در یک فنجان قهوه چه مقدار کافئین وجود دارد؟

قهوه نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است، بنابراین بسیاری از مردم بلند شدن از خواب را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه غیرممکن می‌دانند. محتوای کافئین در هر فنجان با آماده‌سازی، نوع دانه قهوه استفاده شده
جمعه، 25 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
در یک فنجان قهوه چه مقدار کافئین وجود دارد؟
در یک فنجان قهوه چه مقدار کافئین وجود دارد؟

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 

قهوه نوشیدنی بسیار محبوب در سراسر جهان است، بنابراین بسیاری از مردم بلند شدن از خواب را بدون نوشیدن یک فنجان قهوه غیرممکن می‌دانند. محتوای کافئین در هر فنجان با آماده‌سازی، نوع دانه قهوه استفاده شده، نادازه فنجان و ... متفاوت است. مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی شما مضر است. عوارض جانبی آن زیاد است و وقتی مصرف آن به شیوه‌ای اعتیادآور یا نسبتا زیاد باشد، کافئین موجود در آن می‌تواند اثرات جانبی زیر را بر سلامت فرد داشته باشد. تخمین کلی از کافئین در یک فنجان قهوه در حدود 100 میلی‌گرم می‌باشد. با این حال، در حقیقت هیچ عامل مطلق جهانی برای این مقدار وجود ندارد. چون کافئین موجود در یک فنجان قهوه به عوامل مختلفی مانند نوع قهوه، روش آماده‌سازی، اندازه فنجان، زمان دم شدن و ... بستگی دارد. با این حال، برای آگاهی شما، جدول ساده‌ای آماده شده است که مقادیر عددی مفیدی مر بوط به چند نوع قهوه در آن نوشته شده است.

نوع قهوه

میزان کافئین

قهوه فوری (8 اونس)

70 میلی‌گرم (تقریبا)

قهوه دم شده (8 اونس)

125 میلی‌گرم (تقریبا)

قهوه فیلتری (8 اونس)

145 میلی‌گرم (تقریبا)

کاپوچینو (8 اونس)

75 میلی‌گرم (تقریبا)

اسپرسو (2 اونس)

90 میلی‌گرم (تقریبا)

کافه لاته (8 اونس)

75 میلی‌گرم (تقریبا)

استارباکس اسپرسو انفرادی (1 اونس)

75 میلی‌گرم

استارباکس اسپرسو دوپو (2 اونس)

150 میلی‌گرم

قهوه Dunkin' Donuts (16 اونس)

180 میلی‌گرم (تقریبا)

لاته وانیل استارباکس (16 اونس)

150 میلی‌گرم

کافه دکاف (دم شده) 8 اونس

6 میلی‌گرم تقریبا

قهوه دکاف (فوری) 8 اونس

3 میلی‌گرم تقریبا


جدول مقایسه

اثرات جانبی کافئین

مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی شما مضر است. عوارض جانبی آن زیاد است و وقتی مصرف آن به شیوه‌ای اعتیادآور یا نسبتا زیاد باشد، کافئین موجود در آن می‌تواند اثرات جانبی زیر را بر سلامت فرد داشته باشد:
فردی که به کافئین معتاد می‌شود ممکن است از اختلالات خواب برای مثال بی‌خوابی رنج ببرد. نوشیدن قهوه (یا در مواردی حتی چای) در حین خوابیدن ایده بدی است چون، زمانی که کافئین وارد جزیان خون شما شود و شروع به اثرگذاری روی بدن شما بکند، خستگی شما به صورت موقتی از بین می‌رود و حالت هوشیاری را تجربه خواهید کرد. این امر به صورت طبیعی روند خواب را به تاخیر می‌اندازد.
مصرف بیش از حد کافئین ممکن است باعث حملات ترس شود.
بر خلاف آنچه که مردم فکر می‌کنند قهوه بدن شما را بی‌آب می‌کند. کافئین دارای خواص دیورتیک است و مصرف بیش از حد کافئین ممکن است شما را به شدت دچار خشکیت کند.
اععتیاد و وابستگی دو عارضه جانبی رایج مصرف بیش از حد کافئین هستند. یک فرد معتاد نمی‌تواند بدون دوز مورد نیاز روزانه کافئین، به کارهای روزمره خود مشغول شود و عدم تامین کافئین مورد نیاز ممکن است علاوه بر علایم رایج، منجر به افسردگی، نگرانی، و اضطراب شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.