ارزشيابي خود

1- شما و دوستانتان براى تعطيلات آخر هفته، راهى خارج از شهر مى‏شويد، برنامه آن روز به دست شما سپرده مى‏شود، پيشنهادتان چيست؟ الف: اكنون زمان جشن گرفتن است، همبرگرها را در آورده و وسايل پخت آنها را آماده مى‏كنيد. ب: يك روز آرام و بى‏دغدغه را مى‏گذرانيد و تمام روز را به استراحت مى‏پردازيد. ج: فورى لباس ورزشى را مى‏پوشيد و مى‏گوييد: چه كسى آماده است تا واليبال بازى كنيم.
چهارشنبه، 13 خرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارزشيابي خود
ارزشيابي خود
ارزشيابي خود


بدون مقدمه به سوالات آتى پاسخ دهيد:
1- شما و دوستانتان براى تعطيلات آخر هفته، راهى خارج از شهر مى‏شويد، برنامه آن روز به دست شما سپرده مى‏شود، پيشنهادتان چيست؟
الف: اكنون زمان جشن گرفتن است، همبرگرها را در آورده و وسايل پخت آنها را آماده مى‏كنيد.
ب: يك روز آرام و بى‏دغدغه را مى‏گذرانيد و تمام روز را به استراحت مى‏پردازيد.
ج: فورى لباس ورزشى را مى‏پوشيد و مى‏گوييد: چه كسى آماده است تا واليبال بازى كنيم.
2- دوستانتان شخصيت شما را چگونه توصيف مى‏كنند؟
الف: فرزند ته تغارى بابا هستيد.
ب: اجتماعى و خوش مشرب كه هميشه براى ميهمانى رفتن و ميهمانى گرفتن آماده‏ايد.
ج: آدمى جدى كه بيهوده گويى نمى‏كند. عاشق همكلاسى‏ها و همكارانش است و هميشه سعى در كمك كردن به آنها دارد.
3- بعدازظهر است و شما بايد براى يك ساعت ديگر آماده شويد تا با نامزدتان شام را بيرون صرف كنيد چه چيزى به ذهنتان خطور مى‏كند؟
الف: فقط يك ساعت وقت داريد تا حاضر شويد در صورتى كه نه دوش گرفته‏ايد نه لباسى انتخاب كرده‏ايد و نه تصميم گرفته‏ايد براى امشب كجا برويد.
ب: اگر عجله كنيد. كلاس ورزش خود را نيز از دست نمى‏دهيد، هر چند تنها براى 10 دقيقه باشد.
ج: لحظه‏اى را مجسم مى‏كنيد كه با او سر ميز مخصوصى نشسته و در نهايت اشتياق راجع به زندگى و آينده خود صحبت مى‏كنيد.
4- امروز جشن تولد همسرتان و در عين حال نخستين سالى است كه اين روز را در كنار هم جشن مى‏گيريد، قصد داريد آن را چگونه برگزار كنيد؟
الف: به يك گردش دو نفره خارج از شهر مى‏رويد.
ب: يك كيك زيباى شكلاتى كه روى آن نوشته شده « تولدت مبارك » مناسب اين روز خاص است تهيه مى‏كنيد.
ج: دو بليت براى سينما، بهترين فيلمى را كه همسرتان دوست دارد و اكنون در حال اكران است. فيلمى كه مدتها در انتظارش بوده و مى‏تواند هديه جالبى باشد.
5- صميمى‏ترين دوستتان در مورد شما مى‏گويد:
الف: هر چند كه چهره‏اى جذاب دارى اما به نظر من، مدت زيادى را جلو آينه صرف درست كردن خودت مى‏كنى.
ب: تو درست شبيه همه همسن و سالهاى خودت هستى دوست دارى، گردش كنى، سينما بروى، در تيم ورزش مدرسه شركت كنى و در شمار ليست مدعوين تمام ميهمانى‏ها باشى!
ج: كمى شيطان‏تر از بقيه هستى اما اين شيطنت از حد ادب خارج نمى‏شود.

« ارزيابى تست »

اكنون جواب‏هاى خود را در جدول آتى منظور فرماييد:
سوال : 1، الف: 5، ب : 3، ج : 10
سوال : 2، الف : 3، ب : 5، ج : 10
سوال : 3، الف : 5، ب : 10، ج : 3
سوال : 4، الف : 10، ب : 3، ج : 5
سوال : 5، الف : 5، ب : 10، ج : 3

« تحليل نتايج تست »

- اگر امتياز شما بين 35 تا 50 مى‏باشد: شما آدمى بسيار جدى و در عين حال منطقى و شاد هستيد. و به رغم آن كه ممكن است در بسيارى از برنامه‏هاى دوستانه شركت كنيد. اما جديت و برنامه‏ ريزى را در هيچ شرايطى فراموش نمى‏كنيد. از نظر شما تفريح جاى خود را دارد و كار و درس جاى خود!
ترجيح مى‏دهيد دريك روز تعطيل به گرفتارى دوستتان برسيد تا اين كه به استراحت بپردازيد اما به ياد داشته باشيد كه زندگى كردن براى خود نيز عالمى دارد و بهتر است چندان هم از آن غافل نشويد. جدى و معقول بودن در امور، بسيار خوب است. اما كمى هم با نشاط و بى‏خيال زندگى كردن مشكل ساز نخواهد شد و زندگى را در كام شما شيرين تر مى‏كند.
- اگر امتياز شما بين 20 تا 35 باشد: چنانچه قرار به برگزارى يك ميهمانى باشد، مطمئناً شما در رأس ليست مدعوين قرار داريد شما در شمار آن گروه از افرادى هستيد كه شادى را با اعماق وجود خود حس كرده و ديگران را نيز از آن بى‏بهره نمى‏سازيد. حتى حركات دستهاى شما، گوياى احساس درونتان است به واقع زمانى كه شاد هستيد دوست داريد ديگران را نيز از اين شادى بهره ‏مند سازيد. شاديتان مستمر باد!
- اگر جمع امتيازات شما كمتر از 20 باشد: شما عاشق بى‏برنامگى و هر چه پيش آيد خوش آيد هستيد و به نظر شما زندگى بى‏ معناتر از آن است كه بخواهيد براى كارهاى خود برنامه داشته باشيد. بايد روزها را براى تفريح و استراحت گذاشت و شبها را براى خواب. شما پيرو « زندگى زيباست! » هستيد.
شما به دنبال انجام كارهاى راحت و در عين حال پر از تفريح استراحت براى خود هستيد شما داراى شخصيتى شيرين، اما از نظر ديگران « لوس » هستيد! چون فقط به فكر استراحت و راحتى خود هستيد، شما داراى شخصيتى شيرين مى‏باشيد ولى لطفاً كمى هم « دگرخواه » باشيد. با اين تفكر مى‏توان راحت و خوش زندگى كرد و بيشتر محبوب و مورد اعتماد ديگران بود!
منبع: کتاب لطفاً گوسفند نباشيد




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.