چگونگی استفاده از روغن زیتون جهت رفع آکنه

استفاده از روغن زیتون بر روی آکنه، و یا جای زخم در صورتی که دستورالعمل‌های آن را با دقت تمام انجام دهید، می‌تواند نتایج مثبتی را نشان دهد. این مقاله را خوانده تا روال استفاده‌ی صبحگاهی و شامگاهی آن را بیابید.
چهارشنبه، 15 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونگی استفاده از روغن زیتون جهت رفع آکنه
چگونگی استفاده از روغن زیتون جهت رفع آکنه

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

استفاده از روغن زیتون بر روی آکنه، و یا جای زخم در صورتی که دستورالعمل‌های آن را با دقت تمام انجام دهید، می‌تواند نتایج مثبتی را نشان دهد. این مقاله را خوانده تا روال استفاده‌ی صبحگاهی و شامگاهی آن را بیابید.
داشتن پوستی مستعد زدن آکنه یا جوش خواه تنها یک جوش بر روی صورت باشد و یا تمام صورت پر از جوش باشد، می‌تواند کابوس هرکس باشد. مهم نیست که شما پسر باشید و یا دختر، رسیدگی و مقابله با آکنه کار دشواری است. به منظور خلاص شدن از شر آکنه، صدها محصول مراقبت از پوست طبیعی و داروهای خانگی جای آکنه را امتحان کرده‌ایم. در طول آن جلسات درمانی، صدها مرتبه نیز به متخصص پوست مراجعه کرده‌ایم. و چنانچه مجبور به خواندن این مقاله شده‌اید، در این صورت تصور می‌کنم که هنوز درمان کامل آن را نیافته‌اید.
ممکن است این سئوال برایتان پیش آید که چرا تنها بر روی روغن زیتون و نه دیگر درمان‌های طبیعی متمرکز شده‌ایم. دلیل آن، این است که روغن زیتون خواص مختلفی در سلامت و زیبایی دارد به طوری که به خوبی از پوست شما مراقبت می‌کند. این روغن به عنوان عامل درمانی و پیشگیری کننده بر روی پوستتان (و دیگر قسمتهای بدن) عمل می‌کند. بسیاری از کرم‌های پوست، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های پاکسازی کننده حاوی روغن زیتون به عنوان ماده‌ی اولیه‌ی مهم می‌باشند. با فوائد و مصارف بسیاری که روغن زیتون دارد، به چه علت این روغن شگفت انگیز را استفاده نکرده و از شر آکنه یکبار برای همیشه خلاص نشویم.
استفاده از روغن زیتون
دلیل آنکه جای جوش در بعضی افراد باقی می‌ماند به دلیل کندن آنها است. گرچه محصولات بسیاری در بازار وجود دارد که جای جوش را درمان می‌سازد، اما استفاده از مواد طبیعی بسیار مؤثرتر است.
روال صبحگاهی
"1" /"8" قاشق چای خوری آب لیمو و 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون بردارید.
هر دو را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و به طور مستقیم بر روی جای جوش بزنید.
آن را به مدت حدوداً 15 تا 20 دقیقه به حال خود رها کنید.
صورت خود را با آب سرد و پاک کننده‌ی بدون روغن بشویید. با یک حوله تمیز با ضربه‌ی آرام صورت خود را خشک کنید.
انگشتان دست خود را در "1" /"4" قاشق چای خوری روغن زیتون فرو برده و آن را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید.
اطمینان حاصل کنید که به ویژه بر روی جای زخم و جوش تمرکز داشته باشید.
آن را به مدت 20 دقیقه به حال خود رها کرده، و با آب ولرم شستشو دهید.
روال شامگاهی
لازم است که این دستورالعمل‌ها را پیش از رفتن به رختخواب دنبال کنید.
در یک کاسه، 1 قاشق چای خوری روغن زیتون و 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید.
آن را به طور مستقیم بر روی پوست زده، و از نوک انگشتان خود برای مالیدن این مخلوط به طور کامل استفاده کنید.
از حرکات دورانی کوچک جهت مالیدن این مخلوط برای مدت 2 تا 3 دقیقه استفاده کنید.
بیشتر بر روی نواحی که جای آکنه باقی مانده تمرکز داشته باشید. یک پارچه‌ی گرم و مرطوب برداشته و صورت را به درستی پاک نمایید.
همچنین می‌توانید از روغن زیتون برای نرم کردن بافت جوشگاهی مرده استفاده کنید، و سپس با آب داغ، صورت خود را بخور دهید. منافذ پوست شما به راحتی باز خواهند شد و شانس بهتری را به شما داده تا جوش‌های سرسیاه و آکنه را بدون آزردن بیشتر پوستتان و یا بدتر ساختن آن از بین ببرید. شما دوست ندارید که هیچ گونه ریسک و خطری را در حین درمان آکنه و یا پوست مستعد آکنه انجام دهید. بهتر است تا جایی که امکان دارد به آرامی این کار را انجام دهید. مراقبت از پوست صورت بسیار ضروری است خصوصاً هنگامی که در معرض آکنه قرار داشته باشد. آکنه را دست کم نگرفته و یا از داروهای مضر بدون مشورت با متخصص پوست خود استفاده نکنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.