چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است

روغن گلرنگ به خاطر خواص مرطوب کننده آن بسیار موثر است. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه استفاده منظم از روغن می‌تواند کیفیت مو را بهبود بخشد.
سه‌شنبه، 28 آذر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است
چرا روغن گلرنگ برای رشد مو مفید است

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
 

روغن گلرنگ به خاطر خواص مرطوب کننده آن بسیار موثر است. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه استفاده منظم از روغن می‌تواند کیفیت مو را بهبود بخشد.
همانطور که می‌دانیم، موهای ما به ویژه در زنان نقش مهمی را در زیبایی ما ایفا می‌کنند، بنابراین ما باید مراقبت‌های لازم را از آنها داشته باشیم. به طور معمول، به علت استرس، فعالیت‌های روزمره یا پیری، موهای ما جذابیت و درخشش خود را از دست می‌دهند. به طور معمول، رژیم مراقبت از مو شامل یک ظاهر طراحی شده، رنگ کردن مو و اصلاح مو است، اما ما کاملا فراموش کرده ایم که برای مراقبت مناسب از مو و رشد سریع‌تر، ما باید به طور مرتب از روغن استفاده کنیم، سپس موها را بشوییم. روغن به عنوان یک تهویه عالی برای موهای خشک و شکننده عمل می‌کند. روغن ریشه‌ها را تغذیه می‌کند، به صورت عمیق داخل پوست سر نفوذ می‌کند و به جلوگیری از خشکی مو کمک می‌کند. روغن مو را تقویت می‌کند و باعث رشد سریع‌تر و موثرتر مو می‌شود. به عنوان مثال، برای رشد مو، روغن گلرنگ یک گزینه عالی می‌باشد.
گلرنگ یک گیاه متعلق به خانواده کاسنی است و بومی کشورهایی مانند ایران، شمال غربی هند، آمریکای شمالی و شرقی است. روغن گلرنگ روغن استخراج شده از دانه‌های گیاه گلرنگ است که برای درمان طاسی، کلسترول بالا، کمبود اسید چرب ضروری و ریزش مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دو روش وجود دارد که در آن روغن از دانه‌های گیاهی استخراج می‌شود. فرایند مکانیکی و فرآیند شیمیایی است. در روش مکانیکی روغن از بذرها با استفاده از یک روش طبیعی استخراج می‌شود که به حفظ مواد مغذی ضروری موجود در دانه‌ها کمک می‌کند. از سوی دیگر، در طول فرایند شیمیایی، مواد شیمیایی خاصی برای اصلاح روغن اضافه می‌شوند. این فرآیند منجر به حذف بیشتر مواد مغذی موجود در روغن می‌شود و با برخی از مواد شیمیایی مضر که ممکن است اثر منفی بر بدن ایجاد کند.

مزایای روغن گلرنگ برای مو

روغن گلرنگ بسیار غنی از چربی‌های غیر اشباع است که حاوی 77٪ اسید لینولئیک اسیدهای چرب ضروری امگا -6 و 10٪ چربی اشباع شده و 13٪ اسید اولئیک چربی امگا 9 است.
همچنین حاوی مقادیر بالایی از ویتامین E، آلفا توکوفرول، ویتامین K و فیتوسترول‌ها است و از این طریق، در پیشگیری و درمان کمبود اکساسیون در بدن کمک می‌کند.
این روغن حاوی مقادیر زیادی اسید اولئیک است که به راحتی در پوست نفوذ می‌کند. که باعث محافظت و تغذیه موها می‌شود.این باعث رشد مو و ضخامت مو می‌شود.
به شدت غنی از اسیدهای چرب ضروری اشباع نشده، بسیار مفید برای موهای خشک، رنگ شده، است.
هنگامی که روغن به پوست سر اعمال می‌شود، به عنوان یک واسازولاتاسیون عمل می‌کند که می‌تواند رگ‌های خونی را گسترش دهد و باعث می‌شود که مواد مغذی بیشتری از طریق گردش خون به فولیکول‌های مو وارد شوند و محیط سالم برای رشد مو را فراهم می‌کند.
مصرف خوراکی گلرنگ نیز به روش‌های مختلفی مفید است. این روغن کمک می‌کند که موهای مرطوب و قوی داشته باشیم. خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین E در برابر رادیکال‌های آزاد که به عنوان یک نتیجه از استرس و قرار گرفتن در معرض اشعه‌های UV ایجاد می‌شود، در کمک به جلوگیری از طاسی و ریزش مو موثر است. ویتامین E و K در حفظ رطوبت و سلامت مو نقش مهمی دارند. روغن را می‌توان برای پخت و پز و سس سالاد استفاده کرد.
روغن گلرنگ بی بو است. بنابراین، هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آن نباید وجود داشته باشد. این روغن می‌تواند کیفیت مو را بهبود ببخشد و می‌تواند موهای شفافی را ایجاد کند.

استفاده منظم از روغن گلرنگ

موی ما معمولا حاوی رطوبت حدود 10٪ است، که وقتی که زیر این سطح قرار می‌گیرد، باید رطوبت حفظ شود. روغن‌های ضروری طبیعی موجود در پوست سر وجود دارد. بنابراین، برای افزایش توانایی مو برای جذب و حفظ رطوبت مو، می‌توان از مرطوب کننده‌هایی که غنی از اسید‌های چرب ضروری هستند، استفاده کرد. روغن گلرنگ یکی از بهترین و موثرترین روغن برای موهای خشک است. در زیر چند مرحله وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا اسیدهای چرب ضروری از دست رفته و رطوبت پوست سر جایگزین شود:
1 یا 2 قطره روغن گلرنگ را در کف دست خود قرار دهید و سپس آن را به پوست سر بمالید.
ابتدا روغن را روی پوست سر اعمال کنید.
روغن را یک ساعت یا بیشتر دبر روی موهای خود بگذارید و سپس آن را بشویید.
با استفاده از روغن گلرنگ به طور منظم بر روی موهای خود، رطوبت مو را حفظ کرده و موهای سالم و براق داشته باشید.
روغن گلرنگ را می‌توان به عنوان بهترین روغن برای رشد مو درنظر گرفت، زیرا نه تنها به حفظ رطوبت مو کمک می‌کند، و جذب موها می‌شود بلکه مانع از دست رفتن پروتئین و آسیب به موها می‌شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.