سوار سبزپوش آرزوها

مؤلف محترم، با نثری ادبی و زیبا زندگانی سه تن از امامان شیعه را به صورت گزارش، در سه بخش به تصویر می‌کشد. وی، گزارش خود را از سال 274 هـ.ق شروع می‌کند و در بخش اول، به زمانه امام هادی(ع)
دوشنبه، 11 دی 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سوار سبزپوش آرزوها
  سوار سبزپوش آرزوها



 

شناسنامه کتاب:
عنوان: سوار سبزپوش آرزوها
موضوع: روایتی نو از زندگی و زمانه امامان هادی، عسکری و مهدی(ع)
زبان: فارسی
تیراژ: 5000
شابک: 0 ـ 0 ـ 94106 ـ 964
نویسنده: کمال السید
مترجم/مصحح: حسین یزدی
ناشر: نسیم اندیشه
محل چاپ: قم
سال چاپ پاییز: 1381
نوبت چاپ: اول
تعداد صفحات: 319 صفحه

معرفی کتاب:

مؤلف محترم، با نثری ادبی و زیبا زندگانی سه تن از امامان شیعه را به صورت گزارش، در سه بخش به تصویر می‌کشد. وی، گزارش خود را از سال 274 هـ.ق شروع می‌کند و در بخش اول، به زمانه امام هادی(ع) می‌پردازد. در بخش دوم، دوران امام حسن عسکری(ع) را در سیزده فصل، و در بخش سوم، زمانه امام زمان، مهدی موعود(عج) را تا آغاز غیبت کبری، در 22 فصل به تصویر می‌کشد.
نویسنده محترم، بخش اول را که مربوط به زندگانی امام هادی(ع) است، در ضمن دوازده فصل، به روایتی نو از زمانه و زندگانی آن حضرت، اختصاص داده و در این فصل‌ها با نثری ادبی، اوضاع سیاسی ـ اجتماعی آن دوراان را به تفصیل گزارش می‌کند.
نکات: در این کتاب از منابع معتبر زیادی استفاده شده است و کتاب ارجاعات متعددی دارد که در آخر کتاب آمده است. فهرست کتاب هم در ابتدای کتاب است.
محاسن و معایب: این کتاب دارای نثری ادبی و زیباست فصل‌های متعدّد دارد که باعث جذابیت کتاب می‌شو.د همچنین شیوه نگارش آن نیز به صورت گزارشی است. در عناوین بخش‌ها و فصل‌ها هم از واژه‌های ادبی استفاده شده است.
منبع مقاله :
pajuhesh.irc.ir
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.