چگونه با آرامش بخوابید

خواب فرایندی است که در آن بدن و مغز فعالیت‌های شدید اختیاری انجام نمی‌دهند. این دلیل آن است که آنها (یعنی بدن و ذهن) پس از خواب کامل احساس تازگی و جوانی می‌کنند. مدت زمان خواب طبیعی
چهارشنبه، 23 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونه با آرامش بخوابید
چگونه با آرامش بخوابید

برگرفته از سایت سایکو ژنی
 


خواب فرایندی است که در آن بدن و مغز فعالیت‌های شدید اختیاری انجام نمی‌دهند. این دلیل آن است که آنها (یعنی بدن و ذهن) پس از خواب کامل احساس تازگی و جوانی می‌کنند. مدت زمان خواب طبیعی یک فرد بالغ حدود 7-8 ساعت است. نوزادان و افراد مسن بیشتر برای بدن و ذهن خود نیاز به استراحت مکرر دارند. معمولا اعتقاد بر این است که وقتی خسته می‌شوید، فرد به طور صحیح احساس نیاز به خواب می‌کند. ممکن است متوجه شده باشید که بچه‌ها هنگام خوابیدن سریعا به خواب می‌خوابند. به همین دلیل است که به دلیل فعالیت‌های شدید خود مانند بازی، پریدن، یادگیری چیزهای جدید و غیره خسته شده‌اند، این نقش مهمی ایفا می‌کند. گاهی اوقات، مردم برخی از اختلالات خواب را به دلیل ناتوانی در خوابیدن بیان می‌کنند. عوامل بسیاری وجود دارد که می‌تواند مسئول چنین اختلالاتی باشد. بی‌خوابی یکی از این اختلالات خواب است که در آن فرد نمی‌تواند بخوابد یا قادر به تجربه کامل خواب طبیعی نیست. یک شیوه زندگی مداوم در حال تغییر، استرس، تنش، بیماری روحی، و غیره، عمدتا مسئول بی‌خوابی هستند. در چنین وضعیتی، برخی از روش‌های پیشنهادی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد که یک خواب طبیعی داشته باشید.
آرامش قبل از خوابیدن
استرس دائمی برای بزرگسالان از به راحتی به خواب رفتن جلوگیری می‌کند. افکار مزاحم متعددی که در سرشان چرخش دارند، برای آنها آرامش‌بخش نیست و نمی‌گذارد به خواب روند. هنگامی که به رختخواب می‌روید، به یک حادثه خوشحال کننده در زندگی خود فکر کنید. به یک مکان مورد علاقه یا یک فیلم که بیشتر از آن لذت می‌برید، فکر کنید و همچنین می‌توانید این ترفند را انجام دهید. داستان را در ذهن خود پخش کنید، و این فیلم را به خودتان واگذار کنید. این یک راه موثر برای استراحت ذهن شما و خوابیدن است.
ممکن است متوجه شده باشید که بچه‌ها هنگام خوابیدن سریعا به خواب می‌خوابند. به همین دلیل است که به دلیل فعالیت‌های شدید خود مانند بازی، پریدن، یادگیری چیزهای جدید و غیره خسته شده‌اند، این نقش مهمی ایفا می‌کند. این بدن و ذهن آنها را خسته می‌کند. همچنین، کودکان کوچک هیچ تنشی را که بزرگسالان با آن روبرو هستند، را ندارند. بنابراین، آنها به آرامی به خواب می‌روند و در طول خوابشان آرام می‌شوند. این به آنها کمک می‌کند تا روز خود را با روحیه تازه‌ای آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه به راحتی بخوابیم


هیپنوتیزم برای ایجاد خواب
هیپنوتیزم فرآیندی است که در آن حالت آرامش فرد یا ذهن پس از پیروی از دستورالعمل خاصی که به ذهن فرد یا شخص دیگری داده می‌شود، به دست می‌آید. هیپنوتیزم درمانی از هیپنوتیزم برای غلبه بر بی‌خوابی استفاده می‌کند. هیپنوتیزم می‌تواند توسط افراد مبتلا به بی‌خوابی انجام شود تا بتوانند خواب راحت و آرام داشته باشند.
در هیپنوتیزم، فرد باید با انجام چند تمرین ساده مانند چرخاندن پاها، مچ دست، لگن، گردن، هر قسمت یک به یک به مدت چند دقیقه، تنش را در قسمت‌های مختلف بدن خود کاهش دهد. . چند تمرین تنفس یا مدیتیشن را برای 5 تا 10 دقیقه انجام دهید. بدن و ذهن خود را به اندازه کافی باز کنید و به بالا صعود کنید. در صورت لزوم، یک سی دی از موسیقی تسکین دهنده برای آرام کردن حواس خود پخش کنید. همچنین بسیاری از تکنیک‌های مراقبه وجود دارد که می‌توانند بدن را آرام کنند.
امتیازات طب فشاری برای ایجاد خواب
رایج‌ترین و ایمن‌ترین نقطه برای طب فشاری در قسمت داخلی مچ دست است (در قسمت مرکزی یا در زیر انگشت کوچک) و یکی درست در زیر قوس مچ پا. به این ترتیب فشار کم و متوسط را اعمال کنید تا احساس آرامش کنید. یک نقطه فشار دیگر در پشت سر، در پایه جمجمه شما قرار دارد، جایی که می‌توانید هر دو انگشت شست را فشار دهید (مراقب باشید که به ستون فقرات آسیب نرسانید). این کمک خواهد کرد که تنش‌ها را از گردن، پشت و شانه خود بردارید.
استفاده از داروها برای خواب فوری.
داروهایی وجود دارند که می‌توانند فورا شما را بخوابانند؛ با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که این داروها خواب شما را آرام کنند. ممکن است اتفاق بیافتد که با مصرف این داروها هنگامی که شما از خواب بیدار می‌شوید احساس خوشی نکنید. همچنین این داروها ممکن است عوارض جانبی جدی داشته باشند.
خواب یک فرایند تدریجی است که نیاز به صبر زیادی دارد. تمرین آن را با صرف زمان بهبود می‌بخشد.
سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای مقاصد اطلاع‌رسانی است و نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره پزشکی تخصصی استفاده شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.