دیوید بکهام ؛ پایان مأموریت

هنگامی که در سال 2007 قرار شد دیوید بکهام برای تیم فوتبال لس‌آنجلس گلکسی بازی کند، طرفداران فوتبال او را به عنوان شخصی که مأموریت یافته فوتبال را در ایالات متحده محبوب سازد، مورد تحسین قرار ‌دادند. دو
چهارشنبه، 16 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
دیوید بکهام ؛ پایان مأموریت
دیوید بکهام ؛ پایان مأموریت

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
هنگامی که در سال 2007 قرار شد دیوید بکهام برای تیم فوتبال لس‌آنجلس گلکسی بازی کند، طرفداران فوتبال او را به عنوان شخصی که مأموریت یافته فوتبال را در ایالات متحده محبوب سازد، مورد تحسین قرار ‌دادند. دو سال بعد به نظر می‌رسید که «مأموریت» بکهام به پایان رسیده است. کاپیتان 33 ساله تیم ملی انگلیس در طول ماه‌های زمستان به دلیل تعطیلی لیگ برتر فوتبال آمریکا برای تیم آ.ث.میلان بازی کرد. او به قدری مجذوب بازی در یکی از بهترین تیمهای اروپایی شد که می‌خواست برای همیشه در این تیم بماند. بکهام موفقیت بزرگی را برای حامیان مالی داشته است. گلکسی نخستین تیمی شد که نام حامی مالی را بر روی پیراهن‌های خود گذاشت. شرکت آدیداس نیز از این امر راضی بود به این دلیل که پیراهن ورزشی گلکسی بزرگترین فروش سال 2007 را به خود اختصاص داد. بکهام تلاش زیادی برای بهبود تصویر فوتبال در ایالات متحده انجام داد. او شور و اشتیاق فراوانی نه تنها در دل لس‌آنجلسی‌ها بلکه سرتاسر کشور انداخت. به هنگام ورود بکهام به آمریکا در همه جا پوسترها و بیلبوردهای او نصب بود.
بکهام همچنین تأثیر بالایی بر تعداد تماشاگران بازیهای لیگ برتر گذاشت. در یکی از نخستین مسابقات او برای تیم گلکسی در نیویورک، 66000 طرفدار برای دیدن او به ورزشگاه آمدند. بازیهای خانگی گلکسی با افزایش 25 درصدی تعداد تماشاگر روبرو شد. هنگامی که این تیم در شهرهای دیگر بازی داشت، طرفداران بسیاری تنها برای دیدن بکهام به ورزشگاه می‌آمدند. آنها هنگامی که متوجه شدند او آسیب دیده و قادر به بازی نیست، خواستار پس گرفتن پول خود شدند.
فوتبال در تلوزیون نیز به محبوبیت رسید. شبکه‌های ورزشی بزرگ که در گذشته این ورزش را نادیده می‌گرفتند، شروع به نمایش مسابقات کردند. آمریکایی‌ها حتی به لیگ اروپا نیز علاقمند شدند.
دیوید بکهام ؛ پایان مأموریت
دیوید بکهام
بکهام موفقیت بزرگی را برای حامیان مالی داشته است. گلکسی نخستین تیمی شد که نام حامی مالی را بر روی پیراهن‌های خود گذاشت. شرکت آدیداس نیز از این امر راضی بود به این دلیل که پیراهن ورزشی گلکسی بزرگترین فروش سال 2007 را به خود اختصاص داد.
با وجود آنکه بکهام تلاش زیادی برای تبلیغ فوتبال انجام داد، اما تیم او یعنی لس‌آنجلس گلکسی خیلی خوب عمل نکرد. هنگامی که او پس از بازی برای رئال مادرید به مدت یک نیم فصل، به ایالات متحده آمد، به علت آسیب دیدگی مچ پا تنها توانست پنج بازی برای تیمش انجام دهد. گلکسی لیگ را با مقام یازدهم از سیزده تیم حاضر در جدول به پایان برد.

بیشتر بخوانید: بازیکنان مشهور فوتبال


در سال 2008 او در 25 مسابقه، 5 گل به ثمر رساند اما این نیز نتوانست کمکی به تیم گلکسی نماید. این تیم در انتهای جدول لیگ برتر به کار خود پایان داد. بزرگترین مشکل، قطع نظر از بکهام آن بود که سایر بازیکنان این تیم خوب نبودند. تعجبی ندارد که بکهام 5ر5 میلیون دلار حقوق دریافت می‌کرد. بعضی از هم تیمی‌های او تنها 13000 دلار در طول یک فصل دریافت کردند.
با این حال، دیوید بکهام تأثیر ماندگاری بر فوتبال آمریکای شمالی گذاشت. پس از عزیمت او، این ورزش همانطور که رتبه و رنکینگ تلوزیونی آن نشان می‌دهد، به رشد خود ادامه داد. مسابقات مقدماتی جام جهانی میان ایالات متحده و مکزیک 10 میلیون بیینده تلویزیونی را به خود جذب کرد. این امر نشان می‌دهد که فوتبال در حال تبدیل به یک ورزش مرسوم در ایالات متحده است.
چند ملیتی بودن جمعیت آمریکا نیز به محبوبیت این بازی کمک می‌کند. 25% از جمعیت دهه آینده اسپانیایی‌هایی خواهند بود که فوتبال در خون آنها است.
شاید در آینده‌ای نزدیک، تیمی دیگر بتواند ستاره‌ی دیگری را به جهان ورزش معرفی کند، اما هر کس هم که باشد مانند بکهام درخشش نخواهد داشت.
منبع مقاله : برگرفته از سایت اینگلیش آنلاین
 
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.