مزایای اینوزیتول

اینوزیتول دارای مزایای متعددی می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های این دارو رهایی از افسردگی و اضطراب می باشد. این مقاله فهرستی از مهم ترین مزایای اینوزیتول را بیان می کند.
چهارشنبه، 8 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مزایای اینوزیتول
مزایای اینوزیتول

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

اینوزیتول دارای مزایای متعددی می باشد. یکی از مهم ترین مزیت های این دارو رهایی از افسردگی و اضطراب می باشد. این مقاله فهرستی از مهم ترین مزایای اینوزیتول را بیان می کند.
اینوزیتول که با نام سیکلو هگزان نیز شناخته می شود، ایزومر گلوکز بوده که نقش مهمی را در بدن ایفاء می کند. مشخص شده که اینوزیتول دارای 9 ایزومر فضایی احتمالی می باشد که مهم ترین آن ها به عنوان میو- اینوزیتول شناخته می شود که به طور گسترده ای در طبیعت یافت می شود. گفته شده که اینوزیتول یک عضو از ویتامین B می باشد.
میو- اینوزیتول به شکل فسفولیپیدها توسط بدن مورد استفاده قرار می گیرد، که در مغز و بافت های دیگر قرار دارد. به غیر از این، اینوزیتول ارتباط بین سلول های عصبی در بدن را تسهیل بخشیده و همچنین به انتقال چربی به سراسر بدن نیز کمک می کند.
مزایای اینوزیتول
مزیت ویتامین B این است که آن ها ویتامین های محلول در آب هستند، از این رو، در بدن ذخیره نمی شوند. اینوزیتول یکی از ویتامین های B می باشد. این دارو نقش مهمی را در تشکیل لسیتین که باعث محافظت سلول ها از اکسیداسیون می گردد، ایفاء می کند و عامل مهمی در تشکیل غشاهای سلولی می باشد. این دارو دارای اثر متابولیکی بر بدن بوده که در آن مانع از ذخیره ی چربی در بدن می گردد. از این رو، به عنوان چربی سوز نیز نامیده می شود و نقش محوری را در حفظ سلامتی افراد ایفاء می کنند.
اگر شما از ریزش مو رنج می برید، اینوزیتول در این رابطه می تواند کمک زیادی به شما کند. ریزش مو هنگامی که سطوح اینوزیتول در بدن کاهش یافت، اتفاق می افتد. این کمبود اینوزیتول منجر به نازک شدن مو و طاسی در زنان و مردان می گردد. بنابراین، اینوزیتول برای رشد مناسب مو حیاتی می باشد.
اینوزیتول به درمان اضطراب و افسردگی نیز کمک می کند. از این رو، یکی از داروهای درمانی اضطراب و افسردگی بوده و در قالب پودر می تواند تجویز شود. مزایای پودر اینوزیتول می تواند به این واقعیت نسبت داده شود که آن ها حاوی ویتامین B بوده و نقش مهمی را در سلامتی سیستم عصبی ایفا می کنند. همچنین دارای اثر آرامبخش بر سیستم عصبی بوده و از این رو در درمان بیماری های مربوط به اعصاب مانند بیماری آلزایمر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
برای افرادی که از کلسترول خون بالا رنج می برند و در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند نیز اینوزیتول تجویز می شود. اینوزیتول کولین می تواند در کنترل سطح کلسترول بدن مفید باشد و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این دارو مانع از سخت شدن عروق شده و در نتیجه نه تنها از قلب محافظت کرده، بلکه از دیگر اندام های حیاتی مانند کلیه و کبد نیز محافظت می کند.
این ویتامین برای نوزادان نارس نیز مفید می باشد. کودکانی که علائم و مشکلات تنفسی را نشان می دهد. اینوزیتول می تواند احتمال ناتوانی تنفسی در این کودکان را کاهش داده و به جلوگیری از مرگ ناگهانی آن ها کمک می کند.
اینوزیتول برای افرادی که از دیابت رنج می برند، نیز مفید است. سرعت هدایت عصبی در افراد دیابتی به علت دیابت کاهش می یابد. مصرف دوزهای منظم اینوزیتول به بهبود سرعت هدایت عصبی کمک می کند.
رشد و بقاء سلول ها در روده ها، غشاهای چشم و مغز استخوان توسط اینوزیتول تحریک می شود. بنابراین، گفته شده که این دارو برای درمان سرطان نیز مفید است. مکمل های این دارو می تواند برای درمان بیماران سرطانی مورد استفاده قرار گیرد. اینوزیتول برای درمان یبوست نیز مفید است و به تحریک عمل عضلانی جهاز هاضمه مفید می باشد. به غیر از مزایای ذکر شده در بالا، اینوزیتول به درمان اختلالات پوستی مانند اگزما نیز کمک می کند. همچنین جهت درمان مشکلات چشمی نیز مفید می باشد.
بسیاری از غذاهای غنی از اینوزیتول وجود دارد. منابع رایج اینوزیتول شامل لوبیای خشک، طالبی، میوه های مرکبات (به غیر از لیمو)، عدس، آجیل، خشکبار، جو دوسر، گوشت، برنج، محصولات غلات و غیره می باشد. با این حال، اینوزیتول دارای برخی عوارض جانبی می باشد. از این رو، در هنگام مصرف اینوزیتول باید مراقب بود، و قبل از استفاده از این دارو حتما با پزشک مشورت کنید. توصیه شده که مصرف کافئین را کاهش دهید، چون مصرف کافئین می تواند باعث کاهش سطوح اینوزیتول در بدن گردد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.