غذاهای جامد برای 7 ماهگی

یک کودک 7 ماهه برای رژیم غذایی جامد آماده است. این مقاله اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی مناسب برای نوزادان در سن 7 ماهگی ارائه می‌دهد.
سه‌شنبه، 8 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
غذاهای جامد برای 7 ماهگی
غذاهای جامد برای 7 ماهگی

مترجم: فاطمه فرد

یک کودک 7 ماهه برای رژیم غذایی جامد آماده است. این مقاله اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی مناسب برای نوزادان در سن 7 ماهگی ارائه می‌دهد. هنگامی که کودک قادر به نشستن باشد و بتواند گردن خود را نگه دارد، میتواند رژیم غذایی جامد داشته باشد. در سن 5 تا 7 ماهگی، کودک علاقه به مواد غذایی را نشان میدهد و از قاشق غذا مصرف میکند. به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO) و آکادمی اطفال آمریکا (AAP)، بهترین سن برای غذای جامد در رژیم غذایی کودک 6 ماهگی است. در حالی که برخی از نوزادان ممکن است در سن 6 ماهگی چنین مواد غذایی را شروع کنند، برخی ممکن است پس از ماه های 8 یا 9 آن را دریافت کنند. این بستگی به رشد کودک شما و شرایط بدن دارد. مواد غذایی جامد به کودکی که کمتر از 6 ماه دارد، داده نمی‌شود. دلیل آن روده‌های توسعه نیافته، ناکارآمدی کودک برای برقراری ارتباط زمانی که شکمش پر است و ناتوانی در بلع غذای جامد است. از این رو، غذا تنها بعد از یک سن خاصی داده می‌شود.

چگونه آمادگی کودک برای غذای جامد را بدانیم؟

هنگامی که کودک قادر به نشستن باشد و بتواند گردن خود را نگه دارد، میتواند رژیم غذایی جامد داشته باشد. در سن 5 تا 7 ماهگی، کودک علاقه به مواد غذایی را نشان میدهد و از قاشق غذا مصرف میکند. در سن 7 ماهگی کودک قادر به خوردن غذا با برخی از توده های جامد است و میتواند غذا را هضم کند. این فقط نشانه هایی است که کودک شما آمادگی غذاهای جامد را دارد. اگر دکتر شما پیشنهاد کرده است که برای شروع یک رژیم غذایی جامد، زمان بیشتری را منتظر بمانید، باید مشاوره او را دنبال کنید

بیشتر بخوانید: جیره های غذایی کودک از یک تا دوازده ماهگی و وسایل مورد نیاز

 

غذاهای جامد برای 7 ماهگی

رژیم غذایی جامد برای نوزادان باید شامل غذاهای سبک و آسان قابل هضم باشند. اگر چه شما شروع کرده‌اید به دادن مواد جامد، تغذیه با شیر مادر یا شیرکمکی باید در رژیم غذایی ادامه یابد، زیرا شیر مادر منبع اصلی تغذیه برای رشد و توسعه کودک از زمان تولد است. غذاهای جامد که برای یک کودک 7 ماهه معرفی میشوند عبارتند از:

غلات و حبوبات

غلات و حبوبات برای شروع به عنوان یک رژیم جامد بهتر هستند. آنها حداقل آلرژی را دارند و در توسعه کودک بسیار کمک میکنند. با غلات سبوس دار غنی شده با آهن با مخلوط آب زیاد شروع کنید و سپس با تمرین روزانه غلظت آن را افزایش دهید. این را یک یا دو بار در روز بگذارید و بقیه تغذیه را با شیر ادامه دهید. در ابتدا با غذای تک شروع کنید تا از واکنش های آلرژیک اجتناب کنید. حداقل یک هفته با برنج بپزید و سپس دیگر غلات مانند گندم یا جو را تجربه کنید.

سبزیجات

غذاهای کودک برای 7 ماهگی میتوانند سبزیجات پخته و نپخته باشند. سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی شیرین، اسکواش، نخود فرنگی، لوبیا سبز، اسفناج و چغندر میتوانند بسیار مغذی باشند. این سبزیجات باید له شوند و میتوانند به صورت تکه‌های کوچک داده شوند. این باید در یک قاشق کوچک با مقدار کمی داده شود تا کودک بتواند غذا را به درستی بخورد.

میوه‌ها

قطعه‌های بسیار کوچک از میوه ها را ببرید یا آنها را له کنید. این میوه‌ها را یکی یکی و یا در مقادیر کوچک برای جلوگیری از خفگی در دهان کودک بگذارید. تمام میوه یا قطعه بزرگ را در دست کودک نگذارید. میوه‌های نرم مانند موز، هلو، سیب له شده و گلابی یک گزینه خوب می‌باشد.

گوشت

گوشت له شده نیز میتواند داده شود، اما مقدارش باید بسیار کم باشد. در بخش بعدی ماه یا در ابتدای ماه هشتم شروع به دادن گوشت کنید. گوشت مانند گوشت گاو، جگر، مرغ پخته شده، بوقلمون یا گوشت چرخ کرده میتواند در رژیم غذایی کودک موجود باشد.

پرهیزات غذایی

از بعضی از غذاها مانند میوه‌های مرکبات و آب میوه، تخم مرغ و شیر گاو باید اجتناب گردد تا زمانی که کودک یک ساله شود، به دلیل این که این غداها میتوانند منجر به آلرژی شوند. ماهی، غذاهای دریایی دیگر، بادام زمینی و آجیل باعث حساسیت در کودکان میشوند. برخی از علائم آلرژیک عبارتند از بثورات، اسهال، التهاب و یا افزایش گاز روده، اضطراب پس از غذا خوردن و غیره. اگر شما هر گونه علائمی را مشاهده کنید، سعی کنید دریابید که کدام غذا باعث حساسیت شده و بلافاصله دادن آن را به کودک متوقف کنید.
بنابراین، اگر فرزند شما 7 ماهه است یا فقط ماه ششم خود را کامل کرده، از رژیم غذایی فوق الذکر پیروی کنید و به او در رشد قوی‌تر و سالم‌تر کمک کنید.
سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای مقاصد اطلاع رسانی است و نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره پزشکی تخصصی استفاده شود.

منبع مقاله :
برگرفته از سایت پازل
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.