درمان طبیعی اکنه

اکثر مردم پاک کننده های طبیعی پوست را به دلیل این که ترس از عوارض جانبی انواع دیگر درمان ها بر روی پوست ترجیح می دهند. در واقع، اثبات شده که برخی از درمان های طبیعی برای آکنه موثرتر از کرم ها و داروهای تجویز
چهارشنبه، 17 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
درمان طبیعی اکنه
  درمان طبیعی اکنه

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون

 

اکثر مردم پاک کننده های طبیعی پوست را به دلیل این که ترس از عوارض جانبی انواع دیگر درمان ها بر روی پوست ترجیح می دهند. در واقع، اثبات شده که برخی از درمان های طبیعی برای آکنه موثرتر از کرم ها و داروهای تجویز شده هستند. در این مقاله با انواع پاک کننده های طبیعی پوست آشنا می شویم.
آکنه، یکی از رایج ترین بیماری های پوستی بوده که بزرگسالان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. برای برخی افراد، آکنه خفیف و گاه به گاه بوده، اما این بیماری در برخی افراد دیگر شدید، مکرر و دردناک می باشد. حذف جای جوش ها بر روی پوست مشکل بوده و درنتیجه ظاهری نامناسب و خال خال پیدا خواهد کرد. پاک سازی طبیعی پوست به دلیل راحتی آن ها و نداشتن هر گونه عوارض جانبی نسبت به پاک کننده های شیمیایی ترجیح داده می شود.
روش های درمان خانگی باعث ارائه ی پوستی سالم و حفظ سلامت کلی پوست می گردد. در این جا برخی نکات ساده که در این زمینه مفید می باشد را ذکر می کنیم:

سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ نیز یکی از داروهای خانگی جهت از بین بردن آکنه می باشد. این ماده سلول های مرده ی پوست را از بین می برد. سفیده ی سه عدد تخم مرغ را در یک کاسه ریخته و به منظور ایجاد یک ماسک آن را به طور کامل بر روی صورت قرار دهید. صبر کنید تا حدود 15 دقیقه این ماسک بر روی صورت باقی مانده و سپس آن را با آب شستشو دهید. روغن موجود در سطح پوست توسط سفیده ی تخم مرغ جذب شده و باعث درمان سریع تر آکنه می گردد.

آرد نخود

یکی از بهترین راه حل های درمان آکنه، آرد نخود می باشد. آرد نخود به طور معجزه آسایی به درمان آکنه کمک کرده، چون باعث کنترل تولید چربی اضافی می گردد. دو قاشق چای خوری آرد نخود را با یک قاشق ماست و مقداری پودر زرد چوبه ترکیب کنید. این مخلوط را بر روی صورت قرار داده و از تماس آن با چشم ها و ناحیه ی لب خودداری کنید. شما می توانید شیر خام و آب لیمو را به این مخلوط اضافه کرده و آن را بر روی ناحیه ی آسیب دیده اعمال کنید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا باعث تسکین آکنه ی قرمز و جای جوش ها می گردد. اثرات تسکین دهنده ی آلوئه ورا به درمان پوست آسیب دیده کمک کرده و باعث بهبود رنگ پوست می گردد. برگ آلوئه ورا را از جهت طولی برش داده و شیره ی آن را استخراج کرده و به صورت موضعی بر روی پوست قرار دهید. تکرار این کار به دو بار در روز باعث دریافت نتیجه ی سریع می گردد. در صورتی که شما به این گیاه دسترسی ندارید، می توانید آن را از سوپرمارکت ها و یا فروشگاه ها خریداری کنید. آب خالص آلوئه ورا نیز جهت درمان آکنه مصرف می گردد.

تصفیه ی منظم پوست

پوست صورت خود را دو بار در روز با استفاده از یک پاک کننده ی ملایم تمیز کنید. پاک کننده ای انتخاب کنید که حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی نامناسب نباشد. این پاک کننده ها پوست شما را از گرد و خاک، چربی و باکتری حفظ می کند.

لمس نکردن

جوش های صورت خود را به دلیل وجود سطوح بالای باکتری، با انگشت و یا هر شیء دیگری لمس نکنید. این کار می تواند باعث تشدید عفونت شده و در نتیجه منجر به زخم گردد.

اجتناب از آرایش

استفاده از آرایش بر روی پوست مستعد به آکنه بسیار خطرناک است. این امر می تواند باعث شیوع بیماری هایی شده که رهایی از آن ها مشکل است.

تمیز نگه داشتن پوست

به منظور حفظ منافذ باز پوست، یک یا دو بار در هفته صورت خود را بخور دهید. آب جوش را در یک ظرف ریخته و حرارت آن را حذف کنید. سر خود را با یک حوله پوشش داده و صورت را به نزدیک ظرف ببرید. سپس صورت خود را با آب خنک بشوئید. بالش خود را هر روز عوض کرده و پوست سر خود را نیز تمیز نگه دارید، چون ایجاد گرد و خاک بر روی پوست باعث تشدید آکنه می شود.

عرق

در صورتی که تمایل به رهایی از سموم به صورت سریع را دارید، نیاز به دفع عرق از بدن دارید. حداقل سه بار در هفته و هر بار به مدت دو ساعت ورزش کرده و از حمام سونا استفاده کنید. این کار نه تنها به حل مشکل آکنه کمک می کند، بلکه یاعث درخشان شدن پوست نیز می گردد.

آب

آب جهت حفظ رطوبت و عملکرد خوب بدن بسیار مهم می باشد. روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. این کار به رهایی از سموم مضر از بدن کمک می کند. بنابراین، باعث کاهش اکنه می گردد.

رژیم غذایی

مصرف غذاهای سالم برای پاکسازی طبیعی آکنه از سطح پوست بسیار مفید می باشد. خواص ضد التهابی مواد غذایی حاوی امگا 3 یافت شده در ماهی، خشکبار، لوبیا و بذر کتان به کنترل آکنه کمک می کند. از مصرف غذاهای ناسالم و کافئین خود داری کنید، چون این غذاها می توانند رشد آکنه را افزایش دهند.

درمان طبیعی آکنه در طول دوران بارداری

در طول بارداری، نوسانات سطح هورمون معمول می باشد. اختلالات هورمونی اغلب باعت تشکیل آکنه بر روی سطح پوست می گردد. داروهایی که به طور طبیعی برای درمان آکنه استفاده می شوند، در واقع برای جنین مضر بوده و باعث ایجاد نقص در هنگام تولد برای نوزاد می گردد. روش های درمانی بالا بدون ایجاد هیچ گونه مشکلی برای نوزاد به حل مشکل آکنه کمک می کند. با این حال، در طول بارداری، در صورتی که مایل به استفاده از گیاهانی مانند بابونه، سیر، ریشه ی شیرین بیان و یا گل همیشه بهار برای درمان آکنه هستید، با یک متخصص پوست و متخصص زنان مشورت کنید، چون این احتمال وجود دارد که گیاهان ذکر شده برای سلامت جنین مضر باشند. از مصرف بیش از حد گیاهان دارویی نیز باید اجتناب کرد.
ممکن است تصور کنید که افراد معروف دارای پوستی بی عیب و نقص هستند، اما واقعیت این است که بسیاری از آن ها هم از آکنه رنج می برند.بنابراین، این را در ذخن داشته باشد که هر چقدر هم که آکنه موجود روی پوست شما شدید باشد، با داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از میوه و سبزیجات تازه قطعه می توانید به حل این مشکل کمک کنید. جهت درمان طبیعی آکنه، این دروان های خانگی باید با استفاده از مواد تغذیه ای سالم همراه شود. از مصرف مواد غذایی فراوری شده دوری کنید. همچنین توجه داشته باشید که برخی مواقع، آکنه با استفاده از محصولات مراقبت از پوست ناسالم تشدید می گردد. بنابراین، توصیه می شود که استفاده از این محصولات بر روی پوست را کاهش دهید. سعی کنید از درمان های طبیعی و موثر به منظور تمیز کردن، درخشان کردن و سالم نگه داشتن پوست استفاده کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.