امام مهدی(عج) و منتظران

از بررسی مطالب و معارف ادیان الهی این نکته به خوبی روشن می‏گردد که چندین نکته مشترک در مجموعه تعالیم آنها وجود دارد. از جمله آنهاست اعتقاد به وجود یک حجت ظاهری که جهان را پر از عدل و داد خواهد
شنبه، 13 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
امام مهدی(عج) و منتظران
 امام مهدی(عج) و منتظران



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: امام مهدی(عج) و منتظران
موضوع: سیره امام مهدی(عج)
زبان: فارسی
تیراژ: 3000
نویسنده: محمدحسین صفاخواه
ناشر: انتشارات کتابچی
سال چاپ: 1376
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: 80 صفحه

معرفی کتاب:

از بررسی مطالب و معارف ادیان الهی این نکته به خوبی روشن می‏گردد که چندین نکته مشترک در مجموعه تعالیم آنها وجود دارد. از جمله آنهاست اعتقاد به وجود یک حجت ظاهری که جهان را پر از عدل و داد خواهد ساخت که از آن با عنوان موعود منتظر یاد می‏کنند. در هر یک از مکاتب، برای این موعود که به انجام رساننده رسالت پیامبران است، ویژگی‌هایی ذکر می‏شود.
در این نوشته که شامل چند رساله از سید مرتضی علم الهدی(ره) است ابعادی از معارف و شخصیت مهدی موعود(عج) مورد اشاره قرار می‏گیرد. مجموعه مطالب این کتاب در هشتاد صفحه و هشت فصل به شرح زیر ارائه شده است:
فصل اول: رساله غیبت: در این فصل، نویسنده با هدف پاسخ به بعضی از پرسش ها در زمینه غیبت به صورت پرسش و پاسخ (ان قلت، قلت) مباحثی را مطرح ساخته و بر اساس دیدگاه‏های مکتب تشیع، مطالبی را مطرح ساخته است.
فصل دوم: مسئله رجعت: در این بخش، نویسنده به تبیین مفهوم رجعت می‏پردازد.
فصل سوم: حقیقت رجعت: دیدگاه‏های شیعه در زمینه چگونگی رجعت مورد بررسی قرار می‏گیرد.
فصل چهارم: علت غیبت: با تبیین تفاوت‏های غیبت پیامبران از امت‏هایشان با غیبت امام زمان(ع)، به وضع احکام در دوره غیبت و... اشاراتی شده است.
فصل پنجم: حکمت غیبت چیست؟ موانع ظهور و قیام امام زمان(ع)، علل غیبت آن حضرت و فواید امام(ع) در دوره غیبت در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
فصل ششم: رجعت: در این بخش به شبهات موجود در زمینه رجعت پاسخ داده می‏شود؛ زیرا بعضی از مخالفین، از نظر عقلی رجعت را از جهاتی غیرممکن می‏دانند.
فصل هفتم: علت نیاز به وجود امام(ع) در هر زمان: ضرورت وجود امام، اصل امامت و چگونگی عمل امام(ع).
فصل هشتم: زمان ظهور: در این فصل درباره روز ظهور و اینکه آیا امام(ع) هم اکنون ما را می‏بیند یا نه، نوشته کوتاهی به چشم می‏خورد.
منبع مقاله : pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما