علائم فیزیکی اضطراب و استرس

استرس و همچنین اضطراب از عوامل مهم در مشکلات سلامت به شمار می‌روند. در دنیای امروز، اضطراب و استرس افراد همه گروه‌های سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این‌ها می‌تواند تأثیرات منفی در کارکرد بدن
سه‌شنبه، 23 آبان 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
علائم فیزیکی اضطراب و استرس
علائم فیزیکی اضطراب و استرس

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

استرس و همچنین اضطراب از عوامل مهم در مشکلات سلامت به شمار می‌روند. در دنیای امروز، اضطراب و استرس افراد همه گروه‌های سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. این‌ها می‌تواند تأثیرات منفی در کارکرد بدن داشته باشد که به نوبه خود ممکن است منجر به بروز مجموعه‌ای از علائم فیزیکی شود. چنین علائمی نباید نادیده گرفته شود زیرا، این علائم می‌تواند منجر به بروز مشکلات سلامت جدی در صورت عدم انجام اقدامات لازم شود. اضطراب را همچنین می‌توان واکنش به استرس توصیف کرد. علائم و نشانه‌های فیزیکی که می‌توان در افراد تحت اضطراب مشاهده کرد عبارتند از:
عرق کردن: عرق کردن یکی از علائم شایع اضطراب به شمار می‌رود. عرق کردن اغلب واکنش فیزیولوژیکی به اضطراب است که ممکن است در واکنش به عصبانیت، خجالت کشیدن، خشم یا ترس اتفاق بیافتد.
لرزش: مشکل لرزیدن که ممکن است در واکنش به اضطراب رخ دهد ممکن است مشکلی با علت ریشه‌ای باشد. بدن به خاطر تغییرات بیوشیمیایی که اتفاق می‌افتند شروع به لرزش می‌کند. این تغییرات به طور مستقیم دستگاه عصبی و مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
مشکل در تنفس: اضطراب همچنین ممکن است منجر به بروز مشکل در تنفس شود. این به خاطر عدم تأمین کافی اکسیژن برای بدن است. افراد تحت تأثیر اضطراب ممکن است در این فاز دچار سرگیجه شوند.
درد قفسه سینه: افراد تحت اضطراب و استرس ممکن است دچار احساس تنگی در قفسه سینه شوند. درد قفسه سینه ممکن است برخی اوقات با علامت احتمال حمله قلبی اشتباه گرفته شود. درد قفسه سینه ناشی از اضطراب ممکن است خفیف یا شدید باشد.
تهوع و استفراغ: علائم تهوع و استفراغ به خاطر حالت‌های مختلف بدن از جمله اضطراب می‌تواند ایجاد شوند. تهوع راهکار دستگاه عصبی مرکزی برای واکنش نشان دادن به اضطراب است. مرکز استفراغ در مغز وجود دارد که مسئول استفراغ کردن است.
تضعیف دستگاه ایمنی: استرس طولانی مدت می‌تواند باعث تضعیف دستگاه ایمنی شود و بدین ترتیب فرد را نسبت به ابتلا به عفونت‌های مکرر آسیب پذیر می‌سازد. تضعیف دستگاه ایمنی ممکن است باعث ایجاد درد در قسمت‌های مختلف بدن شود.
سردرد: استرس می‌تواند بروز سردرد و میگرن را تحریک کند که به نوبه خود می‌توانند مشکلات بسیاری در زندگی روزمره شخص به وجود آورند. بروز سردرد و میگرن مطمئناً می‌تواند زندگی روزمره ما را مختل کنند.
خستگی: افراد تحت استرس طولانی مدت احتمالاً احساس خستگی می‌کنند.
مشکلات گوارشی: استرس می‌تواند به طریق مختلف ما را تحت تأثیر قرار دهد. استرس و اضطراب می‌تواند منجر به بروز اسهال یا یبوست شود.
بی‌خوابی: الگوی خواب ممکن است تحت تأثیر استرس طولانی مدت قرار بگیرد. استرس می‌تواند باعث ایجاد بی‌خوابی شود.
استرس تأثیرات بلند مدتی می‌تواند روی بدن ما داشته باشد. استرس می‌تواند دستگاه‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار دهد. دارو درمانی همراه با تغییرات سبک زندگی برای مقابله با علائم استرس و اضطراب ضروری هستند. اگرچه اجتناب کامل از استرس در زندگی امروزی ممکن نیست ولی، می‌توان با انجام یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق، ورزش کردن و غیره به کاهش و مدیریت استرس کمک کرد.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.