چرا برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند؟

این مقاله به بررسی علل ترک تحصیل در بین دانش آموزان به صورت میدانی پرداخته و عواقب این ترک تحصیل در زندگی، شغل، درآمد و برنامه زندگی این دانش آموزان را بیان می کند.
يکشنبه، 3 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند؟
ترک تحصیل؛ قدمی در نابود کردن آینده شغلی و مالی
 
چکیده
این مقاله به بررسی علل ترک تحصیل در بین دانش آموزان به صورت میدانی پرداخته و عواقب این ترک تحصیل در زندگی، شغل، درآمد و برنامه زندگی این دانش آموزان را بیان می کند. می توان گفت تفاوت بسیار زیادی میان دانش آموزان فارغ التحصیل و دانش آموزانی که از میانه راه ترک تحصیل کرده اند در تمامی موارد ذکر شده وجود دارد.

تعداد کلمات 452/ تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
چرا برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند؟
مترجم: وحید کرمی


چرا برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند؟

در برخی از دبیرستان‌های آمریکایی نرخ ترک تحصیل به 50 درصد هم می‌رسد و این یک فاجعه است. دلایل زیادی برای دانش آموزانی که مدرسه را ترک می‌کنند، وجود دارد:
    - برای دو سوم انگیزه رها کردن، مشکلات آنها است. آنها نمی‌توانند به اندازه کافی کار کنند.
    - تقریبا نیمی از آنها گفتند که کلاس‌های زیادی را از دست داده اند که دیگر نمی‌توانند آن را جبران کنند.
    - بسیاری گفتند که آنها در مدارس سابق خود به اندازه کافی آمادگی لازم را کسب نکرده‌اند.
    - برای یک سوم کارشان مهمتر از اتمام مدرسه بود.

دانش‌آموزان دبیرستان که در این مقطع ترک تحصیل می‌کنند، مشکلات بیشتری در جامعه و در زندگی آینده‌شان دارند. آنها احتمال بیشتری دارد که بیکار باشند یا در فقر زندگی کنند. اگر شما درآمد دبیرستانی‌هایی را که ترک تحصیل کرده‌اند را با فارغ التحصیلان مقایسه کنید، تفاوت زیادی در درآمد آنها درک خواهید کرد. بر اساس اطلاعات اداره سرشماری آمریکا، آمریکایی‌هایی که دارای مدرک لیسانس هستند، حدود 00050 دلار درآمد دارند، کسانی که دارای مدرک دیپلم بوده و دبیرستان را تمام کرده‌اند، حدود 28000 دلار و کسانی که دبیرستان را نیمه‌کاره رها کرده‌اند، تنها 20 هزار دلار در سال درآمد دارند.

 
بیشتر بخوانید: ترک تحصیل، چرا و به چه علت؟

بسیاری از دانش‌آموزان عواقب و پیامدهای ناشی از ترک تحصیل را درک نمی‌کنند و نسبت به آنها آگاهی لازم و کافی ندارند. آنها اغلب خواهان مدرسان بهتر و نیز آموزگاران بیشتری هستند تا به آنها کمک کنند و عقب‌ماندگی‌های درسی آنها را جبران نمایند. این افراد از طرف مجموعه آموزشی نیاز به کمک بیشتری دارند تا مشکلات یادگیری و آموزشی آنها مرتفع شود. بعضی از مدارس این وضعیت را پذیرفته‌اند. آنها کلاس‌های شبانه را ارائه می‌دهند و یا اجازه می‌دهند که دانش‌آموزان در دوره‌های بعد کمی به عقب برگشته و درس‌های قبلی را محکم‌تر بخوانند.
 
چرا برخی از دانش‌آموزان ترک تحصیل می‌کنند؟
 طبق آمار ارائه شده در منابع رسمی آمریکایی، در آمریکا نرخ کسانی که ترک تحصیل می‌کنند بسیار بالا رفته است و نکته جالب این است که این آمار در میان سفیدپوستان کمتر از سیاه‌پوستان یا سایر قومیت‌ها مثل اسپانیایی-آمریکایی‌ها است.

برگرفته از سایت:  www.english-online.at.comو www.juancole.com
منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.