چگونه سکسکه را بند آوریم

بدترین مواقعی که دچار سکسکه می‌شوید، زمانهایی است که در میانه‌ی انجام کاری بوده و یا افرادی در اطراف شما می‌باشند. این وضعیت حتی زمانی که همه ساکت بوده و سکسکه بدون هیچ اخطار قبلی شروع می‌شود، بدتر هم می‌شود. از
شنبه، 25 دی 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه سکسکه را بند آوریم
چگونه سکسکه را بند آوریم

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

بدترین مواقعی که دچار سکسکه می‌شوید، زمانهایی است که در میانه‌ی انجام کاری بوده و یا افرادی در اطراف شما می‌باشند. این وضعیت حتی زمانی که همه ساکت بوده و سکسکه بدون هیچ اخطار قبلی شروع می‌شود، بدتر هم می‌شود. از طریق این مقاله از چگونگی نجات خود از این وضعیت خجالت آور اطلاع یابید.
همه ما مجبور به مقابله با سکسکه بوده‌ایم، و گاهی باعث خجالت زیادی برای ما شده است. تعداد علتهایی که برای سکسکه می‌آورند از درمانهایی که برای آن وجود دارد کمتر است. همه چیز از درمانهای خانگی مادربزرگها گرفته تا تجویز پزشک مورد امتحان قرار گرفته‌اند. متأسفانه، اینها تنها راه‌های درمان آن می‌باشند. چگونگی پاسخ بدن شما به این درمانها درونی و شخصی است. درمانی که ممکن است برای دوستی مؤثر واقع شود، امکان دارد که برای شما عکس آن عمل کند.

راه‌حل‌های فوری

آیا جلسه یا ملاقات مهمی در ده دقیقه‌ی آتی داشته و یک مرتبه گرفتار سکسکه شده‌اید؟ بیش از این نگردید، درمان آن همین جا است.
• زبانتان را بیرون آورده و آن را با شست و انگشت سبابه‌ی خود نگه دارید. شست شما بایستی در زیر زبان قرار داشته باشد و تا انتها به سمت داخل برده شود، در حالی که انگشت سبابه روی سطح زبان قرار گیرد.
• اکنون به آرامی زبان خود را بکشید. به شدت و محکم آن را نکشید در غیر این صورت ممکن است به خود صدمه بزنید.
• آن را به مدت 30 ثانیه نگاه داشته و بدین ترتیب سکسکه‌ی شما برطرف می‌شود.
اکنون می‌توانید بدون زحمت به جلسه‌ی خود برسید!

درمان‌هایی برای بزرگسالان

یکی از این درمان‌ها برای شما مؤثر واقع خواهد شد. تنها هر یک از آنها را پیش از کشف درمان جاودیی خود امتحان کنید.
• 9 جرعه‌ی پشت سر هم آب بدون هیچگونه توقفی جهت نفس کشیدن، بنوشید.
• نفس خود را نگه داشته تا زمانی که احساس کنید سکسکه‌ی دیگر در حال آمدن است. هنگامی که بتوانید سکسکه را حس کنید، کمی هوا را فرو برید.
• یک حبه قند کامل را خورده و یا یک قاشق چایخوری شکر سفید را قورت دهید. در صورتی که مبتلا به بیماری دیابت می‌باشید این روش را امتحان نکنید.
• چشمان خود را ببندید. مردمک چشمان خود را به آرامی و با قرار دادن دو انگشت اول خود به مدت 5 ثانیه فشار دهید.
• یک کیسه یخ را روی دیافراگم خود نگه دارید.
• آب یک لیموی کامل را گرفته و تا زمانی که سکسکه‌تان برطرف شود آن را جرعه جرعه بنوشید. طریقه‌ی دیگر این است که یک لیمو را با یک قاشق چایخوری نمک افزوده شده به آن بمکید.
• در یک پاکت کاغذی قهوه‌ای دم و بازدم عمیقی انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که هم دهان و هم بینی شما درون پاکت قرار داشته باشند.

درمانهایی برای نوزادان

عجیب آنکه، وقتی نوزادان دچار سکسکه می‌شوند، والدین بیشتر از خود بچه ناراحت می‌شوند. البته اینکه از هر اتفاقی که برای نوزاد افتد دچار اضطراب شوید امری طبیعی است. با این حال، سکسکه در نوزادان امری عادی است به این دلیل که سیستم بدن آنها به طور کامل تکامل نیافته است. نگران نباشید، و این درمانهای ساده را بر روی آنها انجام دهید.
• در وحله‌ی نخست دچار اضطراب نشوید. کودک را تا زمانی که سکسکه بند آید آرام سازید.
• اطمینان حاصل شود که کودکتان در طول تغذیه و پس از آن به کرات آروغ زند. این کار احتمال بروز سکسکه را کاهش می‌دهد.
• سکسکه در نوزادان مانند روشی که در بزرگسالان بکار می‌رود نمی‌تواند درمان شود. چیزی که لازم است انجام دهید، این است که حواس آنها را به چیزهای دیگر پرت کنید خصوصاً در مورد نوزادان بزرگتر این روش مؤثر می‌باشد به این دلیل که آنها ممکن است از وقوع مرتب سکسکه دچار عجز و درماندگی شوند.
• گاهی شیر دادن بی وقفه‎ی مادر به نوزاد به مدت حدوداً 15 تا 20 ثانیه ممکن است کمک ساز باشد.
در صورتی که متوجه شدید سکسکه‌تان حاضر به بند آمدن نیست، ممکن است دچار عارضه‌ی نهفته‌ای شده باشید. در چنین وضعیتی توصیه می‌شود بجای امتحان بی نتیجه‌ی این درمانهای خانگی، به پزشک مراجعه کنید. گرچه ممکن است این روشها سکسکه را به طور موقت برطرف سازند اما بروز مجدد آن ممکن است جای نگرانی داشته باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.