنوز هم از استفاده از بسیاری از آن‌ها خودداری کنید.
رژیم غذایی زون: رژیم غذایی زون مصرف کالری از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها را به گونه‌ای متعادل هدف قرار می‌دهد.
رژیم غذایی آتکینز: برای رژیم غذایی آتکینز می‌توانید از مواد غذایی غنی مانند استیک، تخم مرغ، پنیر چدار و غیره استفاده کنید ولی، از استفاده از کربوهیدرات‌ها باید به طور کامل خودداری کنید. رژیم غذایی آتکینز رژیم غذایی بحث‌انگیز است چون، مواد غذایی موجود در این رژیم غذایی فاقد مواد مغذی هستند و فرد با مصرف آن‌ها در معرض انواع مشکلات خواهد بود. این توسط سازمان غذا و دارو بررسی و تأیید شده است.
افراد مختلف نیاز‌های تغذیه‌ای متفاوتی دارند. عواملی مانند سن، نوع بدن، سطح فعالیت جسمی و جنسیت مقدار غذایی که فرد باید مصرف کند را تحت تأثیر قرار می‌دهند. سعی کنید حتماً در رژیم غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید. میو‌ه‌ها و سبزیجات منبع اصلی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به سلامت بدن کمک می‌کنند. علاوه بر این، استفاده از محصولات لبنی کم چرب را نیز فراموش نکنید. اگر می‌خواهید از گوشت در رژیم غذایی خود استفاده کنید، از گوشت بدون چربی، گوشت مرغ و ماهی بیشتر استفاده کنید.

منوی رژیم غذایی متعادل

صبحانه

روز خود را با یک فنجان توت فرنگی، نیم فنجان پنیر دلمه شده و یک قاشق بزرگ دانه آفتابگردان شروع کنید. از نان غلات کامل استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از املت گوجه فرنگی، تخم مرغ، قارچ، پیاز و پنیر تکه شده استفاده کنید.

ناهار

ناهاری متعادل و سالم می‌تواند شامل سالاد درست شده از کاهو، بروکلی، گل کلم و گوجه فرنگی باشد. دو قاشق چایخوری روغن گردو و مقداری گوشت بدون چربی به آن اضافه کنید. شما می‌توانید از همین ایده برای درست کردن انواع دیگر سالاد نیز استفاده کنید.

شام

برای شام از پاستای گندم کامل به همراه سس مارینارا و چند تکه بوقلمون استفاده کنید. مقداری سبزیجات دارای برگ سبز نیز به آن اضافه کنید. آن‌ها در دو قاشق چایخوری روغن کتان مخلوط و استفاده کنید.
بسیاری از افراد از میان وعده در بین وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام استفاده می‌کنند. اگر شما نیز جزء این دسته هستید می‌توانید از سیب، گردو، هویج، دانه کدو، پنیر، کراکر‌های غلات کامل و غیره استفاده کنید.
برای سالم‌تر کردن رژیم غذایی خود از غذاهای تازه و کم چربی تا حد امکان استفاده کنید و به آرامی غذا بخورید. از مصرف غذاهای پر چرب و پر کالری مانند انواع کیک، کلوچه، شکلات، پیتزا، ساندویچ و غیره خودداری کنید. علاوه بر استفاده از رژیم غذایی مناسب، به طور منظم ورزش کنید، آب زیاد بنوشید و استراحت کافی داشته باشید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما