درمان دیابت نوع 2

دیابت قندی یک بیماری متابولیکی بوده که در آن بدن قادر به تولید کافی انسولین نبوده و یا این که سلول ها به انسولین پاسخ نمی دهند، از این رو، منجر به بالا رفتن سطح قند خون می گردد. سه نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع 1،
چهارشنبه، 17 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درمان دیابت نوع 2
 درمان دیابت نوع 2

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون

 

دیابت قندی یک بیماری متابولیکی بوده که در آن بدن قادر به تولید کافی انسولین نبوده و یا این که سلول ها به انسولین پاسخ نمی دهند، از این رو، منجر به بالا رفتن سطح قند خون می گردد. سه نوع دیابت وجود دارد: دیابت نوع 1، دیابت نوع 2 و دیابت بارداری.
دیابت نوع 2
این نوع دیابت به عنوان دیابت بزرگسالان یا دیابت مستقل از انسولین نیز نامیده می شود. دیابت بیماری مزمن بوده که توانایی بدن را به منظور سوخت و ساز قند تحت تاثیر قرار می دهد. دیابت نوع 2 هنگامی که سلول ها به هورمون انسولین مقاومت نشان دهند، اتفاق می افتد. این هورمون سطوح قند سلول را تحت تاثیر قرار می دهد. هنگامی که بدن قادر به تولید مقدار مورد نیاز انسولین نباشد، سطوح قند خون به میزان غیر طبیعی بالا می رود.
روش های درمان دیابت نوع 2
درمان دیابت نوع 2 معمولا شامل برنامه ی بلند مدت به منظور پایین آوردن سطوح قند خون بالا می باشد. این برنامه های بلند مدت اساسا بر ورزش و رژیم غذایی تاکید دارند.
در رابطه با انواع مواد غذایی و مقدار غذای مصرفی با پزشک مشورت کنید. کسانی که اضافه وزن بیش از حد دارند، باید وزن خود را کاهش دهند. جهت حفظ سطوح قند خون و وزن باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید.
جنبه ی مهم دیگر مدیریت این بیماری انجام منظم ورزش می باشد. این کار به کنترل سطوح قند خون بدون مصرف دارو کمک می کند. از طریق ورزش چربی های اضافی و کالری سوخته و این کار به نوبه ی خود باعث حفظ وزن می گردد.
ورزش به بهبود جریان خون و کاهش فشار خون بالا کمک می کند. این کار به کاهش مقاومت بدن به انسولین کمک می کند.
همراه با رژیم غذایی و ورزش، پزشک ممکن است برخی داروها را نیز پیشنهاد دهد. این داروها به کنترل سطوح قند خون توسط کمک به جذب قند بیشتر هنگامی که انسولین موجود است، کمک می کند. در صورتی که دارو به کنترل سطوح قند خون کمک نکند، پزشک ممکن است انسولین تجویز کند که در این صورت نیاز به تزریق زیر پوستی این دارو بوده و نباید از راه دهان مصرف شود.
اکثر بیماران مبتلا به دیابت نیاز به دارو ندارند، چون آن ها می توانند با دنبال کردن رژیم غذایی مناسب، کاهش وزن و انجام فعالیت های فیزیکی بیماری خود را کنترل کنند.
یک رژیم غذایی مناسب برای افراد دیابتی شامل میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار همراه با ورزش هایی مانند ورزش های هوازی می باشد. گیاهان دارویی مختلف مانند دارچین و زغال اخته نیز به درمان دیابت نوع 2 کمک می کند. با این حال، در رابطه با استفاده از این گیاهان دارویی برای درمان دیابت و مکمل های دیگر مانند روی، کروم و بیوتین با پزشک متخصص مشورت کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.