کالریهای موجود در کره بادام

از آنجا که کره بادام از بادام با میزان زیاد کالری تهیه می‌شود، قابل درک است که این کره حاوی مقادیر بالایی کالری باشد. در 1 قاشق چایخوری کره بادام، 34 کالری وجود دارد در حالی که کالری موجود در 1 قاشق
شنبه، 11 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
کالریهای موجود در کره بادام
کالریهای موجود در کره بادام

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

از آنجا که کره بادام از بادام با میزان زیاد کالری تهیه می‌شود، قابل درک است که این کره حاوی مقادیر بالایی کالری باشد. در 1 قاشق چایخوری کره بادام، 34 کالری وجود دارد در حالی که کالری موجود در 1 قاشق غذا خوری از این خوراکی آجیلی حدود 98 کالری است.
کره‌های تهیه شده از آجیل یا مغزهای خوراکی اهمیت زیادی در تأمین مواد مغذی کامل در رژیم روزانه دارند. تقریباً همه ما به کره بادام زمینی که در پخت شیرینی‌جات و بر روی نان از آن استفاده می‌شود، علاقمند می‌باشیم. این نوع کره در بافت و مزه شبیه به کره بادام است. از نظر تغذیه‌ای، کره تهیه شده از بادام بسیار بهتر از کره بادام زمینی است. این نوع کره حاوی باارزش‌ترین مواد مغذی بوده و فوائد سلامتی بخش بی شماری را در خود دارد. اما با اطلاع از کالریهای موجود در کره بادام منطقی‌تر برنامه رژیم غذایی مناسب خود را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کالریهای موجود در کره بادام

کره بادام عطر و طعم آجیلی بادام را حفظ می‌کند. همچنین اطلاعات تغذیه‌ای و کالریهای موجود در کره معمولی بادام مشابه با این مقادیر در بادام است. این نوع کره حاوی مقادیر بالایی اسیدهای چرب ضروری و نیز کالری است. از میان آنها، چربیهای اشباع شده ناسالم کمتر از 1 گرم را تشکیل داده و مابقی آن چربیهای اشباع نشده مونو (با یک پیوند دوگانه) و اشباع نشده پلی (با چند پیوند دوگانه) می‌باشند.
در خصوص میزان کالری مورد نیاز روزانه بایستی بگوییم که مصرف دو قاشق غذاخوری کره بادام حدود یک دهم مجموع کالریهای مورد نیاز جهت رژیم غذایی استاندارد 2000 کالری را دربرمی‌گیرد. همچنین محصولی قابل اعتماد جهت دریافت اسیدهای چرب ضروری است. شکی نیست که حتی بسیاری از افراد تحت رژیم کره بادام را به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن خود برمی‌گزینند. اما همانطور که مشاهده نمودید، مجموع تعداد کالریهای موجود در کره بادام بسیار بالا است. از اینرو، این خوراکی آجیلی بایستی در مقادیر مناسب، به رژیم غذایی افزوده شود و میزان کالری سایر مواد غذایی موجود در وعده غذایی نیز بایستی در نظر گرفته شود.
بر طبق میزان ارائه شده توسط مرکز اطلاعات تغذیه‌ای وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک قاشق غذاخوری کره بادام (16 گرم) مواد مغذی ذیل را به همراه می‌آورد:

ماده مغذی

مقدار

پروتئین

35ر3 گرم

چربی (لیپید)

88ر8 گرم

کربوهیدرات

01ر3 گرم

فیبر خوراکی

60ر1 گرم

قند

71ر0 گرم

آب

26ر0 گرم

انرژی

98 کیلوکالری

 

فوائد کره بادام

غیر از اسیدهای چرب ضروری، کره بادام منبعی غنی از پروتئین‌، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و فیبر خوراکی است. همانند بادام، این کره به پایین آوردن سطوح کلسترول کمک کرده، در نتیجه خطر بروز بیماریهای قلبی عروقی را کاهش می‌دهد. افزودن بادام به رژیم غذایی معمول خود و کاهش سایر چربیها جهت پایین آوردن سطح کلسترول بد (LDL کلسترول کم چگال) به میزان حدوداً 8 تا 12 درصد مؤثر می‌باشد. همچنین فایده کره بادام در به حداقل رساندن احتمال ابتلاء به بیماریهای قلبی به وجود ویتامین E در مقادیر بالا نسبت داده می‌شود که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می‌کند.
مواد معدنی ضروری بدست آمده از کره بادام، منیزیم، پتاسیم، منگنز، مس، روی و کلسیم را شامل می‌شود. دیگر فوائد سلامتی بخش در مصرف این محصول تهیه شده از بادام، کاهش سطح قند خون پس از صرف وعده غذایی است. بخش شگفت انگیز در خصوص حقایق تغذیه‌ای کره بادم این است که حاوی هیچ گونه کلسترل نبوده و میزان قند آن بسیار پایین است. در حالی که می‌تواند دلیل خوبی جهت وارد نمودن کره بادام به رژیم غذایی خود و بهره بردن از فوائد سلامتی بخش آن باشد، البته میزان بالای کالری این کره آجیلی را فراموش نکنید.
کالریهای واقعی موجود در کره بادام ممکن است از یک داده یا اطلاعات غذایی نسبت به داده غذایی دیگر کمی تفاوت داشته باشد. همچنین در مقایسه با سایر کره‌های آجیلی که به طور معمول استفاده می‌شوند، میزان کالری کره بادام نسبتاً بالا می‌باشد. نتیجه گیری آنکه کره بادام را می‌توان به رژیم غذایی معمول خود افزود، البته به شرط آنکه میزان چربیهای عرفی به طور مناسب تنظیم شده باشد. در بازار، تقاضا برای کره بادام به اندازه کره بادام زمینی نیست. این امر ممکن است بیشتر به دلیل قیمت بالای این نوع کره آجیلی باشد.
هنگام خرید کره بادام از بازار، برچسب محصول را نگاه کرده و از خرید محصولاتی که حاوی روغن‌های گیاهی تصفیه شده می‌باشند خودداری کنید. رویکردی ساده جهت لذت بردن از این کره آجیلی مغذی مورد استفاده در کلوچه و یا مالیده شده بر روی نان، تهیه این نوع کره به روش خانگی است. برای این منظور بادام شیرین را در مخلوط کن ریخته، دستگاه را روشن نموده تا زمانی که به شکل خمیر نرم و کرم مانند درآید. این کره بادام را درون شیشه عاری از هوا ریخته درب آن را محکم ببندید و در یخچال نگهداری کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.