ریزش موی بدن

از دست دادن موهای بدن یک حالت بسیار نادر است. چندین بیماری و عدم تعادل هورمونی می‌تواند به این وضعیت منجر شود، این مقاله مواردی را درمورد از دست دادن موهای بدن ذکر می‌کند.
سه‌شنبه، 14 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
ریزش موی بدن
ریزش موی بدن

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

از دست دادن موهای بدن یک حالت بسیار نادر است. چندین بیماری و عدم تعادل هورمونی می‌تواند به این وضعیت منجر شود، این مقاله مواردی را درمورد از دست دادن موهای بدن ذکر می‌کند.
مو یک نوع رشته پروتئینی است که از فولیکول‌ها، که در عمق قرار دارند رشد می‌کند. ریزش مو می‌تواند به دلیل طیف وسیعی از عوامل، از جمله کمبود مواد غذایی، اختلالات ارثی، اختلالات هورمونی و بیماری‌های خاص باشد. ریزش مو در هر قسمت از بدن ممکن است اتفاق بیفتد، هر چند ریزش مو بدن در مقایسه با ریزش مو در پوست سر بسیار اندک است. زن و مرد هر دو می‌توانند با این مشکل مواجه شوند. در پزشکی، این شرایط به عنوان آلوپسی شناخته می‌شود.

علل

آلوپسی آرهاتا

یک بیماری پوستی است که می‌تواند باعث ریزش مو در سر و بدن شود. ریزش مو در تکه‌های کوچک دیده می‌شود، اما به ندرت می‌تواند منجر به از دست دادن کامل مو در بدن شود. مرد و زن هر دو می‌توانند از این وضعیت رنج ببرند، علل دقیق آلوپسی آئورتا شناخته نشده است و به عنوان یک بیماری خودایمنی در نظر گرفته می‌شود

عدم تعادل هورمونی

رشد مو توسط هورمون‌ها تنظیم می‌شود و از این رو، عدم تعادل هورمونی می‌تواند باعث رشد و از دست دادن مو شود. به غیر از نوسانات هورمونی، ریزش مو می‌تواند به علت بیماری‌های مختلف و داروهای خاص نیز باشد. به عنوان مثال، محصولات استروئیدی و تستوسترون، که معمولا برای ساخت عضله استفاده می‌‌شوند، می‌توانند ریزش مو را روی پوست و بدن ایجاد کنند. آندروپوز می‌تواند یکی دیگر از دلایل اصلی از بین رفتن موهای بدن باشد.که در آن سطح هورمون، تستوسترون با پیشرفت سن کاهش می‌یابد. این بیشتر در مردان میانسال دیده می‌شود که ریزش مو را در پوست سر تجربه می‌کنند. این وضعیت همچنین می‌تواند باعث ریزش مو در کل بدن، از جمله زیر بغل و ناحیه شکمی شود.

یائسگی و بارداری

زنان ممکن است در زمان یائسگی از ریزش مو رنج ببرند. یائسگی با کاهش تدریجی سطح هورمون استروژن که مورد نیاز فولیکول‌های مو است مشخص می‌شود. یائسگی باعث می‌شود زنان به تدریج یا ناگهانی موهای خود را از دست بدهند. علاوه بر موی بدن، یک زن در زمان یائسگی می تواند ریزش مو را در پوست سر و همچنین در ناحیه شکمی تجربه کند. برخلاف این، ممکن رشد مو در برخی از مناطق دیگر بدن مشاهده شود. آلوپسی می‌تواند پس از زایمان زنان باشد، در حالی که رشد مو می‌تواند در طول بارداری به علت افزایش سطح استروژن تحریک شود.
بنابراین، دلایل مختلفی باعث ریزش مو می‌شود، که هر کدام به تشخیص و درمان خاصی نیاز دارند. اغلب اوقات این مشکل نشانه ‌ی از بیماری یا اختلال بیماری دیگر است. بنابراین، اگر بدن به‌طور ناگهانی و بیش از حد موهای خود را از دست بدهد باید به پزشک مراجعه کرد. در عین حال، خوردن یک رژیم غذایی متعادل که غنی از پروتئین و آهن است، در جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت شما، موثراست.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.