دلایل پرخوری و روش‌های جلوگیری از آن

غذای زیاد یکی از عواملی است که موجب پرخوری می‌شود. فقط به خاطر اینکه ما گرسنه هستیم، ما یک برگر بزرگ یا وعده غذایی زیاد را سفارش می‌دهیم. در عوض، ما نیاز به یک وعده غذایی کم داریم، که آن را به
دوشنبه، 13 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
دلایل پرخوری و روش‌های جلوگیری از آن
دلایل پرخوری و روش‌های جلوگیری از آن

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

پرخوری دلایل زیادی دارد که در زیر به چند عامل آن اشاره می‌شود.

من عاشق غذای زیاد هستم

غذای زیاد یکی از عواملی است که موجب پرخوری می‌شود. فقط به خاطر اینکه ما گرسنه هستیم، ما یک برگر بزرگ یا وعده غذایی زیاد را سفارش می‌دهیم. در عوض، ما نیاز به یک وعده غذایی کم داریم، که آن را به آرامی بخوریم، بعد از اتمام غذا سپس تصمیم بگیریم که آیا ما می‌خواهیم بیشتر بخوریم یا نه.
راه حل: برای جلوگیری از پرخوری در این مورد، شما فقط یک وعده غذایی را باید کامل بخورید منتظر نمانید تا خیلی گرسنه شوید به جای صرف سه وعده غذایی زیاد، پنج وعده غذایی ولی کم را بخورید.

سبک زندگی من تقاضا دارد

کارهای هیجان انگیز، مشاغل اجتماعی، حفظ وضعیت اجتماعی - همه چیز به عدادت غذایی وابسته است. علاوه بر این، به دلیل فشار کاری، ما دیر یا زود وعده‌های غذایی خود را می‌خوریم یا آنها را به طور کامل رها می‌کنیم. این متابولیسم بدن ما را مختل می کند و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند. خوردن به طور نامنظم می‌تواند یکی از علل اصلی پرخوری باشد.
راه حل: با نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از شروع غذا شکم خود را پر ‌کنید و از پرخوری جلوگیری ‌کنید زمان مناسبی را برای نهار و شام در نظر بگیرید.

من باید بشقاب غذای خود را کامل بخورم

ما همیشه آموزش داده‌ایم که تمام چیزهایی را که در بشقاب قرار دارد را باید به اتمام برسانیم. بنابراین، حتی زمانی که ما احساس سیری می‌کنیم، ما همچنان به خوردن غذا ادامه می‌دهیم تا بشقاب ما کاملا خالی شود یا اینکه ما احساس گناه در مورد خوردن غذا می‌کنیم. اندازه بشقاب نیز ممکن است در رابطه با خوردن ما موثر باشد.
راه حل: ابتدا باید بک بشقاب کوچک را برای غذا خوردن انتخاب کنیم. این به شما کمک می‌کند که فکر کنید غذای زیادی خورده‌اید و احساس رضایت می‌کنید از یک بشقاب با رنگ متضاد با غذا برای غذا خوردن استفاده کنید. این باعث می شود که مواد غذایی به راحتی قابل مشاهده باشد و شما می توانید بدانید که چقدر غذا در بشقاب خود ریخته‌اید.
من نمی‌توانم غذا را امتحان کنم خیلی داغ (یا سرد) است!
تصمیم‌گیری در عادت‌های غذایی ما بسیار مهم است. در زمستان، ما تمایل به مصرف نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای، شکلات داغ، و خوردن وعده‌های غذایی چرب و سنگین برای حفظ گرمای خود داریم. به طور مشابه در تابستان، ما یخ، دسر یخ زده، و نوشیدنی‌های دیگر مصرف می‌کنیم. این مواد غذا همراه با غذای منظم به محتوای کالری اضافه می شود.
راه حل: در تابستان، سعی کنید به جای خوردن نوشابه، آب نوشیدنی و در زمستان، سوپ گزینه‌ای بهتر از شکلات داغ است.
رایگان است!
سوپرمارکت‌ها دارای پیشنهادات جذابی هستند که ما را به خرید چیزهایی که ممکن است یا شاید نیازی به خرید نداشته باشند مشتاق می‌کنند و هنگامی که این مواد غذایی را خریداری می‌کنیم، همه آنها را مصرف می‌کنیم. به عنوان مثال، اگر ما پیشنهاداتی در مورد محصول فاسد شدنی مانند ماست طعم‌دار داشته باشیم، ممکن است ده تا از آنها را خرید کنیم که باید در مدت زمان محدودی مصرف شوند. این بیشتر منجر به پرخوری می‌شود.
راه حل: همیشه چیزهایی را که لازم دارید بخورید و اطینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما اجازه خوردن آنها را می‌دهد.

من معتاد به خوردن هستم!

ما عاشق غذا خوردن هستیم و هر زمان که با غذای مورد علاقه‌مان برخورد می‌کنیم، ما طوری رفتار می‌کنیم مثل اینکه غذا را هرگز ندیده‌ایم و به خوردن بیش از ظرفیت‌مان می‌پردازیم همچنین مواد غذایی که بیشتر به چشم می‌آید میل خوردن را بیشتر می‌کند.
راه حل: برای جلوگیری از پرخوری زمانی که ما با مواد غذایی وسوسه انگیز روبه رو می‌شویم، باید خود را کنترل کنیم. مقدار مورد نیاز غذا را در بشقاب بگذارید، به آرامی بخورید. شما در این مقدار محدود احساس خواهید کرد از آنچه خورده‌اید لذت برده‌اید.

تنهایی، من خیلی تنهاهستم

تنهایی و یا تنها بودن می‌تواند یک دلیل رایج پرخوری باشد. ما برای وقت تلف کردن یا استفاده از تنهایی به عنوان بهانه‌ای به خوردن هر چیزی می‌پردازیم، مخصوصا آن دسته از غذاهایی که برای دیگران در نظر می‌گیریم.
راه حل: زمانی که شما تنها هستید، می توانید کارهای زیادی را انجام دهید مانند تماشای فیلم، خواندن کتاب، صنایع دستی و غیره. از این زمان برای تولید چیزی استفاده کنید. آب زیادی بنوشید که باعث سیری شما می‌شود با خوردن غذای سالم مثل میوه‌ها احساس لذت می‌کنیم بنابراین، آن را امتحان کنید.

غذاهای مورد علاقه‌ام را می‌خورم

چند بار والدین، دوستان، همکاران، دوست پسر / دوست دختر، و غیره شما را برای غذا دعوت کرده‌اند. برای همه این حداقل یک بار در زندگی اتفاق افتاده است. از آنجا که شخص دیگری هزینه غذا را پرداخت می‌کند، ما می‌خوریم تا معده شروع به جیغ برای کمک کند.
راه حل: اگر از کسی غذا هدیه گرفتید، بهترین چیز این است که بجای غذا چیزی دیگری بگیریم.
یکی دیگر از چیزهایی که ما باید در نظر داشته باشیم این است که وقتی ما خسته هستیم، بدن ما نیاز به استراحت بیشتر از غذا دارد. در این زمان پر کردن معده به ویژه هنگامی که ما گرسنه نیستیم، کار درستی نیست. از بین رفتن وعده‌های غذایی نیز ممکن است منجر به مشکلاتی مانند افت قند خون شود که باعث احساس گرسنگی و در نهایت خوردن بیش از ظرفیت ما می‌شود. بنابراین، استراحت کنید، وقتی گرسنه می‌شوید، غذا نخورید، مقدار زیادی آب بنوشید؛ و اگر هنوز وقت دارید که صرف کنید، کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به جای صرف غذا انجام دهید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.