راه امام الگو و سمبل ملت ایران

رئیس جمهور بزرگداشت امام خمینی(ره) را ادامه راه امام دانست و با تأکید بر اینکه اعتقاد به کار برای خدا و انجام تکلیف اندیشه امام را جاودانه و جهانی کرده است، تصریح کرد: ضروری است اندیشه‌های خمینی عزیز بیش از پیش و با سرعت در اقصی نقاط جهان منتشر شود چرا که امروز دنیا با خلاء فکری و ایدئولوژیک مواجه است.
جمعه، 27 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راه امام الگو و سمبل ملت ایران
راه امام الگو وسمبل  ملت ایران
 
 
رئیس جمهور بزرگداشت امام خمینی(ره) را ادامه راه امام دانست و با تأکید بر اینکه اعتقاد به کار برای خدا و انجام تکلیف اندیشه امام را جاودانه و جهانی کرده است، تصریح کرد: ضروری است اندیشه‌های خمینی عزیز بیش از پیش و با سرعت در اقصی نقاط جهان منتشر شود چرا که امروز دنیا با خلاء فکری و ایدئولوژیک مواجه است.
دکتر محمود احمدی‌نژاد شامگاه امروز (شنبه) در آستانه نوزدهمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام(ره) با بیان اینکه اعضای این ستاد یاران امام و خط نورانی ولایت هستند، گفت: تردید نکنید که قرار گرفتن در این ستاد توفیق و عنایتی از جانب خداست.
وی با اشاره به اینکه امام پرچمدار همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها برای بشریت امروز است، اظهار داشت: همه وجود حضرت امام(ره) درس بود. ایشان هم راه بودند، هم راهنما و هم پشتیبان رهروان و دست‌گیر افتادگان در مسیر.
دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه کار برای خدا و انجام تکلیف دو وجه بارز شخصیت حضرت امام(ره) بود، خاطر نشان کرد: کار برای خدا و انجام تکلیف عین پیروزی است و تنها راهی است که در آن شکست معنایی ندارد، کسی که در این مسیر حرکت کند، اندیشه، نوع نگاه، اراده و تصمیم‌گیری او از دیگران متفاوت می‌شود و افق نگاهش جهانی شده و ابدی می‌گردد.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: کار برای خدا و انجام تکلیف رمز ماندگاری است کسی که برای خدا کار کند مناسبات شکل‌گرفته بر اساس اندیشة مادی نمی‌تواند مانعی در راه حرکت وی ایجاد کند.
وی اضافه کرد: کسی که برای خدا کار کند با خدا پیوند می‌خورد و در این صورت همه قدرت‌ها در اختیار اوست و هیچ قدرت دیگری در برابر او وجود ندارد. حضرت امام(ره) نیز بخاطر اعتقاد به این دو وجه مهم، بهترین سیاستمدار، زاهد،‌ مجاهد، تحلیل‌گر سیاسی و نظامی، مدیر اجرایی، ‌معلم اخلاق و فرهنگ بود.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امام(ره) نه فقط برای ملت ایران بلکه برای همه بشریت جهان الگو و اسوه است، گفت: هر چه زمان می‌گذرد و هر چقدر که ملت‌ها بیدار می‌شوند، امام درخشنده‌تر و شناخته ‌شده‌تر می‌شود.
وی تأکید کرد: آن تبری که امام(ره) به حرکت درآورد و بت‌ها را به زمین ریخت امروز نیز، همان تبر بت‌های زمان را در هم می‌شکند و اندیشه‌ای که امام راحل ایجاد کردند هر روز نورانی‌تر و توفنده‌تر جلو می‌رود.
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: کسانی که امید داشتند با جدا شدن ظاهری و جسمی امام(ره) این موج توفنده در جهان آرام خواهد گرفت، این افراد جاودانگی یک انسان الهی را درک نمی‌کنند. بدون تردید امروز امام در دنیا شناخته‌شده‌تر از 20 سال قبل است.
دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دست پرتوان امام راحل یکی از بت‌های حاکم بر نیمی از جهان را فرو ریخت، تصریح کرد: به فضل الهی بزودی شاهد فرو ریختن نیم دیگر نیز خواهیم بود. قدرت‌هایی که به‌لحاظ نظری دنیا را تحت سیطره اهریمنی خود قرار داده بودند با آمدن امام(ره) در انفعال فرو رفتند و هنوز هم در انفعال هستند.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز به لطف خدا و قیام الهی امام راحل و مجاهدت ملت بزرگ ایران و خط ولایت دشمنان بشریت بطور کامل خلع سلاح شده‌اند و پیامی برای بشریت ندارند، گفت: امروز قدرت‌های زورگو در عرصه‌های مختلف در بن‌بست کامل قرار گرفته‌اند و حتی قادر به حل کوچکترین مسائل دنیا نیستند.
وی تأکید کرد: تردید ندارم با فرهنگ و پرچمی که امام(ره) عرضه کردند اگر در هر نقطه عالم فرهنگ امام راحل با جبهه ظلم و استکبار رودررو شود، پیروزی با جبهه فرهنگ امام است.
دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه کار برای خدا نیازمند حجم بالا نیست بلکه نیازمند کیفیت است، گفت: پیامبران و شخص حضرت امام(ره) با اعتقاد به کار برای خدا و انجام تکلیف الهی یک‌تنه در راه خدا قیام کردند اما به مرور موج عظیم خداخواهی دنیا را فرا گرفت.
رئیس‌جمهور ذکر و نام و یاد امام(ره) را ذکر همه خوبی‌ها دانست و تصریح کرد: اگر انسان‌های کوته‌فکر نبودند، صراحتاً می‌گفتم که ذکر امام(ره) ذکر خداست برای اینکه امام راحل، ذکر خدا پرستی را در جهان زنده کرد و همه با شنیدن نام امام(ره) یاد خدا می‌افتند.
وی با اشاره به اینکه وجود امام(ره) برای همه بشریت و حتی دشمنان رحمت بود، اظهار داشت: امام نفخه الهی را در بشریت امروز دمید و شجاع‌ترین شجاعان در مقابل زورگویان و فاسدها بود اما اگر می‌شنیدند در عین حال برای آنها رحمت بود و پیام رحمت می‌فرستاد.
دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: امام(ره) اولین پایبند اصول و ارزش‌ها بود و تا روز آخر سرسوزنی از اصول و ارزش‌ها تخطی نکرد چرا که به تکلیف الهی پایبند بود. امام(ره) با ناراحتی و عصبانیت فاسدها و زورگویان و دزدها نه تنها در مسیر حرکت خود انحرافی ایجاد نمی‌کرد بلکه بشاش‌تر و مصمم‌تر می‌شد.
وی با اشاره به ضرورت زنده نگهداشتن یاد و نام امام(ره) گفت: امروز اگر در کشور به دنبال خدمت هستیم به عشق امام راحل و برای این است که یاد و نام امام(ره) در دنیا منتشر شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه خوشبختانه در ایران سال به سال خط امام(ره) بیشتر شناخته و راه امام، نورانی و مستحکم‌تر می‌شود، گفت: مراسم سالگرد به عنوان یک سمبل است والا لحظه بر لحظه ما مشحون به یاد امام خمینی(ره) است.
دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: ملت ایران، امام خمینی را به خوبی شناخت و بر روی میثاقی که با ایشان بست تا امروز ایستاده و تردید ندارم به فضل الهی تا آخر خواهد ایستاد.
وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا با خلاء فکری مواجه شده است و لیبرالیسم و اومانیسم به پایان راه رسیده‌اند و هیچ گونه جذابیتی برای ملت‌ها ندارد و جهانیان به دنبال راه نو و الهی هستند خطاب به دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت امام(ره) گفت: باید مراسم سالگرد امام(ره) را از محدوده ایران خارج کنید و بخش خارجی ستاد را فعال‌تر نمایید چرا که جهانیان نیازمند شنیدن حرف‌های امام(ره) هستند.
رئیس‌جمهور اضافه کرد: امام جهانی است و نباید ایشان را در جغرافیای ایران محصور کنیم. بعضی در داخل معرفی امام را با مقیاس خودشان می‌سنجند که این خیلی مقیاس کوچکی است، امام از ظرفیت بالای جهانی برخوردار است و آرمان‌هایی که امام معرفی کرد در آستانه تحقق جهانی است
وی تصریح کرد: این ظرفیت و همچنین قدرت برنامه‌ریزی و اجرایی آن در کشور وجود دارد که اندیشه‌های امام را به سرعت در دنیا منتشر کنیم.




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.