چای گیاهی با پرتقال خونی

پرتقال خونی نوعی پرتقال با گوشت قرمز خونی است. و به عنوان ماده یا جزء محبوبی در ترکیبات مختلف چای‌های گیاهی مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاله را خوانده تا اطلاعات بیشتری در خصوص چای پرتقال خونی کسب کنید.
دوشنبه، 27 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چای گیاهی با پرتقال خونی
چای پرتقال خونی

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

پرتقال خونی نوعی پرتقال با گوشت قرمز خونی است. و به عنوان ماده یا جزء محبوبی در ترکیبات مختلف چای‌های گیاهی مخلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مقاله را خوانده تا اطلاعات بیشتری در خصوص چای پرتقال خونی کسب کنید.
همه ما می‌دانیم که پرتقال، میوه‌ای خوشمزه است که مواد مغذی بسیاری را برای بدن فراهم می‌سازد. پرتقال خونی یکی از گونه‌های پرتقال بوده که همچنین منبعی غنی از مواد مغذی به حساب می‌آید. همانطور که به درستی از نام آن پیداست، این نوع پرتقال دارای گوشتی به رنگ خون بوده و می‌تواند کمی کوچکتر از پرتقال معمولی باشد. آن را می‌توان به صورت خام مصرف نمود و یا به انواع سالاد، سس ‌و مارمالاد افزود. آب پرتقال خونی همچنین در انواع نوشیدنی خصوصاً کوکتل و چای‌های گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه این پرتقال به طور فزاینده‌ای در چای‌های گیاهی مخلوط بکار برده می‌شود.

چای پرتقال خونی خانگی

چنانچه به تهیه چای با پرتقال خونی بجای چای‌های گیاهی مخلوط علاقه دارید، دستورالعمل ذیل را امتحان کنید. همچنین چنانچه پرتقال خونی در دسترس ندارید، می‌توانید از پرتقال معمولی بجای آن استفاده کنید.

مواد لازم

چای سیاه ـ 1 قاشق چایخوری
عصاره پرتقال ـ "1" /"4" فنجان
پرتقال خونی ـ 1 عدد
آب جوش ـ 2 فنجان
شکر ـ به دلخواه

نحوه آماده سازی

یک قوری گرم را برداشته و چای سیاه را درون آن بریزید. اکنون، خلال نازکی از پوست پرتقال خونی را تهیه کرده و آن را به کناری بگذارید. آب پرتقال را بگیرید. اکنون پوست خلال شده را افزوده و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را به قوری اضافه کنید. دو فنجان آب جوش را به قوری افزوده و اجازه دهید به مدت سه تا چهار دقیقه دم بکشد. پس از آن، چای را صاف کرده و جهت مزه دار کردن آن شکر را بیافزایید (استفاده از شکر اختیاری است).

چای پرتقال خونی مخلوط

یکی از چای‌های گیاهی مخلوط معروف، چای رویباس پرتقال خونی (rooibos) است که حاوی موادی مانند رویباس، پرتقال خونی، قطعات سیب، گلرنگ، گلبرگ گل رز، وانیل، میوه گل سرخ، گل بامیه و طعم لیمو می‌باشد. این چای گیاهی را می‌توان با افزودن این چای گیاهی مخلوط به آب جوش تهیه کرد. برای این منظور به سه قاشق غذاخوری چای جهت نیم گالن یا 2 لیتر آب جوش نیاز دارید. اجازه دهید چای به مدت حدود پنج دقیقه دم بکشد. چای را صاف کرده و با نیم گالن آب سرد مخلوط نموده و پیش از مصرف در یخچال قرار دهید.
همچنین می‌توانید آن را داغ بنوشید. تمام چیزی که نیاز دارید، این است که یک قاشق چایخوری از چای مخلوط را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه دم کشیده و سپس آن را از صافی بگذرانید. نگذارید چای بیش از حد دم بکشد، به این دلیل که طعم تلخی به خود می‌گیرد. همچنین می‌توانید مقدار کمی شیرین کننده و کرم یا خامه به این چای گیاهی پرتقال خونی بیافزایید. از آنجا که این چای مخلوط حاوی گیاهان دارویی مختلفی است، توصیه می‌شود پیش از شروع به مصرف منظم و روزانه آن با یک متخصص گیاهان دارویی مشورت نمایید. در غیر این صورت رعایت اعتدال همیشه بهتر خواهد بود.
بنابراین، استفاده از پرتقال خونی در چای یکی از راه‌های برخورداری از فوائد تغذیه‌ای این میوه است. جدای از بهبود مواد مغذی، این میوه همچنین طعم چای را نیز بهتر می‌سازد. همانند سایر انواع پرتقال، پرتقال خونی همچنین سرشار از آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین C است. رنگ قرمز گوشت پرتقال خونی ناشی از آنتوسیانین‌هایی است که به عنوان آنتی اکسیدانهایی قوی در نظر گرفته شده و با رادیکالهای آزاد مبارزه کرده در نتیجه خطر بروز بیماریهای مختلفی مانند سرطان را کاهش می‌دهند. این میوه حاوی مقدار قابل توجهی فولات، ویتامینهای گروه B، ویتامین A، پتاسیم، منیزیم، مس، آهن، کلسیم و نیز فیبر غذایی است. بنابراین می‌توانید این میوه را به رژیم غذایی خود در هر شکلی مانند چای، آب میوه، کوکتل یا سالاد بیافزایید. با این حال، اطمینان حاصل کنید از پرتقال تازه بجای انواع کمپوتی آن استفاده می‌کنید. چنانچه به استفاده از چای پرتقال خونی مخلوط علاقه دارید، حتماً این محصول را از تولید کنندگان مورد اعتماد و معتبر خریداری نمایید. همانطور که در بالا اشاره شد، بهتر است در صورتی که قصد دارید آن را به طور منظم مصرف کنید، نظر پزشک خود را در این خصوص جویا شوید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.