حقایق تغذیه‌ای سالاد کانی ژاپنی

سالاد به عنوان بخشی از شیوه‌ی زندگی سالم و جایگزین غذا در نظر گرفته می‌شود. در این‌جا یک سالاد با کانی که نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه بسته بندی ساده‌ای نیز دارد را به شما معرفی می‌کنیم. مقاله‌ی زیر
يکشنبه، 12 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
حقایق تغذیه‌ای سالاد کانی ژاپنی
حقایق تغذیه‌ای سالاد کانی ژاپنی

مترجم: سهیلا حاجی‏زاده
منبع:راسخون
 

سالاد به عنوان بخشی از شیوه‌ی زندگی سالم و جایگزین غذا در نظر گرفته می‌شود. در این‌جا یک سالاد با کانی که نه تنها برای سلامتی مفید است، بلکه بسته بندی ساده‌ای نیز دارد را به شما معرفی می‌کنیم. مقاله‌ی زیر ارزش تغذیه‌ای سالاد کانی را بیان می‌کند.
کانی یا کانیکاما از سوریمی فراوری شده است. سوریمی یک خمیر بوده که از خرد شدن و ترکیب با ماهی سفید و دیگر افزودنی‌های غذایی تهیه شده است.
سالاد کانی ژاپنی عمدتا از خرچنگ های تقلبی تشکیل شده است. این خرچنگ فراوری شده نه تنها در خانه‌ها تهیه می‌شود، بلکه در رستوران‌های ژاپنی نیز سرو می‌شود. با این‌حال، دستورالعمل تهیه‌ی این سالاد متنوع می‌باشد، اما مواد اصلی این سالاد مشابه می‌باشد. انبه، پانکو و خرده نان ترد به منظور ارائه‌ی بافت مناسب و خوش طعم به این سالاد خوشمزه اضافه می‌شود.
این سالاد نه تنها دارای رنگ‌های سبز، صورتی و سفید بوده و و منظره‌ی زیبایی به سالاد می‌دهد، بلکه خوشمزه و لذیذ نیز می‌باشد. سالاد کانی یک غذای کامل و اشتها آور بوده و حتی به عنوان ناهار نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
کانی کاما در سالاد کانی ژاپنی مورد استفاده قرار گرفته، دارای کالری، کلسترول و چربی کمی بوده و یک غذای سالم به شمار می‌رود. در زیر مقدار کالری موجود در سالاد کانی و ارزش تغذیه‌ای این سالاد ارائه شده است.

حقایق تغذیه‌ای

اندازه‌ی سرو در یک رستوران
کالری کل 99
کلسترول 1/55 میلی‌گرم
چربی کل 9/5 گرم
چربی اشباع شده 9/0 گرم
کربوهیدرات‌های کل 1/9 گرم
فیبر غذایی 7/0 گرم
سدیم 120 میلی‌گرم
پروتئین 1/4 گرم
قند 4/3 گرم

مواد لازم

خیار: 2 عدد
واکامه که نوعی جلبک دریایی است، به مقدار نیاز
آلو، یک قاشق غذا خوری
خرچنگ (کانیکاما): 4 عدد
نمک دریا، به عنوان طعم دهنده
سرکه برنج، سه قاشق غذا خوری
قند: یک قاشق غذا خوری
نمک
سس سویا: نصف قاشق غذا خوری
رب ماهی: دو قاشق غذا خوری

روش تهیه‌ی این سالاد

واکامه خشک را در مقداری آب برای مدت 10 دقیقه بخیسانید. سپس آن‌ها را خشک کنید. در همین حال، پوست خیار آن را جدا کرده و آن‌ها را تکه‌های نازک برش زده و استیک خرچنگ را نیز به تکه‌های کوچک‌تر برش بزنید. در یک کاسه، سرکه‌ی برنج، شکر، سس سویا، نمک را با هم ترکیب کرده و به خوبی تا زمانی‌که شکر در آن حل شود با هم مخلوط کنید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا خنک شود. در یک کاسه‌ی بزرگ، سبزیجات را همراه با استیک‌های برش زده مخلوط کرده و خوب به هم بزنید. مقداری دانه‌ی کنجد را به عنوان چاشنی به آن اضافه کرده و در دمای اتاق قرار دهید.
انواع زیادی از این سالاد وجود دارد که شامل مواد افزودنی اضافی مانند انبه، هویج و زنجبیل می‌باشد. به عنوان چاشنی سالاد، بسیاری از مواد دیگر مانند سس فلفل قرمز، سرکه و سس مایونز را به این سالاد اضافه می‌کنند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.