حفظ شعائر و محتوای اسلام

اول، حفظ آثار و شعایر و ظواهر و نمای اسلامی جامعه است . این، خیلی مهم است . دشمنان سعی می‏کنند که این حرفها را بمباردمان تبلیغاتی کنند؛ لیکن گوش به حرف دشمن ندهید . دشمن، دشمن است . ظواهر اسلامی جامعه باید حفظ بشود . این جامعه، جامعه‏ی اسلامی نمونه است . زنان باید مواظب باشند . مردان باید مواظب باشند . کسانی که مأموریت دارند، بیشتر باید مواظب باشند . کسانی که در لباس انقلابند ـ مثل روحانیون و دیگر کسانی که لباسهای وابسته به انقلاب را دارند ـ بیشتر از دیگران
چهارشنبه، 21 اسفند 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حفظ شعائر و محتوای اسلام
حفظ شعائر و محتوای اسلام
حفظ شعائر و محتوای اسلام

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)
دو چیز بایستی در کنار هم، روزبه‏روز قویتر در کشور تحقق پیدا کند:
اول، حفظ آثار و شعایر و ظواهر و نمای اسلامی جامعه است . این، خیلی مهم است . دشمنان سعی می‏کنند که این حرفها را بمباردمان تبلیغاتی کنند؛ لیکن گوش به حرف دشمن ندهید . دشمن، دشمن است . ظواهر اسلامی جامعه باید حفظ بشود . این جامعه، جامعه‏ی اسلامی نمونه است . زنان باید مواظب باشند . مردان باید مواظب باشند . کسانی که مأموریت دارند، بیشتر باید مواظب باشند . کسانی که در لباس انقلابند ـ مثل روحانیون و دیگر کسانی که لباسهای وابسته به انقلاب را دارند ـ بیشتر از دیگران باید مواظب باشند . همه‏ی آحاد جامعه باید سعی کنند که صورت جامعه را یک صورت اسلامی قرار بدهند .
من همین‏جا، خلأ اذان در جامعه‏مان را یادآور بشوم . در این تهران، صدای اذان به گوش انسان نمی‏رسد . چرا؟ اذان، یک شعار اسلامی است . ما با این‏که پشت بلندگو، تا دیر وقتی از شب، شعر یا قرآن یا نوحه بخوانند و مزاحم همسایه‏ها بشوند، مخالفیم . با چنین چیزی، مقابله هم می‏کنیم؛ اما با این‏که صدای اذان، اول ظهر و مغرب و صبح، بخصوص از حنجره‏ها خارج بشود، صددرصد موافقیم .
اذان، چیز خیلی خوبی است؛ «حی علی الصلوة» ، «حی علی الفلاح» ، «الله‏اکبر» . چرا در جامعه اذان نیست؟ اذان با توجه، به دلها امید می‏دهد . بانگ اذان، دلهای افسرده را روشن می‏کند . البته در سحرها، برای اذان صبح، از بلندگو استفاده نکنند؛ با حنجره اشکالی ندارد . هرچند وقت بیداری است، اما بلندگو ممکن است اسباب زحمت بشود . همه‏ی ظواهر جامعه، این‏طور باشد . مسجدها در وقت نماز، سرشار و مالامال از انسانهای ذاکر و ساجد و راکع باشد .
چشمها، ظواهر را می‏بینند و پشت چشمها، دلها قرار دارند . خیال نکنید چشمها، شیشه‏یی هستند که در این‏جا گذاشته‏اند . نخیر، پشت چشم، دل و جان و ذهن انسانی است . این چشمها و نیز دلهایی که پشت آنهاست، باید از نشانه‏های اسلام پر بشوند .
دوم، این است که به موازات آن باید محتواهای اسلامی ـ یعنی علم ـ جدی گرفته شود . شما که دانشجو هستید و دیگر کسانی که مشغول تحصیلند، به درس خواندن در محیط دانشگاه، کار عملی و تحقیقی و شکوفا کردن و رشد دادن استعدادها اهمیت بدهید . هرجا که کار و تلاش و اشتغال و بخصوص سازندگی هست ـ اعم از کارخانه، مزرعه، اداره، بازار و سایر جاهای دیگر ـ پایه‏ها و بنیه‏ها محکم می‏شود . این، از لحاظ حرکت مردم در جهت روشن کردن چراغ اسلام در این ملک .
شما اگر بتوانید این چراغ را هرچه روشنتر و پرفروغتر بکنید ـ البته بحمدالله روشن هست، نورش هم دنیا را گرفته، اما پرفروغترش باید بکنیم ـ این حرکت عظیم اسلامی در دنیا بیشتر خواهد شد . البته نارضایی شیطانها و طاغوتها هم از شما بیشتر خواهد شد؛ بهتر . هرچه از ما ناراضی‏تر باشند، خدا از ما راضی‏تر است . هرچه شیطانها از ما دورتر بشوند، فرشتگان به ما نزدیکتر می‏شوند . هرچه خدا با انسان بیشتر باشد و از انسان راضی‏تر باشد، موفقیت در کارش بیشتر خواهد شد .
شما خیال می‏کنید آن ساده‏لوحهای کم‏عقل و پرمدعایی که اول انقلاب، با نام اسلام، با نام این‏که بیاییم به‏وسیله‏ی امریکاییها خودمان را قوی کنیم، می‏خواستند انقلاب ما را دودستی و با احترام، تحویل امریکا بدهند، اگر ـ العیاذبالله ـ موفق شده بودند و مستشار نظامی امریکایی را در پادگانهای ما حفظ کرده بودند ـ که داشتند می‏کردند و اگر ماها نرسیده بودیم، خیلی از این کارها می‏شد ـ اگر ارتباط با امریکا را برقرار کرده بودند و ایران را با کمال تواضع و فروتنی، در خدمت امریکا قرار داده بودند، آیا ممکن بود که امروز کشور و انقلاب ما، این‏همه موفقیت را کسب کند؟ حاشا و کلا .
والله، هرجایی که نشان پای ابرقدرتها و قدرتها باشد، آن‏جا نشان سیه‏روزی و بدبختی آن ملت است . شرف ملی و پیشرفت ما و این حرکت عظیم و این نشاط مردمی و این توفیقهای بی‏شماری که ملت ایران و دولتهای ما بحمدالله تا امروز داشته‏اند، بر اثر جدایی و بی‏اعتنایی و اعراض از قدرتهای شیطانی و نزدیک شدن به خداست و همین، کلید حل مشکلات ماست .
)

منبع: حدیث ولایت، ج 4، دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.