اثر عجیب روغن آرگان بر روی مو

پنجشنبه، 2 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
اثر عجیب روغن آرگان بر روی مو
اثر عجیب روغن آرگان بر روی مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

آیا می‌خواهید موهای نرم و براقی داشته باشید؟ پس روغن آرگان را به رژیم مراقبت از مو خود اضافه کنید. در اینجا ما نگاهی به برخی از بهترین مزیت روغن آرگان می‌اندازیم و این که چگونه این روغن می‌تواند به شما کمک کند تا موهای براقی داشته باشید.
روغن آرگان از دانه درخت آرگان که در مراکش رشد می‌کند، استخراج می‌شود. مردم مراکش برای قرن‌ها از آن استفاده کرده‌اند و تحقیقات اخیر سبب شده است که خواص منحصر به فرد برای درمان پوست و مو شناسایی شود.
روغن ارگان از میوه‌های آرگان رسیده استخراج می‌شود که پس از شکستن پوسته سخت به دست می‌آید. سپس در یک سنگ آسیاب دست ساز، همراه با کمی آب، به طوری که مواد خمیر مانند تشکیل شود ایجاد می‌شود روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب ویتامین E، امگا 3 و امگا 9 است. روغن آرگان در بسیاری از درمان‌های زیبایی استفاده می‌شود و برای جلوگیری از پیری زودرس و صاف کردن موهای خشک بسیار مفید است.

روغن آرگان در فروارده‌های مو

روغن موی آرگان

یکی از بهترین محصولات مراقبت از مو که حاوی روغن آرگان است، سرم روغن موی آرگان است. این سرم سبک وزن است که باعث درخشش موها می‌شود. این ترکیب شامل روغن جوزوبا، سیلیکون‌ها، ویتامین E و اسید‌های چرب ضروری علاوه بر روغن آرگان است. این ترکیب باعث کمک به موهای رنگ شده درمان شده توسط مواد شیمیایی می‌شود.

روغن آرگان 6

این نوع روغن باعث براق شدن موهای شما می‌شود. فقط چند قطره از این روغن مو، باعث نرم شدن موهای شما می‌شود. همچنین می توانید قبل از خشک کردن یا صاف کردن مو برای محافظت از موهای آسیب دیده از روغن آرگان استفاده کنید.

درمان توسط روغن آرگان

روغن آرگان برای موهای نازک و رنگ شده ایده آل است. این روغن مو نه تنها مو را صاف و ابریشمی می‌کند، بلکه مو را تقویت می‌کند. همچنین حاوی ویتامین A و ویتامین E است که باعث تغذیه مو می شود و الاستیسیته مو را بهبود می‌بخشد.

درمان با ترکیبی از روغن آرگان

اگر موهای خشن و خشك دارید پس باید برای درمان از این نوع روغن آرگان استفاده کنید. این روغن مو حاوی روغن زیتون و روغن آفتابگردان، علاوه بر روغن آرگن است. این روغن را می توان برای موهای خشک و مرطوب استفاده کرد. استفاده منظم از این روغن باعث کاهش ریزش مو و ایجاد موهای صاف و براق می‌شود.

زایای استفاده از روغن آرگان

روغن ارگان خالص ارزان به دست نمی‌آید، اما اثرات آن جز ظاهری زیبا و جذابیت نیست. بسیاری از مشکلات مویی مانند موهای خشك، خشن، ضعیف، بدون درخشش، می‌توانند با استفاده از این روغن شگفت انگیز حل شوند. این یکی از موثرترین راه‌ها برای تعمیر موهای آسیب دیده است. دلیل آن این است که محبوبیت آن نسبت به روغن جوزوبا و روغن زیتون بیشتر است چرا که نه تنها غنی از ویتامین E است، بلکه حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 و امگا 9 است که مو را تغذیه می‌کند. علاوه بر این، این اسید همچنین حاوی اسید لینولیک و اولئیک است که به هضم و مرطوب شدن مو کمک می‌کند. برخی از مزایای استفاده از روغن آرگان برای مو عبارتند از:
روغن آرگان حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 و امگا 9 است، بنابراین می‌تواند به ریشه مو نفوذ کرده و فولیکول‌های آسیب دیده مو را تعمیر کند.

باعث درخشش موها می‌شود.

روغن آرگان بر خلاف روغن مو دیگر، غیر چرب و غیر روغن است و بنابراین موها را از بین نمی برد.
این یک روغن ایده آل برای تسکین موهای خشن، خشک و غیر قابل کنترل است.
ا

ین سبک و تقریبا بی وزن است.

خشکی مو معمولا با رنگ مو درمان می‌شود. استفاده منظم از روغن آرگان به حفظ رطوبت و هیدراته شدن مو کمک می‌کند.
روغن آرگان بلافاصله توسط مو جذب می‌شود و باعث جلوگیری از ریزش مو می‌شود.
همچنین به عنوان یک سپر برای اشعه مضر UV استفاده می‌شود و مو را از آلودگی محیطی محافظت می‌کند.
از آنجا که دارای محتوای بالایی از ویتامین E است، روغن آرگان برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.
این کمک می‌کند تا به تعمیر و همچنین جلوگیری از موخوره می‌شود. این روغن باعث تغذیه مو از ریشه، در نتیجه آن موها را تقویت می‌کند.

نحوه استفاده از روغن آرگان

برای به دست آوردن بهترین نتایج استفاده از روغن آرگان، شما باید آن را به روش مناسب استفاده کنید. روغن آرگان را روی پوست خود بمالید. حوله را در آب گرم بشویید و آن را در اطراف موهای خود قرار دهید. گرما از حوله به فولیکول‌های مو کمک می‌کند روغن را جذب کند. این درمان شگفت انگیز برای موهای خشک است و آن را صاف و براق می‌کند. برای پایان دادن به موخوره، چند قطره روغن آرگان را پس از شامپو و تهویه دادن موهای خود را ماساژ دهید، در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است. این درمان همچنین برای تمیز کردن موهای ریز و درشت بسیار مفید است.
روغن آرگان برای بسیاری از مشکلات موثر است زیرا حاوی آنتی اکسیدان‌های غنی هستند. روغن آرگان به تغذیه مو و صاف شدن مو کمک می‌کند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.