عوارض جانبی فلوکونازول

فلوکونازول یک مکمل تغذیه‌ای بوده که باعث پایین آوردن کلسترول می‌گردد. با این حال، قبل از مصرف این مکمل‌ها، ضروری است که با پزشک خود در مورد هر گونه عوارض جانبی احتمالی این دارو مشورت کنید. این مقاله
يکشنبه، 8 اسفند 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
عوارض جانبی فلوکونازول
عوارض جانبی فلوکونازول

 

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

فلوکونازول یک مکمل تغذیه‌ای بوده که باعث پایین آوردن کلسترول می‌گردد. با این حال، قبل از مصرف این مکمل‌ها، ضروری است که با پزشک خود در مورد هر گونه عوارض جانبی احتمالی این دارو مشورت کنید. این مقاله اطلاعاتی را درباره‌ی عوارض جانبی فلوکونازول ارائه می‌دهد.
فلوکونازول به عنوان اوکتاکونازول نیز شناخته شده که یک مکمل غذایی بوده که ممکن است با مخلوط کردن الکل های آلیفاتیک اولیه از جمله تترا کونازول، هگزاکونازول، هپتا کونازول، اکتاکونازول و نوناکونازول ایجاد شود. این مکمل از ترشحات مومی حاصل از گیاهانی مانند نیشکر و سیب زمینی شیرین حاصل می‌گردد. اجزاء اصلی آن اوکتاکونازول بوده که الکلی است که در غلظت‌های بالای حدود 60 درصد موجود می‌باشد.

عوارض جانبی فلوکونازول

اگرچه این مکمل به عنوان یک محصول طبیعی در نظر گرفته می‌شود که از منابع گیاهی به دست می‌آید، اما کاملا عاری از عوارض جانبی نیست. این مکمل باعث ایجاد عوارض خاص در محدوده‌ی متوسط تا شدید می‌گردد.

عوارض جانبی خفیف

عوارض جانبی خفیف این مکمل معمولا داوم ندارد. با این حال، در صورتی‌که شما هر کدام از این عوارض جانبی را تجربه کردید، باید بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.
حالت تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، کج خلقی، بی خوابی، خواب آلودگی، میگرن، گرسنگی بیش از حد، ناراحتی معده، سوء هاضمه، کاهش وزن، اسهال، ادرار دردناک

واکنش‌های حساسیت‌زا

به غیر از عوارض جانبی خفیف، شما ممکن است برخی واکنش‌های حساسیت‌زا را نیز تجربه کنید.
بثورات پوستی، خارش، قرمزی پوست، کهیر، تورم در گلو و صورت، اشکال در تنفس، مشکل بلعیدن، خس خس سینه.

عوارض جانبی شدید

هر گونه عوار جانبی، خفیف تا متوسط یک اتفاق جدی بوده و باید فورا با پزشک خود مشورت کنید.

خونریزی داخلی، استفراغ خون، خونریزی دستگاه گوارش

برخی مواقع، علائم سکته‌ی هموراژیک مانند تغییرات در بینایی یا صحبت کردن، سردرد شدید، ضعف یا بی‌حسی در دست و پاها ممکن است دیده شود. در صورت بروز این علائم، بلافاصله مصرف مکمل را قطع کنید. در صورتی‌که شما از داروهای دیگری همراه با این مکمل استفاده می‌کنید، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید چون ممکن است مصرف همزمان این مکمل با برخی داروها باعث بروز عوارض جانبی گردد. بنابراین، مصرف فلو کونازول تنها بعد از مشورت با پزشک توصیه می‌گردد. زنان باردار یا شیرده باید از مصرف این مکمل خودداری کنند، چون ممکن است منجر به بروز برخی مشکلات مربوط به سلامت گردد. هرچند که عوارض واقعی مصرف بیش از حد مکمل‌ها نامشخص است، اما اعتقاد بر این است که مصرف بیش از حد آن‌ها ممکن است احتمال بروز خونریزی داخلی را افزایش دهد.

ملاحظاتی در رابطه با مصرف فلوکونازول

از آنجا که ادعا می‌شود که این مکمل سطوح کلسترول‌های LDL و HDL را تنظیم می‌کنند، اما تحقیقات کافی در رابطه با این استدلال هنوز صورت نگرفته است. تصور می‌شود که این مکمل تجزیه‌ی کلسترول در بدن را افزایش داده و به کاهش مقدار کلسترول تولید شده توسط کبد کمک می‌کند. کپسول‌های مربوط به این مکمل در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی موجود می‌باشد. مصرف روزانه 5 تا 80 میلی‌گرم برای مدت 3 سال احتمالا بی‌خطر می‌باشد. با این‌حال، هیچ دوزی از این مکمل توسط FDA توصیه نشده است.
مطالعات نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند علائم شلی متناوب که شامل ناتوانی در راه رفتن به واسطه‌ی فلج شدن پاها می‌باشد را بهبود بخشد. اعتقاد بر این است که این مکمل می‌تواند برای مقابله با بیماری‌های مربوط به عدم تعادل در راه رفتن موثر باشد.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.