نحوه ی هرس انگور

در صورتی که در حال برنامه ریزی برای پرورش انگور در باغ خود هستید، باید نحوه ی هرس این گیاهان را بدانید، چون هرس بخش بسیار مهمی از فرایند رشد گیاهان را تشکیل می دهد. اجازه دهید در این مقاله نحوه ی هرس درختان انگور
شنبه، 11 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نحوه ی هرس انگور
نحوه ی هرس انگور

 

مترجم: سهیلا حاجی زاده
منبع:راسخون
 

در صورتی که در حال برنامه ریزی برای پرورش انگور در باغ خود هستید، باید نحوه ی هرس این گیاهان را بدانید، چون هرس بخش بسیار مهمی از فرایند رشد گیاهان را تشکیل می دهد. اجازه دهید در این مقاله نحوه ی هرس درختان انگور را شرح دهیم.
انگور میوه ی بسیار محبوب می باشد. انگور دارای گوشت نسبتا کوچک با آب خوشمزه می باشد. پرورش درختان انگور باعث افزودن زیبایی باغ می گردد. رقم concord نیز مانند هر رقم دیگر انگور جهت میوه دهی نیاز به مراقبت مناسب و منظم دارد. در این مقاله در رابطه با هرس رقم concord انگور جهت حفظ سلامت و تولید میوه های سالم بحث خواهیم کرد.

هرس انگور Concord

انگور Concord یکی از ارقام خانواده ی انگور می باشد. درست مانند ارقام دیگر انگور، رقم Concord نیز برای تازه خوری، همچنین جهت تولید محصولات مختلفی که با استفاده از آب انگور تهیه می شود، پرورش داده می شود. پوست این رقم به آسانی از گوشت جدا می شود. این رقم در تولید محصولاتی مانند آب انگور، ژله های با طعم انگور، آب نبات و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. پرورش انگور Concord در خانه ایده ی فوق العاده ای می باشد. هیچ چیز لذت بخش تر از داشتن یک سبد پر از میوه ی تازه از حیاط خلوت منزل نیست. با این حال، این رقم انگور به منظور حفظ سلامتی آن نیاز به هرس سالانه دارد.
اولین چیزی که باید از آن آگاهی داشته باشید، زمان هرس می باشد. این رقم انگور در طول زمستان به واسطه ی شرایط یخ زدگی سنگین غیر فعال اند. از این رو، بهترین زمان جهت هرس انگور می باشد.
گاهی اوقات بهترین زمان هرس انتهای زمستان و شروع بهار می باشد.
یکی دیگر از مواردی که نیاز است در ذهن داشته باشید، سن درخت انگور می باشد. انگور Concord تنها بعد از یک سال رشد نیاز به هرس دارد. بنابراین، قبل از این زمان نباید هرس صورت گیرد. چون در این صورت تنه ی درخت توسعه نمی یابد.
بنابراین، ما فرض می کنیم که انگور بیش از یک سال سن دارد. حالا، مرحله ی اول شامل ارزیابی بصری مناسب انگور می باشد.
همه ی بازوهای بیمار، خشک و مرده ی بالای تنه را بررسی کنید. و این بازوها را به طور کامل قطع کنید.
این شاخه ها را حداقل نیم اینچ بالای جوانه قطع کنید.
هنگامی که قیچی را در دست گرفتید، مطمئن شوید که جوانه ها را 45 درجه سانتی گراد نسبت به جوانه قطع کنید.
بعد از این که شاخه های مرده و خشک را حذف کردید، تمرکز خود را بر روی شاخه های ضعیف قرار دهید. به یاد داشته باشید که انگور Concord بر روی تنه ی سال گذشته رشد می کند، بنابراین شما نمی توانید هر گونه شاخه ی ضعیف موجود بر روی درخت را قطع کنید.
هنگام حذف این شاخه های ضعیف، آن ها را حداقل نیم یا یک چهارم از یک اینچ بالای نقطه ای که به ساقه متصل هستند، آن ها را برش بزنید.
زمانی که شاخه های ضعیف را حذف کردید، دوباره کل درخت را بررسی کنید. ببینید که آیا بازوهای موجود بر روی بخش های پایین تر انگور نور کافی دریافت می کنند، یا اینکه بازوهای بالاتر درخت از رسیدن نور به شاخه های پایینی جلوگیری می کنند؟ در صورتی که احساس کردید نور کافی به شاخه های پایین تر درخت نمی رسد، همه ی شاخه های قسمت بالایی درخت را کوتاه کنید.
حالا شما تنها بازوهای و شاخه های سالم را دارید، بررسی کنید که حداقل یک فاصله ی تقریبا 10 اینچی بین شاخه های سالم وجود داشته باشد. این کار به رشد بهتر درخت انگور کمک می کند.
در حال حاضر شما با نحوه ی هرس درختان انگور آشنا شدید، پس باید سالانه درختان را به منظور اطمینان از سلامتی آن ها و داشتن میوه های سالم هرس کنید.

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.