روغن زنجبیل برای مو

روغن زنجبیل برای مو مزایای بسیاری دارد روغن زنجبیل به منظور افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر و بهبود وضعیت موها شناخته شده است. با خواندن این مقاله مزایای زنجبیل را بیشتر می‌دانید.
چهارشنبه، 10 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن زنجبیل برای مو
روغن زنجبیل برای مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

روغن زنجبیل برای مو مزایای بسیاری دارد روغن زنجبیل به منظور افزایش سلامت پوست سر، کاهش شوره سر و بهبود وضعیت موها شناخته شده است. با خواندن این مقاله مزایای زنجبیل را بیشتر می‌دانید.
زنجبیل، بومی جنوب آسیا، هندوستان، چین، است محبوبیت زیادی در داروهای گیاهی هندی، آسیایی و عربی دارد. زنجبیل آنتیسپتیک، ملین، محرک و سایر خواص دارویی از بیش از 2000 سال از طرف چینی‌ها شناخته شده است و از آن برای درمان بیماری‌های مختلف مانند اسهال، سرماخوردگی، آرتریت، کولیک و غیره استفاده می‌شود. علاوه بر این، زنجبیل نقش عمده‌ای به عنوان یک ادویه آشپزی در آسیا برای بیش از 4،400 سال دارد. زنجبیل امروزه به عنوان یک ادویه بسیار مهم در نظر گرفته شده و در غذاها استفاده می‌شود. علاوه بر شکل ریشه زنجبیل، زنجبیل نیز در قالب روغن نیز استفاده می‌شود.
روغن زنجبیل با تقطیر بخار از ریشه‌های زنجبیل خشک شده استخراج می‌شود. چندین کیلو ریشه زنجبیل برای استخراج مقدار کمی از روغن زنجبیل نیاز است، به همین دلیل است که روغن‌های قابل استفاده در بازار بسیار گران هستند. این روغن یک عطر تیز، فلفل مانند، گرم و تند و سرزنده را دارا است. رنگ روغن از رنگ زرد طلایی به رنگ نارنجی تیره متفاوت است. مزایای بهداشتی روغن ریشه زنجبیل از درمان تهوع، استفراغ، التهاب، سینوزیت و غیره متفاوت است. روغن زنجبیل برای مو بسیار مفید است. اعتقاد بر این است که افزایش رشد مو، جلوگیری از ریزش مو و احیای موهای آسیب دیده از مزایای روغن زنجبیل است.

مزایای روغن زنجبیل برای مو

درمان با روغن‌های نرم کننده زنجبیل با خواص تمیز کننده امکان پذیر است این روغن اغلب در ترکیب با سایر روغن‌های ضروری مانند روغن جوجوبا، روغن اسطوخودوس، روغن گل رز، روغن بابونه، روغن رزماری، روغن چوب و غیره برای افزایش منافع به کار می‌رود. مزایای مختلف روغن زنجبیل برای درمان و مراقبت از مو در زیر بیان می‌شود.

روغن زنجبیل برای رشد مو

خواص تحریک کننده زنجبیل موجب افزایش گردش خون در پوست سر شما و باعث رشد سریعتر موها می‌شود. برای افزایش سرعت رشد مو، چهار قطره روغن زنجبیل را به یک قاشق غذاخوری روغن ججوبه اضافه کنید. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید. آن را یک شب روی سرتان بگذارید و صبح روز بعد موها را با آب بشویید.

روغن زنجبیل برای کنترل شوره سر

این روغن برای قرن‌ها برای درمان شوره سر استفاده شده است. 5 قطره روغن زنجبیل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و آن را به پوست سر بمالید. اجازه دهید ریشه‌ها و فولیکول‌ها مو روغن را جذب کرده و به خوبی ماساژ دهید. این ترکیب روغن با خواص ضد التهاب روغن با مشکلات شوره سر مقابله می‌کند.

روغن زنجبیل برای موهای آسیب دیده

مخلوط روغن کنجد و روغن زنجبیل برای درمان فولیکول‌های آسیب دیده مو مفید هستند. این ترکیب تاثیر موثری روی مو دارد و مو را از آسیب بیشتر محافظت می‌کند. ماساژ پوست سر گردش خون را افزایش می‌دهد و شرایط خشک پوست سر را کاهش می‌دهد و میزان رشد موهای سالم را افزایش می‌دهد.

روغن زنجبیل برای آروماتراپی

این روغن به طور عمده برای خواص تحریک کننده و فرویدسایاک مورد استفاده قرار می گیرد، این روغن به طور گسترده‌ای برای درمان استرس، کاهش افسردگی، افزایش خلق و خو، و غیره استفاده می‌شود. این روغن دارای خواض گرم کننده و تسکین دهنده برای بدن، درمان سینوزیت، افزایش اشتها و کاهش درد عضلات است. برای بهبود حافظه نیز مفید می‌باشد.
روغن زنجبیل روغن بی‌خطر، غیر سمی و قابل تحمل است. با این حال، از آنجا که قوی است، نباید آن را در غلظت‌های بالا استفاده کنید. این روغن می‌تواند باعث ایجاد حساسیت می‌شود و انواع پوست حساس را تحریک می‌کند. علاوه بر این، قبل از اینکه روی موهایتان بکار ببندید، اطمینان حاصل کنید که شما به روغن زنجبیل حساسیت ندارید، حساسیت‌هایتان را بررسی کنید. هنگام خرید آن از فروشگاه مراقب باشید! افزودنی‌هایی را که می‌توانند خواص روغن زنجبیل را تغییر دهند، بررسی کنید. روغن ارزان را در اکثر داروخانه ها خریداری نکنید، و مطمئن شوید که یک روغن با کیفیت خوب برای موهایتان انتخاب می‌کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.