سطوح نرمال پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای عضلات است. این مقاله توضیح می‌دهد که چرا حفظ سطح پتاسیم طبیعی در خون برای عملکرد سالم بدن انسان ضروری است.
پنجشنبه، 12 بهمن 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
سطوح نرمال پتاسیم
سطوح نرمال پتاسیم

مترجم: مهناز مزارعی
پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای عضلات است. این مقاله توضیح می‌دهد که چرا حفظ سطح پتاسیم طبیعی در خون برای عملکرد سالم بدن انسان ضروری است. در حالت ایده آل، سطح پتاسیم خون باید بین 3.7 تا 5.2 میلی‌اکی والان / لیتر باشد. در مورد کودکان، سطح نرمال بین 3.4 تا 4.7 میلی‌اکی والان بر لیتر است. این محدوده ممکن است از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد. پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ سلامت است. تقریبا 98 درصد از پتاسیم موجود در بدن ما در سلول‌ها یافت می‌شود. نگهداری تعادل پتاسیم و سدیم برای کلیه ضروری است. سطح پتاسیم بالا یا پایین می‌تواند اثرات نامطلوب بر روی کلیه داشته باشد. بنابراین، ضروری است که سطح آن را نظارت کنید تا مطمئن شویدکه در محدوده متعادل قرار دارد.

سطح نرمال پتاسیم در خون

در حالت ایده آل، سطح پتاسیم خون باید بین 3.7 تا 5.2 میلی‌اکی والان / لیتر باشد. در مورد کودکان، سطح نرمال بین 3.4 تا 4.7 میلی‌اکی والان بر لیتر است. این محدوده ممکن است از یک فرد به فرد دیگر متفاوت باشد. برای اینکه عضله قلب ما به درستی عمل کند، پتاسیم باید در حد نرمال باشد. اگر از سطوح نرمال پایین‌تر باشد، ممکن است اثر منفی روی انقباضات قلبی داشته باشد که به نوبه خود می‌تواند منجر به ضربان نامنظم قلب و پالس آهسته شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود. از این رو، برای جلوگیری از مشکلات قلبی، توصیه می‌شود که منابع رژیمی پتاسیم در رژیم غذایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:به چه میزان پتاسیم در روز نیاز دارید

 

تعیین سطح

سطح پتاسیم را می‌توان از طریق آزمایش خون کنترل کرد. با این حال، نتایج آزمایش ممکن است در سناریوهای زیر دقیق نباشد:
اگر یک مکمل پتاسیم مصرف کرده باشد.
اگر کسی به طور مرتب پتاسیم مصرف می‌کند.

بیشتر بخوانید:واقعیاتی جالب در مورد پتاسیم


اگر یکی از آنتی بیوتیک‌ها، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، کورتیکواستروئیدها یا داروهای دیگر برای درمان فشار خون بالا و مشکلات قلب مصرف شود.

در مورد استفراغ شدید

اگر نتایج آزمایش سطح پتاسیم را پایین بیاورد، باید ECG را برای بررسی بی نظمی در انقباض عضله قلب انجام داد.

پیامدهای سطوح غیر طبیعی

سطح غیرطبیعی پتاسیم می‌تواند منجر به هیپوکالمی شود. پتاسیم بیش از حد در خون (7.0 میلی اکی‌والان یا بالاتر) مشخص می‌شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به قطع قلب و مرگ شود. سطوح بالا نیز ریتم الکتریکی قلب را مختل می کند. هیپوکالمی اغلب به اختلال عملکرد کلیه یا مشکلات مربوط به غده آدرنال مربوط می شود. مصرف موز، سبزیجات برگ سبز و حبوبات می‌تواند برای افرادی که تحت تاثیر هیپوکالمی قرار دارند سودمند باشد، زیرا این منابع خوبی از پتاسیم هستند. با این حال، اگر سطح پتاسیم خون پایین‌تر از محدوده مرجع باشد، بهتر است که به دنبال کمک پزشکی باشید از سوی دیگر، هیپوکالمی با سطح پایین پتاسیم مشخص می‌شود. استفاده از دیورتیک‌ها یا کورتیکواستروئیدها، استفراغ، اسهال، مصرف بیش از حد ملین، سندرم کوشینگ، اسیدوز کلیوی، سطح منیزیم کم بدن و غیره، بعضی از عوامل موثر در هیپوکالمی هستند. این بیماری می‌تواند علائمی نظیر درد عضلانی، گرفتگی و ضعف را ایجاد کند.
مصرف موز، سبزیجات برگ سبز و حبوبات می‌تواند برای افرادی که تحت تاثیر هیپوکالمی قرار دارند سودمند باشد، زیرا این منابع خوبی از پتاسیم هستند. با این حال، اگر سطح پتاسیم خون پایین‌تر از محدوده مرجع باشد، بهتر است که به دنبال کمک پزشکی باشید.
منبع مقاله :
برگرفته از : سایت بازل
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما