رنگ مو حنا

حنا گیاهی است که بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب آسیا و آفریقا است. حنا به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده می‌شود و در این مقاله ما باید در مورد آن یاد بگیریم.
چهارشنبه، 10 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
رنگ مو حنا
رنگ مو حنا

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

حنا گیاهی است که بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جنوب آسیا و آفریقا است. حنا به عنوان رنگ موی طبیعی استفاده می‌شود و در این مقاله ما باید در مورد آن یاد بگیریم.
برگ‌های حنا معمولا برای ایجاد یک پودر استفاده می‌شود. که سپس برای خال‌کوبی کردن یا رنگ مو استفاده می‌شود. آمونیاک در رنگ موی مصنوعی ممکن است به زیبایی طبیعی مو آسیب برساند. تقریبا هیچ عارضه‌ای از حنا وجود ندارد و رنگ قرمز عمیق با تغییرات جزئی در سایه ایجاد می‌شود. این کمک می‌کند تا کنترل شوره سر و تمام تکه‌های سفید را پوشش دهد. حنا مناسب برای مردان و زنان است.
اگرچه این پودر به رنگ سبز رنگ است، رنگی که آن را ارائه می‌دهد عمیق قرمز است. از آب برای تهیه رنگ ساخته شده است. توصیه می‌شود دست‌های خود را هنگام استفاده از حنا بپوشانید زیرا باعث رنگ شدن دست‌ها می‌شود. در اینجا روش برای ایجاد رنگ است.

عناصر

تعدادی از مواد تشکیل دهنده ای که روی سایه این رنگ تاثیر می‌گذارند وجود دارد. در اینجا مواد تشکیل دهنده اصلی که شما نیاز دارید وجود دارد.
1 فنجان آب جوش،
پودر حنا 3 قاشق چایخوری.
قهوه سیاه یا چای، 2 قاشق چایخوری.
روغن اوکالیپتوس، 1 قاشق چایخوری.

روش

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که عصاره چای یا قهوه سیاه را آماده کنید.
پودر حنا و روغن اوکالیپتوس را در یک کاسه جداگانه ترکیب کنید.
حالا آب جوش را به پودر اضافه کنید.
خمیر را درست کنید و آن را به مدت 12 ساعت نگه دارید.
بابونه همچنین می‌تواند به عنوان یک عنصر دیگر اضافه شود.
کار بعدی این است که آن را به موهایتان بمالید. این بسیار شبیه به استفاده از رنگ مو است.
پس از برنامه، کلاه دوشی یا پوشش پلاستیکی روی سر خود قرار دهید. این کار رنگ را گرم نگه می‌دارد و از این رو، موثرتر است.
هنگامی که حنا بر روی موهای خشک شد، آن را مانند گل می‌بینید. با این حال، نتایج ارزش انتظار دارند.
سایه بستگی به زمانی دارد که حنا بر روی موها قرار داده‌اید. شما می‍‌‌‌توانید آن را برای 2 تا 4 ساعت یا حتی یک روز نگه دارید.
تنها چیزی که باید به یاد بیاورید این است که شما باید قبل از استفاده از حنا، آزمایش کنید که آیا به حنا حساسیت ندارید.
برای آزمایش، شما می‌توانید مقدار کمی از خمیر را در قسمت داخلی آرنج خود اعمال کنید، جایی که پوست بسیار نازک‌تر است، و سپس آن را برای مدت زمانی بگذارید. بعد از مدتی، پوست را بشویید و بعد از دو روز، بررسی کنید که آیا واکنشی ایجاد کرده‌اید. اگر هیچ واکنشی بر روی پوست وجود ندارد، می‌توانید از حنا استفاده کنید. در غیر این صورت، شما باید از آن استفاده نکنید.

مزایا

به غیر از رنگ مو خوب، مزایای زیادی از این رنگ وجود دارد. این خاصیت ضد قارچی است که باعث می‌شود انتخاب محبوبی در محصولات مراقبت از مو باشد. حنا گردش خون را بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از مزایای حنا این است که علیه عفونت مبارزه می‌کند و از این رو، شوره سر کنترل می‌کند.
حنا دارای بسیاری از اثرات شادابی است و یک گیاه محبوب است که در آیورودا مورد استفاده قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که همیشه پودر حنا را بررسی کنید تا بهترین نتایج را بدست آورید
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.