لکنت زبان

ناتواني در بيان کامل کلمات و منظور مورد نظر و همچنين تکرار ابتدا ويا انتهاي يک کلمه براي چندين بار در بين کودکان 2 تا 3 سال امري کاملاً طبيعي و رايج است که پس از مدتي رفع شده و نبايد آنها را لکنت زبان،که يک مشکل واقعي در تلفظ محسوب مي شود، اشتباه گرفت. بنابراين اگر فرزندتان در سه سال اول، قادر به روان صحبت کردن نيست، هرگز او را مسخره و يا سرزنش نکنيد. اينک ثابت شده است که انتظار غير واقعي والدين از کودک براي به کار بردن جملاتي صحيح و واضح،
چهارشنبه، 30 ارديبهشت 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لکنت زبان
لکنت زبان
لکنت زبان


ناتواني در بيان کامل کلمات و منظور مورد نظر و همچنين تکرار ابتدا ويا انتهاي يک کلمه براي چندين بار در بين کودکان 2 تا 3 سال امري کاملاً طبيعي و رايج است که پس از مدتي رفع شده و نبايد آنها را لکنت زبان،که يک مشکل واقعي در تلفظ محسوب مي شود، اشتباه گرفت. بنابراين اگر فرزندتان در سه سال اول، قادر به روان صحبت کردن نيست، هرگز او را مسخره و يا سرزنش نکنيد. اينک ثابت شده است که انتظار غير واقعي والدين از کودک براي به کار بردن جملاتي صحيح و واضح، درست هنگامي که او در حال فراگيري صحبت کردن است، سرزنش هاي جدي آن ها در مواقعي که کودک در تلفظ کلمات دچار اشتباه مي شود و انتظار آنها در تسريع سخن گفتن از جمله مهمترين عوامل بروز لکنت درکودک مي باشند.
با نگاهي واقع بينانه مي توان دريافت که پيامد چنين رفتارهايي برانگيختن حس عدم اعتماد به خود، تشويش، اضطراب و استرس روحي مي باشد. بنابراين والدين بايستي به هنگام صحبت کردن کودک، با صبر و حوصله تمام به حرفهاي او گوش داده و توقع انجام کاري که قادر به آن نيست نداشته باشند.
- بهتر است هنگام استفاده کودک ازکلمات و يا صداهاي جديد، او را مورد حمايت و تشويق قرار داد.
منبع: کتاب کودک من




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.