آیا قلب‌تان از شما پیرتر است؟

قلبِ سه چهارم بزرگسالان "مسن‌تر" از سن تقویمی آن‌ها است. این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی می‌شود. "سن قلبی" براساس مشخصاتی شامل فشار خون، سابقه مصرف سیگار، دیابت و شاخص توده بدن اندازه گیری
چهارشنبه، 15 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا قلب‌تان از شما پیرتر است؟
 آیا قلب‌تان از شما پیرتر است؟

 

مترجم: پریسا مرتضوی
منبع:راسخون
 

قلبِ سه چهارم بزرگسالان "مسن‌تر" از سن تقویمی آن‌ها است. این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به سکته یا حمله قلبی می‌شود. "سن قلبی" براساس مشخصاتی شامل فشار خون، سابقه مصرف سیگار، دیابت و شاخص توده بدن اندازه گیری می‌شود. طبق گزارش متخصصان، سن قلبی بیش از نیمی از زنان و مردان آمریکایی پنج سال یا بیشتر مسن تر از سن تقویمی آن‌ها است.
ایده سن قلبی بدین منظور ایجاد شده است که میزان ریسک مرگ ناشی از سکته یا حمله قلبی مشخص شود و معلوم شود چگونه می توان این خطر را کاهش داد. پزشکان می توانند با استفاده از این ارزیابی ها در مورد روش‌های درمانی تصمیم بگیرند و بیماران را به داشتن عادات سالم‌تر تشویق کنند.
یک زن پنجاه و سه ساله، قلبی به سن هفتاد و پنج سال داشت؛ چرا که سیگار می‌کشید و فشار خون بالایی داشت که تحت کنترل نبود. همچنین یک مرد چهل و پنج ساله دریافت که قلبش 30 سال از او بزرگتر است؛ زیرا سیگار می‌کشد، به دیابت دچار است و فشار خون بالایی دارد. این زن و مرد با دانستن سن قلبی خود می‌توانند تغییراتی در عادات خود بدهند و از شیوه زندگی سالمتری پیروی کنند.
چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟
حفظ فشار خون، سطح کلسترول و وزن بدن در سطحی سالم، انجام منظم فعالیت های ورزشی و ترک سیگار به بهبود قلب شما کمک می‌کنند. افراد می توانند اقدامات پیشگیرانه‌ای را برای کاهش سن قلبی خود انجام دهند تا بتوانند زندگی طولانی‌تر و سالم‌تری داشته باشند و کمتر در معرض بیماری های قلبی و سکته قرار داشته باشند.
متخصصان معتقدند هیچگاه خیلی دیر نیست. حتی اگر فردی 50 ساله سیگار را ترک کند، 14 سال از سن قلبی او کم می‌شود.
با این یافته‌ها می توان گروه‌هایی را که در معرض شدید خطر سکته و حملات قلبی هستند شناسایی کرده و سلامت قلب آن‌ها بهبود بخشید.
یافته‌های محققان CDC حاکی از آن است که:
• سن قلبی مردان بالغ به طور متوسط 8 سال از سن تقویمی آن‌ها بیشتر بود، سن قلبی زنان بالغ به طور متوسط 5 سال از سن تقویمی آن‌ها بیشتر بود.
• به طور متوسط، در تمام گروه‌های نژادی / قومی سن قلبی از سن تقویمی بیشتر است. در میان سیاه پوستان متوسط فاصله میان سن قلبی مردان و زنان 11 سال است.
• با افزایش تحصیلات و درآمد سن قلبی در میان مردان و زنان، کاهش می‌یابد.
سکته و بیماری قلبی مهمترین دلایل مرگ و معلولیت برای مردان و زنان در ایالات متحده است، با این وجود بسیاری از سکته‌ها و حملات کشنده و غیر کشنده قلبی قابل پیشگیری هستند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.