شعور کيهاني، نسخه آقاي مهندسي براي زنده کردن مردگان!!

ادعاهاي عجيب و غريب را پاياني نيست و برخي مدعيان براي تحت تاثير قرار دادن مخاطبان، سعي در القاي افکار و بينش‌هاي ظاهرا علمي را دارند که عمدتا هيچ پايه و اساسي ندارد.
دوشنبه، 30 مرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
شعور کيهاني، نسخه آقاي مهندسي براي زنده کردن مردگان!!
شعور کيهاني، نسخه آقاي مهندسي براي زنده کردن مردگان!!

گزارشگر: آناهيتا احمدي، فواد گلستاني

 

بررسي ريشه‌ها و انديشه‌هاي فرقه عرفان حلقه

ادعاهاي عجيب و غريب را پاياني نيست و برخي مدعيان براي تحت تاثير قرار دادن مخاطبان، سعي در القاي افکار و بينش‌هاي ظاهرا علمي را دارند که عمدتا هيچ پايه و اساسي ندارد.
انرژي درماني، فرادرماني، کيهان درماني، واژه درماني و... در چند سال گذشته رشد فزايندهاي داشته و کافي است با حضور در بازار کتاب، شامل کتاب‌هايي با مضمون‌هاي عجيب و غريب ديگر هم باشيد.
يکي ديگر از بحث‌هاي مربوط به مدعيان البته از نوع روشنفکري آن مربوط به شعور کيهاني است. در يکي از جلسات که در آن جمعي گردهم آمده‌اند تا با بهره گيري از شعور کيهاني به قول خودشان به فرادرماني بپردازند، فردي که خود را مدعي و استاد مسلم بحث و کشف شعور کيهاني مي‌داند، ادعا مي‌کند با فراگيري شيوه‌هاي فرادرماني با تکيه بر شعور کيهاني، مي‌توان حتي مرده‌هارا نيز زنده کرد و سپس به حضرت عيسي مسيح (عليه السلام) اشاره کرده و مي‌گويد: او نيز با بهره گيري از شعور کيهاني، مرده‌ها را زنده مي‌کرد!

مهندسي با ادعاي شعور کيهاني

از چندي پيش فردي به نام... با لقب مهندس، اقدام به برگزاري کلاس‌هايي در قالب شعور و عرفان کيهاني مي‌کند. اين کلاس‌ها علاوه بر تهران در برخي شهرهاي ديگر از جمله کرج، همدان، نظرآباد و... برگزار شده است و هر فردي که قصد حضور در اين کلاس‌ها را دارد، بايد مبلغ 50 هزار تومان به حساب جناب استاد واريز تا اجازه حضور در کلاس‌ها را پيدا کند.
او مدعي شفا دادن بيماري‌هاي لاعلاج و حتي مادرزادي است. وي مدعي است که شعور کيهاني مقوله‌اي است که انسان مي‌تواند با ارتباط مستقيم با خداوند، صاحب لايه محافظي شود که با استفاده از اين لايه‌ها، افراد را درمان کند.
گزارش‌ها حاکي است، در کلاسهاي درسي فرد مدعي، آيين نامه انضباطي خاصي حاکم است و افراد شرکت کننده در کلاس‌ها قبل از دريافت لايه محافظ در مقابل تشعشعات منفي، شعور معيوب سلولي و موجودات غيرارگانيک، مجاز به انجام کار عملي (فرادرماني و مداوا) نيستند.
روش فرادرماني نيز در 3 بخش راه دور، راه نزديک و درمان‌هاي کمکي خلاصه مي‌شود که مطابق آن، شرکت کنندگان مي‌توانند با اسکن کردن فرد بيمار به وسيله دست يا قرار دادن دست در محل درد يا امثالهم به بيمار کمک کنند.
وي در خصوص شعور کيهاني مي‌گويد: انسان يک موجود پيچيده است و درمان او بسيار بسيار پيچيده تر که نياز به يک نيروي فوق العاده و يک هوشمندي برتر دارد و ما اسم اين هوشمندي را «شبکه شعور کيهاني» گذاشته ايم.
وي در بخش ديگري از اظهارات خود مي‌گويد: انرژي درماني در دنيا مورد توجه قرار گرفته و مورد تاييد بهداشت جهاني است. من يک کتاب درباره فرادرماني نوشته ام که هنوز از وزارت ارشاد بيرون نيامده و مجوز چاپ آن صادر نشده است. وي سپس خطاب به حاضران در جلسه مي‌گويد: ما از امشب يک ارتباط از راه دور با هم داريم، يعني همه شما در يک ساعت مشخص با من ارتباط برقرار مي‌کنيد و بعد مسافت نيز در اين ارتباط هيچ معنا و مفهومي ندارد.

گفت و شنودهاي درون کلاس

گزارش‌هاي موجود در داخل کلاس و پرسش و پاسخ‌هاي ميان شرکت کنندگان و مهندس مدعي نيز در نوع خود قابل تامل است.
وي در يکي از جلسات و آموزش اسکن بيماري‌ها، از شاگردان خود درباره نتيجه فعاليت‌ها مي‌پرسد. يکي از خانم‌هاي حاضر در جلسه که آرايش غليظي داشت، مي‌گويد: استاد، من از اصل غافلگيري استفاده کردم و آزمايش را در مورد يک فرد بيمار (درمان گير) انجام دادم و درمان گير پس از اسکن دست‌هايم گفت: تو گذشته مرا جلوي چشمم آوردي، و کتفم گرم شده است. او مي‌خواست به من حمله کند و به من گفت در گذشته من يک مار بودم و مي‌خواهم تو را گاز بگيرم (!) و سپس عنوان کرد که تمام دردهايش کم شده است. (خنده حضار)
مهندس در ادامه سوال کرد: چند نفر هنگام فرادرماني نور و رنگ ديده‌اند؟ به دنبال اين پرسش؛ چند نفر از حاضران دست بلند کردند. سپس مهندس گفت: دلايل بازگشت بيماري چند عامل است. 1 انکار 2 شک و ترديد 3 کتمان آگاهانه و سپس به صورت مبسوط درباره اين موارد توضيحاتي ارائه مي‌کند.
به هر تقدير اگر بخواهيم به ديگر موارد مطرح شده در قالب ادعاي شعور کيهاني اشاره کنيم، مثنوي هفتاد من خواهد شد، اما در نگاه کلي مي‌توان به اين واقعيت رسيد که حضور جمع گسترده‌اي از مشتاقان در کلاس درس فرد مدعي اگر براي آنها سود و بهره‌اي نداشته، اما با پرداخت 50 هزار تومان شهريه حداقل به صفر حساب‌هاي بانکي آقاي مهندس اضافه شده است.
منبع مقاله:
جمعي از نويسندگان؛(1388)، کژراهه (گزارش‌هايي از فرقه‌هاي نوپديد و عرفان‌هاي دروغين)، تهران: موسسه جام جم، چاپ اول.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما