کارهای راحتی که می‌توانیم برای توقف گرمایش جهانی انجام دهیم

گرمایش جهانی به خاطر افزایش سطح کربن دی اکسید در اتمسفر ایجاد می‌شود که گرمای خورشید را جذب می‌کند و منجر به افزایش دمای کلی زمین می‌شود. افزایش دما منجر به ذوب شدن یخچال‌های طبیعی شده است.
پنجشنبه، 9 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کارهای راحتی که می‌توانیم برای توقف گرمایش جهانی انجام دهیم
کارهای راحتی که می‌توانیم برای توقف گرمایش جهانی انجام دهیم

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

گرمایش جهانی به خاطر افزایش سطح کربن دی اکسید در اتمسفر ایجاد می‌شود که گرمای خورشید را جذب می‌کند و منجر به افزایش دمای کلی زمین می‌شود. افزایش دما منجر به ذوب شدن یخچال‌های طبیعی شده است. این به نوبه خود باعث بالا آمدن سطح آب دریاها شده است. تغییرات غیر قابل پیش بینی آب و هوا و الگوهای اقلیمی نیز از تأثیرات دیگر گرمایش جهانی هستند.
شرایط اقلیمی شدید مانند خشکسالی در برخی نواحی جهان و برعکس باران‌های شدید ر برخی نواحی دیگر و افزایش زیاد گرما در اکثر مناطق پیام هشداری برای توقف گرمایش جهانی است. به همین جهت، دولت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا گرمایش جهانی را متوقف کنند. آن‌ها سهم خود را انجام می‌دهند، زمان آن رسیده است که تک تک ما در جهت توقف گرمایش جهانی شرکت کنیم.

از دوچرخه استفاده کنید

استفاده از خودرو را به مسافت‌های طولانی محدود کنید. برای مسافت‌های کوتاه‌ می‌توانید پیاده بروید یا از دوچرخه استفاده کنید. با این کار به کاهش انتشار کربن دی اکسید و کربن مونوکسید کمک می‌کنید. همچنین خودرو خود را به طور منظم سرویس کنید تا بهر‌ه‌وری مصرف سوخت آن افزایش یابد.

لاستیک‌های خودرو را بررسی کنید

از خودروهای با مصرف سوخت پایین استفاده کنید. لاستیک‌های خودرو خود را به طور منظم بررسی کنید تا از تنظیم باد تایرها مطمئن باشید. تنظیم نبودن باد تایرها می‌تواند منجر به افزایش سوخت و در نتیجه انتشار بیشتر کربن دی اکسید به هوا شود.
از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید
تا حد امکان به جای استفاده از خودرو تک سرنشین از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. این کار نه تنها به کاهش انتشار کربن دی اکسید کمک می‌کند بلکه همچنین می‌توانید در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

چراغ‌های اضافی را خاموش کنید

هنگام عدم استفاده از چراغ‌ها، فن‌ها و تهویه کننده‌های هوا آن‌ها را خاموش کنید. تعویض لامپ‌های معمولی با لامپ‌های کم مصرف فلوئورسنت راهکار خوبی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری مصرف انرژی است.
استفاده از کلروفلوئوروکربن‌ها را کاهش دهید
استفاده از خوشبو کننده‌ها و افشانه‌ها را به حداقل برسانید. خوشبو کننده‌ها و افشانه‌ها حاوی مواد کلروفلوئوروکربن‌ها هستند که از علل اصلی سوراخ شدن لایه اوزون هستند. سوراخ شدن لایه اوزون علاوه بر تأثیرات مضر ورود اشعه‌های ماورای بنفش خورشید به اتمسفر زمین باعث افزایش دما و گرمایش جهانی می‌شود.

از هوا برای خشک کردن لباس‌ها استفاده کنید

همانطور که می‌دانید جهان در آینده نزدیک با بحران انرژی مواجه خواهد شد. بنابراین، باید استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را افزایش دهیم. اگرچه هم اکنون از این منابع استفاده می‌شود ولی، موانعی وجود دارند که استفاده از این منابع انرژی را به تأخیر می‌اندازند. اگر همه ما در کنار هم بایستیم و این موانع را از بین ببریم، سهم بزرگی در کاهش گرمایش جهانی خواهیم داشت.

زباله‌ها را جدا کنید

مواد قابل بازیافت مانند قوطی‌ها، روزنامه‌ها، پلاستیک و شیشه‌ها را جدا کرده و به مراکز بازیافت تحویل دهید. فرآیند بازیافت به انرژی کمتری نیاز دارد. افزایش آگاهی! آگاهی مردم درباره گرمایش جهانی و تأثیرات آن را افزایش دهید. راه حل‌های مختلف برای توقف گرمایش جهانی را با دیگران به اشتراک بگذارید.

درخت بکارید

یک درخت می‌تواند در طول عمر خود مقدار بسیار زیادی کربن دی اکسید جذب کند. درختان نقش بسیار مهمی در کاهش انتشار کربن دی اکسید به اتمسفر ایفا می‌کنند. بنابراین، حفظ جنگل‌ها و کاهش قطع درختان از اهمیت زیادی برای توقف گرمایش جهانی برخوردار هستند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.