نکاتی ضروری برای رشد مو

چه کسی آرزوی موهای بلند و پر تراکم را ندارد؟ من شرط می‌بندم همه ما این آرزو را داریم.
شنبه، 25 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
نکاتی ضروری برای رشد مو
نکاتی ضروری برای رشد مو

مترجم: مهناز مزارعی

 

چه کسی آرزوی موهای بلند و پر تراکم را ندارد؟ من شرط می‌بندم همه ما این آرزو را داریم.
داشتن موی سالم آرزوی همه ما است. اما اغلب ما از این که چگونه در مورد آن صحبت کنیم بی اطلاع هستیم. درحالی که ماساژ به‌طور مرتب یک درمان قدیمی است، تحقیقات کامل با راه‌حل‌های بیشتر در زیر بیان می‌شود.
نکات مهم
اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید مصرف رژیم غذایی متعادل است. رژیم غذایی حاوی پروتئین، کاهش کربوهیدرات و چربی یک رژیم غذایی مناسب است. پروتئین‌ها را می‌توان در قالب ماست، سویا، گوشت بدون چربی، سفیده تخم مرغ، لوبیا، ماهی و غیره استفاده کرد. رژیم غذایی شما باید شامل امگا 3 و امگا 6، اسانس‌های ضروری، با مصرف دانه‌های کنجد، دانه‌های آفتابگردان، ماهی تن و غیره باشند. ویتامین‌هایی که باعث رشد مو می‌شوند شامل: ویتامین B، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین A است. مصرف اسید فولیک به طور مرتب به رشد مو کمک می‌کند. بهتر است که ویتامین‌ها را به صورت طبیعی خود مصرف کنید، اگرچه مکمل‌های غذایی هم موجود هستند.
اجتناب از استفاده نیکوتین، کافئین و نوشیدنی‌های گازدار، سطح استرس بالا نیز یک علت شایع ریزش مو است و از این رو استراحت و خواب کافی مهم است.
تا آنجا که امکان دارد، از پاک کننده مو استفاده نکنید. از آب گرم و مرطوب برای شستن موها استفاده کنید، محصولاتی که برای مدل مو استفاده می‌شود آسیب زیادی به مو وارد می‌کند.
ماساژ پوست سر راه عالی برای تحریک رشد مو است. برای تحریک فولیکول‌های مو پوست سر خود را با انگشتانتان ماساژدهید. روغن را نیز می‌توان برای ماساژ پوست سر استفاده کرد. بهتر است از روغن‌های گرم و نرم استفاده کنید.
یک نکته ضروری برای زنان این است که موهای خود را در فواصل منظم کوتاه کنند. و در مسافرت‌ها موهای خود را بپوشانند پس از شستشو، از سشوار برای خشک کردن مو استفاده نکنند، چون برای رشد مو مضر است و باعث ریزش مو می‌شود.
قبل از شروع به استفاده از هر یک از محصولات آرایشی، حتی اگر آنها برچسب طبیعی، دارند پس از مشاوره با متخصص زیبایی ازآن‌ها استفاده کنید. همین مورارد برای استفاده از محصولات مراقبت از مو نیز صدق می‌کند. آخرین پیشنهاد ورزش روزانه است. و پس از آن نتایج را مشاهده کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.