روغن رزماری برای مو

استفاده از روغن رزماری می‌تواند برای موهای شما مفید باشد. شما همچنین می‌توانید روغن رزماری را برای نتایج بهتر با روغن‌های دیگر ترکیب کنید. شرح زیر اطلاعات مربوط به این روغن را بیان می‌کند.
چهارشنبه، 10 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن رزماری برای مو
روغن رزماری برای مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

استفاده از روغن رزماری می‌تواند برای موهای شما مفید باشد. شما همچنین می‌توانید روغن رزماری را برای نتایج بهتر با روغن‌های دیگر ترکیب کنید. شرح زیر اطلاعات مربوط به این روغن را بیان می‌کند.
رزماری بومی منطقه مدیترانه یک گیاه همیشه سبز معطر است که متعلق به خانواده نعناعیان است. که به خاطر مزایای درمانی آن مشهور است و برای چندین سال است که استفاده می‌شود. کشورهایی که در مقیاس وسیعی تولید این گیاه را انجام می‌دهند عبارتند از مراکش، فرانسه و اسپانیا. روغن رزماری از طریق فرآوری تقطیر بخار به دست می‌آید. به منظور استخراج یا جداسازی اسانس معطر از برگ این گیاه استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که روغن رزماری خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارد. همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. به طور عمده به عنوان یک روغن آروماتراپی استفاده می‌شود، این اسانس بسیار مفید برای مو و پوست است.
بعضی از گونه‌های دیگر رزماری هستند که برای درمان بیماری‌های پوست و مو بسیار موثر هستند. ماساژ این روغن روی پوست و مو باعث می‌شود شما از مشکلات مانند ریزش مو و شوره سر رهایی پیدا کنید. در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد مزایای این روغن شگفت انگیز بیان می‌شود.

اجزاء

خواص درمانی این روغن به منظور فیتوشیمیایی مانند:
الفا پینین
بتا پینین
کمپور
کمپن
لیمونه
بورنیل استات
1،8-سینئول

روغن رزماری و رشد مو

این روغن یک روغن موثر برای رشد مو در نظر گرفته شده است. ماساژ این روغن روی پوست باعث تحریک گردش خون می‌شود. جریان خون بهبود یافته، عرضه مواد مغذی را به پوست سر افزایش می‌دهد، درنتیجه تغذیه فولیکول‌های مو جریان خون بهبود یافته که نه تنها سبب رشد مو می‌شود، بلکه مو را تقویت می‌کند. اگر چه شواهد علمی در مورد اثربخشی این روغن در درمان آلوپسی یا ریزش مو در دسترس نیست، اعتقاد بر این است که ماساژ پوست سر با این روغن ممکن است خطر ابتلا به طاسی را کاهش دهد.
از آنجا که این روغن دارای یک همزیستی است و منافذ پوستی را مسدود نمی‌کند. با توجه به خواص آن، برای تهیه شامپو گیاهی و همچنین تهویه مطبوع مو استفاده می‌شود. ترکیب آن با روغن‌های ضروری دیگر و روغن پایه می‌تواند اثرات آن را افزایش دهد. چند راه مورد استفاده از این روغن وجود دارد.

روش استفاده از روغن رزماری

1 قاشق چای‌خوری روغن گندم، 2 اونس. روغن بادام شیرین، ½ اونس روغن آووکادو و 1/2 قاشق چایخوری لسیتین را در یک کاسه مخلوط کنید حدود 15 تا 20 قطره اسانس رزماری را به مخلوط اضافه کنید.
همه این روغن‌ها را به خوبی مخلوط و در یک بطری شیشه‌ای بریزید. اجازه دهید برای حدود یک ساعت یا بیشتر بماند.
قبل از استفاده از روغن بر روی موهای خود، دو لیوان آب جوش داده و بطری روغن را در آن قرار دهید و آن را گرم کنید.
قبل از شامپو، از روغن گرم برای ماساژ پوست و مو خود برای حدود ده دقیقه استفاده کنید. این روغن دو بار در هفته استفاده کنید.
روغن مو را با مخلوط کردن 5 قطره اسانس رزماری، 2 شاخه رزماری خشک شده و ¼ فنجان روغن زیتون گرم، آماده کنید.
تمام این مواد را کاملا در یک کاسه شیشه ای مخلوط کنید. و سپس این مخلوط را در یک ظرف شیشه‌ای تاریک رنگی بریزید.
برای استفاده، روغن را از پوست سر به طرف نوک موهای خود بمالید و یک حوله گرم بر روی سر خود قرار دهید.
و پس از نیم ساعت نگه دارید و سپس آن را بشویید.
روغنی که از رزماری و درخت چای استخراج می شود هر دو برای درمان مشکلات پوستی موثر است. مخلوط هر دو این روغن‌ها و ماساژ روی پوست سر به شما کمک خواهد کرد که از چروک پوست و همچنین شوره سر خلاص شوید.
شما همچنین می‌توانید 2-3 قطره روغن رزماری را به یک اونس روغن ججوبه اضافه کنید. قبل از اینکه موهای خود را شامپو کنید، در حدود 10 دقیقه با این روغن در حرکات دایره ای ماساژ دهید.
شما همچنین م‌ توانید چند قطره از این روغن معطر را به محصولات مراقبت از مو مانند شامپو اضافه کنید.
استفاده از روغن رزماری بسیار مفید است در صورت مشکل ریزش مو، موی رنگ شده یا پوست سر چرب استفاده از این روغن بسیار موثر است. تا پوست سر را ازهمه ناخالصی ها و گرد و خاک پاک کند و رشد مو را تحریک کند. استفاده از روغن رزماری به سرعت شما را از شوره سر و یک پوست خشک سر و خارش خلاص می‌کند. گرچه خواص درمانی این روغن زیاد است، زنان باردار و افرادی که از صرع رنج می‌برند باید از استفاده از این روغن خودداری کنند. همچنین قبل از اعمال آن روی پوست باید روغن را رقیق کنید. در مورد نوجوانان استفاده از این روغن دارای عوارض جانبی است. اگر پوست حساس دارید، قبل از استفاده از هر یک از روش های فوق، بهتر است با متخصص مشورت کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.