مزایای حنا برای مو

حنا به عنوان یک گیاه برای اهداف دارویی و زیبایی استفاده می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که برای مو عالی است. در مورد مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده صحیح از آن
چهارشنبه، 1 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
مزایای حنا برای مو
مزایای حنا برای مو

مترجم: مهناز مزارعی
منبع:راسخون
حنا به عنوان یک گیاه برای اهداف دارویی و زیبایی استفاده می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که برای مو عالی است. در مورد مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده صحیح از آن ... حنا به فولیکول‌های مو میرود و به این ترتیب ریشه‌ها را تقویت می‌کند. این گیاه موها را تعمیر می‌کند و لایه بیرونی و همچنین رشته مو که سلول‌های موی داخلی است را از آسیب محافظت می‌کند. حنا به عنوان یک گیاه برای قرن ها استفاده شده است و از زمان بسیار قدیم بخش مهمی از زیبایی زنانه بوده است. متاسفانه، استفاده روزانه از حنا محدود به استفاده از گیاه برای اهداف ریزش مو است. دلیل آن این است که حنا در هنگام مخلوط کردن با محصولات آب، رنگ قهوهای مایل به قرمز را ایجاد می‌کند. با این حال، حنا چندین خواص مفید دارد که باعث می‌شود گیاه عالی برای مدیریت مو باشد. یکی دیگر از مزیت حنا این است که حنا ارزان است و اگر به راحتی در فروشگاه ها موجود نباشد، مردم می‌توانند گیاه حنا را در خانه رشد دهند، زیرا این گیاه نیاز به مراقبت و نگهداری بسیار کمی دارد. در صورت تمایل به استفاده از حنا موجود در بازار، مطمئن شوید و برچسب را بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا توسط FDA تایید شده است یا نه. این مقاله در مورد مزایای مختلف حنا برای موها و نحوه استفاده از آن به طور صحیح بحث خواهد کرد.
چرا حنا برای مو خوب است؟
حنا به فولیکول‌های مو میرود و به این ترتیب ریشه‌ها را تقویت می‌کند. این گیاه موها را تعمیر می‌کند و لایه بیرونی و همچنین رشته مو که سلول‌های موی داخلی است را از آسیب محافظت می‌کند. این کمک می‌کند تا تمام ریشه مو را به طور جداگانه بهبود بخشد. موی پوست و همچنین پوست سر را بهبود می‌بخشد، که مانع ریزش مو و تضعیف مو به علت ریزش بیش از حد مو می‌شود.

بیشتر بخوانید: حنا برای رشد مو


دارای خاصیت ضد باکتری، ضد قارچی و خواص آنتی سپتیک است که به همین دلیل است که موها را بسیار عالی در برابر شوره سر و خشکی پوست حفظ می‌کند.
حنا یک محصول طبیعی مو است و کمک می‌کند تا مو نرم و خوب باشد. باعث درخشندگی مو می‌شود. رنگ موها را تیره‌تر می‌کند. به عنوان مثال، حنا، موهای تیره قهوه را تیره تر می‌کند در حالی که رشته‌های مو در نور خورشید با نورهای قرمز خفیف می‌درخشند. این کمک می‌کند تا رشته های موی سفید را پوشش دهد.
حتی برای رشد مو از حنا استفاده می‌شود. حنا مانع از موخوره می‌شود. کمک به تعمیر آسیب ناشی از کم آبی، آلودگی، خشکی، صاف کردن می‌ شود. و به درمان در نتیجه استفاده ازشامپو‌های شیمیایی و محصولات مو کمک می‌کند.
برای استفاده از حنا بر روی موهای خود نیازبه 5 قاشق غذا خوری هویج، 3 قاشق غذاخوری ماست ؛ روغن مو، 1 لیمو ترش یک تخم مرغ 1 فنجان چای سیاه چای نیاز دارید. برای تهیه رنگ مو و رنگ آمیزی یک کاسه را بگذارید و 5 قاشق غذاخوری پودر حنا خشک را به آن اضافه کنید. حالا 3 قاشق غذاخوری از ماست را به پودر اضافه کنید و آن دو را به طور کامل مخلوط کنید. تا یک ترکیب ایجاد کنید. حالا یک فنجان چای سیاه را به ترکیب اضافه کنید و در حالی که آب لیمو را به آن اضافه میکنید، آن را هم بزنید، بعد از آن باید اجازه دهید برای سه ساعت بماند.
هنگامی که ترکیب خمیری آماده برای اعمال بر روی موهایتان شد یک تخم مرغ کامل به ترکیب اضافه کنید اگر ترکیب خیلی سفت است چای بیشتری به آن اضاف کنید. بعدا لازم است برای جلوگیری از رنگ گرفتن دست‌ها و ناخن از دستکش پلاستیکی استفاده کنید. همچنین شما نیاز به یک قلم مو رنگی نازک داریدکه خمیر حنا را به طور یکسان بر روی موهای خود اعمال کنید. قبل از اینکه شما شروع به استفاده از خمیر حنا کنید، شما باید به یاد داشته باشید به طور موثر روغن مو را اعمال کنید. این یک دلیل است زیرا روغن مو از جذب بیش از حد رنگ محافظت می‌کند. همچنین باعث می‌شود موهای شما را پیش ببرند و باعث می‌شود که فولیکول‌های مو مواد مغذی را از حنا جذب کنند. موهای خود را در حدود یک ساعت و نیم بعد بشوئید و پس از آن باید از حنا استفاده کنید. حالا مقادیر زیادی از حنا را به مو اضافه کنید. به یاد داشته باشید از ریشه یا پوست سر تا نوک مو شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مو با پوشش حنا کاملا پوشانده شده‌اند. پس از اینکه تمام بخش های پوست سر را پوشیدید، باید کلیه قسمت‌ها را با هم ترکیب کنید تا خمیر مو یکنواخت شود. حالا شما باید موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید زیرا ساده‌ترین شستشو و رنگ قرمز رنگ حنا است. اجازه دهید کلاه برای 3-4ساعت باقی بماند، پس از آن شما باید موها را با آب گرم شستشو دهید.
حنا به تدریج ثابت خواهد شد و نیاز دارد که شما آن را از پوست سر و رشته‌های مو تمیزکنید. بعد از اینکه اکثر حنا با آب تمیز شد، از شامپوی ملایم استفاده کنید.
پس از شستشو با شامپو، موهایتان را کمی خشک کنید، پس از آن شما باید مقدار بسیار کمی از روغن را روی موهایتان بمالید. این باعث می‌شود که موها خشک نشوند و باعث می‌شود که تعمیر و نگهداری بیشتر قابل کنترل باشد. موها را خشک کنید بعد شما متوجه خواهید شد که موهای شما نرم و براق است. شما باید این درمان را هر 3 هفته یک بار تکرار کنید تا متوجه شوید که مفید است. وکیفیت موی شما به طور قابل توجهی بهبود یافته است.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.