قلب انسانی

قلب انسان عضله ای است که در سمت چپ سینه قرار دارد. قلب انسان تقریباً به اندازه یک مشت بسته است. قلب مانند یک پمپ است که خون را به نواحی مختلف بدن شما می فرستد. خون شما اکسیژنی که نیاز دارید را به
پنجشنبه، 9 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
قلب انسانی
قلب انسانی

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

قلب انسان عضله ای است که در سمت چپ سینه قرار دارد. قلب انسان تقریباً به اندازه یک مشت بسته است. قلب مانند یک پمپ است که خون را به نواحی مختلف بدن شما می فرستد. خون شما اکسیژنی که نیاز دارید را به بدن شما میدهد. یک قلب متوسط حدود 70 میلی لیتر خون به بدن شما با هر تپش میدهد. این حدود 5 لیتر در هر دقیقه یا در حدود 7200 لیتر در هر روز است.

بخشهای قلب

قلب از 4 حفره تشکیل شده است. در هر طرف قلب، دو حفره وجود دارد. دو حفره بالا دهلیز نامیده میشوند. آنها با خون پر می شوند. دو حفره در پایین قلب، بطن نامیده می شوند. کارشان این است که خون به بیرون پمپ کنند. در وسط قلب یک عضله ضخیم به نام سپتوم وجود دارد که چپ و راست را از هم جدا می کند.
دهلیزها و بطن ها با یکدیگر کار می کنند. دهلیزها با خون پر میشوند و وقتی پر از خون شدند اجازه میدهند خون وارد بطنها شود. وقتی این بطن ها خون خود را از قلب به بیرون پمپ می کنند، دهلیزها دوباره پر می شوند و تمام روند دوباره شروع می شود.
در قلب دریجه‌هایی وجود دارد که اطمینان حاصل شود که خون در جهت درست پمپ می شود. هنگامی که قلب منفبض میشود، خون را از حفره‌های خود به داخل بدن پمپ می کند. سپس عضله قلب شل شده و اجازه می دهد که حفره ها پر شوند.

بخشهای قلب انسان

گردش خون

هر سلول بدن شما نیاز به اکسیژن دارد تا زندگی کند. نقش قلب این است که خون خود را که پر از اکسیژن است به تمام سلولهای بدن شما بفرستد.
گذرگاه هایی که این خون را حمل می کنند، عروق خونی می باشند. شریان ها خون های غنی از اکسیژن را به سلول هایی که به آن نیاز دارند منتقل می کنند. بزرگترین شریان آئورت است. ورید ها خون را دوباره به قلب منتقل می کنند. این خون به ریه های شما منتقل می شود که در آن اکسیژن را جذب می کند و سپس دوباره به قلب شما می رسد، که در آن جا دوباره به بدن شما پمپ می شود.
فقط 20 ثانیه طول می کشد تا خون را به هر سلول بدن خود منتقل کنید.
قلب انسانی

بدن انسان و رگ های خونی آن

ضربان قلب شما

اگرچه قلب شما درون شماست، می توانید با احساس پالس خود ببینید که کار میکند. شما می توانید پالس خود را در بسیاری از قسمت های بدن خود پیدا کنید. بهترین حالت این است که انگشت خود را در داخل دست خود، درست زیر انگشت شست فشار دهید. شما می توانید یک ضربان کوچک زیر پوست خود احساس کنید. این ناشی از انقباض قلب شماست.
هنگامی که شما استراحت میکنید یا خواب هستید قلب خود را به همان سرعت نمیزند - در حدود 60 تا 80 ضربه در دقیقه میزند. وقتی مقدار زیادی در اطراف بدوید قلب شما خون بیشتری به بدنتان پمپ میکند – شاید تا 200 بار در دقیقه.

تغییر ضربان قلب

همانطور که مردم رشد می کنند، ضربان قلب تغییر می کند. یک نوزاد تازه متولد شده دارای میزان ضربان قلب در حدود 130 است، فرد سه ساله ضربانی حدود 100 دارد و ضربان قلب فرد هشت ساله حدود 90 بار در دقیقه است. یک فرد بزرگسال دارای میزان ضربان قلب حدود 70 تا 80 است. هرچه پیرتر می شوید، ضربان قلب شما کندتر می شود.
قلب انسانی

حمله قلبی
قلب شما احتمالا مهم ترین بخش بدن شما است. اگر خون متوقف شود، نمی توانید زنده بمانید.
بزرگترین خطر برای قلب شما، حمله قلبی است. این اتفاق ناگهانی می افتد و مانند یک انفجار است. وقتی قلب پمپاژ خون را متوقف کند، عضلات باید بمیرند، زیرا هیچ گونه اکسیژنی دریافت نمی کنند.
در برخی موارد خون از طریق رگ های خونی جریان نمی یابد، زیرا آنها مسدود شده اند. بنابراین قلب خون کافی برای کار ندارد. درد قفسه سینه ممکن است یک نشانه هشدار دهنده احتمالی برای یک حمله قلبی باشد.

چگونه قلب خود را سالم نگه دارید

اکثر مردم با یک قلب سالم متولد می شوند، اما حفظ سلامتی آن مهم است.
قلب شما یک عضله است. به ورزش نیاز دارد. حدود بیست دقیقه تمرین در یک روز آن را قوی و سالم نگه می دارد.
انواع غذاها را بخورید و از خوردن بیش از حد چربی خودداری کنید.
سیگار کشیدن برای قلب شما بد است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما