تجاری‌سازی ورزش آینده

به طورکلی، اگر فعالیت جسمانی توسط متخصصان برنامه‌ریزی و کنترل نشود، برنده یا بازنده نداشته باشد و سرگرمی مهم‌تر از موفقیت و پیروزی قابل سنجش نباشد، بسیاری آن را ورزش نخواهند شمرد.
يکشنبه، 12 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
تجاری‌سازی ورزش آینده
 تجاری‌سازی ورزش آینده

نویسنده: مجتبی یزدانی
به طورکلی، اگر فعالیت جسمانی توسط متخصصان برنامه‌ریزی و کنترل نشود، برنده یا بازنده نداشته باشد و سرگرمی مهم‌تر از موفقیت و پیروزی قابل سنجش نباشد، بسیاری آن را ورزش نخواهند شمرد.
تجاری‌سازی و مصرف‌گرایی در آینده رواج پیدا خواهد کرد. ورزشی مانند کشتی کچ و دیگر شکل‌های ورزشی‌های نمایشی به صورت طرح‌های بازاریابی رواج خواهند یافت و از رونق خواهند افتاد تا افرادی را به مصرف‌گرایی تشویق کنند. مدل مالکیت ESPN توسط دیسنی و مالکیت Xgames توسط ESPN به صورت شرکت‌های تجاری متداول‌تر خواهند شد که از فعالیت‌های ورزشی برای پول درآوردن و فروختن محصولاتی مانند کارتون‌های تصویری و اسباب‌بازی‌ها تا کفش‌ها و دارو به مردم سراسر دنیا استفاده خواهند کرد. سرگرمی و مصرف، اصول برنامه‌ریزی شده‌ی کلی فعالیت‌های ورزشی در آینده خواهد شد. سود مالی و گسترش اقتصادی، اهداف بیشتر فعالیت‌های ورزشی در آینده خواهد شد. سود مالی و گسترش اقتصادی، اهداف بیشتر فعالیت‌های ورزشی خواهد بود. ایدئولوژی و ساختار فعالیت‌های ورزشی ادامه خواهد یافت تا توزیع منابع در جامعه را منعکس کنند. افراد دارای قدرت سیاسی و اقتصادی، بیشترین تأثیر را بر افرادی خواهند داشت که در فعالیت‌های ورزشی مشارکت و آنها را تماشا می‌کنند و نیز شرایطی خواهند داشت که فعالیت ورزشی در آن انجام می‌گیرد. مثل گذشته، این افراد درباره‌ی روش ارائه‌ی فعالیت‌های ورزشی و تعریف آن توسط افراد جامعه در سراسر دنیا مطالب بیشتری برای گفتن خواهند داشت.
شرکت‌های بزرگ رسانه‌ای و سرگرمی به صورت مالکان تیم‌ها باز هم وارد فعالیت‌های ورزشی خواهند شد. شرکت‌های ائتلافی تیم‌هایی را خواهند خرید و آنها را به بخش رسانه‌ای سرگرمی و اینترنت خود متصل خواهند ساخت. مدل مالکیت ESPN توسط دیسنی و مالکیت Xgames توسط ESPN به صورت شرکت‌های تجاری متداول‌تر خواهند شد که از فعالیت‌های ورزشی برای پول درآوردن و فروختن محصولاتی مانند کارتون‌های تصویری و اسباب‌بازی‌ها تا کفش‌ها و دارو به مردم سراسر دنیا استفاده خواهند کرد.
منبع مقاله :
یزدانی، مجتبی؛ (1395)، ورزش و مدیریت جهادی، تهران: تیسا، چاپ اول
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.