آیا ماراتن در کمتر از دو ساعت ممکن است؟

آیا ماراتن در کمتر از دو ساعت امکان پذیر است؟ آیا انسان قادر خواهد بود که سریع آن را اجرا کند؟ در حال حاضر، رکورد جهانی برای فاصله 42.195 کیلومتر (26.219 مایل) را کنیز دنیس کیمته دارد. زمان او
دوشنبه، 13 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
آیا ماراتن در کمتر از دو ساعت ممکن است؟
آیا ماراتن در کمتر از دو ساعت ممکن است؟

مترجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

آیا ماراتن در کمتر از دو ساعت امکان پذیر است؟ آیا انسان قادر خواهد بود که سریع آن را اجرا کند؟ در حال حاضر، رکورد جهانی برای فاصله 42.195 کیلومتر (26.219 مایل) را کنیز دنیس کیمته دارد. زمان او 2:02:57 ساعت در ماراتن 2014 برلین به دست آمد.
برای سالهای طولانی، دونده های طولانی فاصله تلاش کرده اند که نزدیک به دو ساعت جادویی شوند. مطالعاتی که در گذشته توسط متخصصین پزشکی و ورزشی انجام شده است به این نتیجه رسیده اند که اجرای ماراتن کمتر از 2 ساعت می تواند انجام شود. آنها حتی یک ساعت حدود 1:57 را به عنوان حداکثر سرعتی که انسان میتواند به آن دست یابد در نظر می گیرند. با این وجود ما باید حداقل یک دهه یا بیشتر صبر کنیم تا این اتفاق بیفتد.
بسیاری از چیزها باید در کنار هم قرار بگیرند تا ماراتن دو ساعته را تحویل دهند. ورزشکار باید اندازه بدن و وزن بدن، استراتژی درست در حال اجرا و البته تغذیه مناسب را داشته باشد.
دونده های کامل امروز از کنیا و اتیوپی، کشورهایی هستند که در طول دهه ها در مسابقات طولانی مسافت غالب بوده‌اند. ورزشکاران آفریقای شرقی دارای پاها بلند و ریه هایی هستند که می توانند اکسیژن زیادی را به درون بکشند. آموزش در ارتفاعات بالا به آنها قلبی قوی و حجم خون عظیمی می دهد.
برای دست یابی به چنین نقطه‌ای، شرایط آب و هوایی ایده آل با دمای سرد و تقریبا بدون باد نیز مورد نیاز است. یک ماراتن فوق العاده سریع تنها در مقیاس مسیرهای شهری تخت، مثلاً در برلین یا لندن، با انحناهای کم، امکان پذیر است.
از زمان آغاز بازی های المپیک مدرن در سال 1896، ورزشکاران سعی کرده اند تا مسابقات طولانی مسافت را با سرعت بیشتری انجام دهند. در سال 1900، رکورد جهانی ماراتن در حدود 3 ساعت بود. در 30 سال بعد، مردان توانستند به مرز 2:30 برسند. با گذشت زمان دست یابی به زمانهای سریع تر، سخت تر شد. برای مثال، در 15 سال گذشته، رکورد جهانی تنها 3 دقیقه بهبود یافته است.
از سوی دیگر، بعضی از کارشناسان معتقدند چنین عملکرد سریعی تنها با کمک مصرف مواد غیرمجاز امکان پذیر است. در سال های گذشته، تست مصرف چندین تن از دوندگان شرق آفریقا مثبت بوده است و بسیاری از آنها از بازی منع شده اند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما