تجارت ادویه

در طول دوران باستان و قرون وسطی تجارت ادویه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. ادویه‌جات موجب شکل گیری امپراتوری‌های عظیم و شهرهای قدرتمند شدند.
چهارشنبه، 16 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تجارت ادویه
تجارت ادویه

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
در طول دوران باستان و قرون وسطی تجارت ادویه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. ادویه‌جات موجب شکل گیری امپراتوری‌های عظیم و شهرهای قدرتمند شدند.
هنگامی که اروپایی‌ها از ادویه‌جاتی مانند دارچین، فلفل، زنجبیل و وانیل آگاهی یافتند، به آسیا سفر کرده تا آنها را به کشور خود ببرند. از ادویه جهت طعم بخشیدن به غذا و بهتر کردن طعم و مزه آن استفاده می‌شود. برخی از ادویه‌جات به منظور حفظ مواد غذایی و بیشتر ساختن ماندگاری آنها بکار برده می‌شوند. مارکو پولو و سایر بازرگانان، کالاهایی را به ونیز و جنوا می‌آوردند، این دو شهر به شهرهای قدرتمند و مراکز تجارت تبدیل شدند. تجارت ابریشم و ادویه این شهرها را بسیار ثروتمند ساخت. بازرگانان ونیزی کالاهای خود را در سراسر اروپا به فروش می‌رساندند. سرآغاز تجارت مواد با ارزش به دوران ماقبل تاریخ برمی‌گردد. مصری‌های باستان با سرزمین‌هایی تا سرحد جنوب تجارت می‌کردند. بازرگانان یونانی با هند تجارت کرده و تا فواصل جنوب شرقی آسیا پیش می‌رفتند. رومی‌ها دریای مدیترانه را کاوش می‌نمودند.
آنها در طول دوره‌ی فشرده و متمرکز تجارت با هند، کالاهایی را از شرق به کشور خود برده و محل‌هایی برای خرید و فروش کالا در اسکندریه دایر کردند. کالاها به درون کشتی منتقل شده و از آنجا از طریق دریا به روم انتقال داده می‌شدند.
اکثر داد و ستدها در امتداد جاده ابریشم صورت می‌گرفت. در طول قرون وسطی اعراب شروع به در دست گرفتن کنترل مسیرهای زمینی به آسیا کردند. نفود آنها به دره سند رسید به طوریکه کنترل بخش بزرگی از هند را در دست گرفتند.

بیشتر بخوانید: ادویه در تاریخ

 
تجارت ادویه
ادویه‌جات بازار هند
مارکو پولو و سایر بازرگانان، کالاهایی را به ونیز و جنوا می‌آوردند، این دو شهر به شهرهای قدرتمند و مراکز تجارت تبدیل شدند. تجارت ابریشم و ادویه این شهرها را بسیار ثروتمند ساخت. بازرگانان ونیزی کالاهای خود را در سراسر اروپا به فروش می‌رساندند.
در قرن پانزدهم، ترکهای عثمانی مسیرهای تجاری میان آسیا و اروپا را مسدود ساختند. تا این زمان، تجارت ادویه فاکتور مهمی در اقتصاد اروپا به حساب می‌آمد.
در طول عصر اکتشاف، دریانوردان در جستجوی مسیرهای جدیدی برای دستیابی به گنجینه‌های آسیا بودند. کریستف کلمب و سایرین، به سوی غرب دریانوردی کرده و آمریکا را کشف کردند. واسکو داگاما، دریانورد پرتغالی اطراف آفریقای جنوبی و دماغه امید را دریانوردی کرد. فردیناند ماژلان در جستجوی ادویه، سواحل آمریکای جنوبی و سراسر اقیانوس آرام را دریانوردی کرد. در قرن هفدهم، کشورهای اروپایی شروع به دایر کردن مکانهای تجاری در آسیا کردند و جزایر و سرزمینهای دیگر را تسخیر کردند.
ایالات متحده در قرن هجدهم به تجارت ادویه ورود نمود. هنگامی که ادویه گسترده و فراوان شد، ارزش آن شروع به کاهش نمود.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اینگلیش آنلاین
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.