دیابت - علائم، علل و درمان

حدود 200 میلیون نفر در سراسر جهان از یک بیماری به نام دیابت رنج می برند. گاهی اوقات مردم حتی نمی دانند که دیابت دارند زیرا شما نمیتوانید علائم را ببینید. اما اگر آن را درمان نکنید، ممکن است باعث مشکلات
چهارشنبه، 6 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
دیابت - علائم، علل و درمان
دیابت - علائم، علل و درمان

منرجم: محمد علی آصفی پور
منبع:راسخون
 

حدود 200 میلیون نفر در سراسر جهان از یک بیماری به نام دیابت رنج می برند. گاهی اوقات مردم حتی نمی دانند که دیابت دارند زیرا شما نمیتوانید علائم را ببینید. اما اگر آن را درمان نکنید، ممکن است باعث مشکلات سلامتی شود و گاهی اوقات حتی میتواند مرگبار باشد.
دیابت زمانی اتفاق می افتد که بدن دارای مقداری بیش از حد از قند باشد. این انرژی است که ما نیاز داریم و از غذائی که می خوریم می آید. به طور معمول، هورمون ای که انسولین نامیده می شود، مقدار قند بدن را به میزان لازم تنظیم می کند.
دو نوع دیابت وجود دارد. نوع 1 به طور معمول هنگامی رخ می دهد که افراد جوان هستند یا دارند بالغ می شوند. برخی از سلولهای بدن از بین می روند و نمی توانند انسولین را به اندازه کافی تولید کنند.
نوع 2 شایع ترین نوع دیابت است. بزرگسالان مشکلاتی در تبدیل غذا به انرژی دارند. این معمولا در سن 30 سالگی شروع می شود. هر چه مسن تر شوید خطر ابتلا به دیابت بالاتر می رود.

تزریق انسولین

بیماران دیابتی باید انسولین را روزانه تزریق کنند

علائم

افرادی که مبتلا به دیابت هستند اغلب تشنه هستند و ادرار زیادی دارند. پوست شما می تواند خشک شود و شما ممکن است خسته شوید. دیابت می تواند منجر به بیماری های قلبی، و مشکلات کلیوی شود و حتی ممکن است باعث مرگ شود.

علل

پزشکان دقیقا نمی دانند چه چیزی باعث دیابت می شود. اگر والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان این بیماری را داشته باشند، احتمالِ گرفتن آن توسط شما بیشتر میشود. اضافه وزن و عدم تحرک کافی نیز می تواند شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهد. فشار خون بالا همچنین ممکن است به دیابت منجر شود.

چگونگی درمان دیابت

افراد مبتلا به دیابت نوع 1 هر روز باید انسولین دریافت کنند. معمولا آنها را به بدن خود تزریق می کنند. افراد سالمند مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند آن را با خوردن غذای سالم و تمرین زیاد کنترل کنند.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.