هدیه ای از ملکوت

برای شناخت برخی شخصیت‌ها باید دید که دیگران با چه دیدگاهی در مورد او سخن می‌گویند. امام خمینی یکی از شخصیت‌هایی است که در طول نه تنها 40 سال انقلاب ایران دشمنان تصمیم به تخریب شخصیت ایشان داشته‌اند که از قبل از انقلاب نیز گام‌هایی در این راستا برداشته‌اند.
دوشنبه، 4 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدیه ای از ملکوت
امام خمینی(ره) از دیدگاه شخصیت‌های جهان
 
چکیده
برای شناخت برخی شخصیت‌ها باید دید که دیگران با چه دیدگاهی در مورد او سخن می‌گویند. امام خمینی یکی از شخصیت‌هایی است که در طول نه تنها 40 سال انقلاب ایران دشمنان تصمیم به تخریب شخصیت ایشان داشته‌اند که از قبل از انقلاب نیز گام‌هایی در این راستا برداشته‌اند. در این سطرها دیدگاه‌های اندیشمندانی از سراسر دنیا و از ادیان و مذاهب گوناگون برای بیشتر شناخته شدن این شخصیت دینی-سیاسی آورده می‌شود.

تعداد کلمات 2340/ تخمین زمان مطالعه 12 دقیقه
هدیه ای از ملکوت
 رامین بابازاده


امام خمینی (ره) در اندیشه اندیشمندان و بزرگان جهان

* گاه خداوند در یک صورت زیبا متجلى مى‏شود، گاه در یک صداى رسا، و گاهى دیگر در یک بیان بلیغ و توسط عارفى کامل هم‏چون آیة‌الله خمینى.
(رابین وودز ورث، نویسنده‏ى مسیحى)
 
* آیة‌الله خمینی، هدیه‌‌ی آسمانی و ملکوتی برای خاکیان بود.
(دکترجرج موستاکیس، کشیش یونانی)
 
* حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر آیة‌الله خمینی بسیار عمیق است و جهان غرب از درک عمق آن درمانده است.
(ماسیمو فینی، روزنامه‌نگار معروف ایتالیایی)
 
* رهبری منحصر‌به‌فرد آیة‌الله خمینی بود که توانست با دست خالی، انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند. من با دقت آن روزهای حساس را دنبال می‌کردم.
(نلسون ماندلا)
 
* این‌جانب مفتخر به برخورداری از امتیاز آشنایی نزدیک با یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ شدم. یک آشنایی بسیار نزدیک با خلوت آخرین سال‌ها، روزها و دقایق زندگی، در کنار نزدیک‌ترین افراد خانواده و دوستانش. تنها می‌توانم از عمیق‌ترین گوشه‌ی قلبم بگویم و تکرار کنم که او یک نمونه بود. نمونه، یک نمونه‌ی واقعی.
(فیدل کاسترو، رهبر کوبا)
 
* امام خمینی(ره) در قیام مقدس خود علیه هر نوع سلطه‌گری و سلطه‌پذیری و مقابله با امپریالیسم، خدمات درخشانی عرضه کردند و از این رهگذر پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران تضمین کردند و موجب توسعه‌ی مستقلانه و موفقیت کشورشان شدند. نام ایشان در اعماق وجود ملت ایران جاودانه باقی خواهد ماند.
(کیم‌ایل‌سونگ، رهبر فقید کره‌ی شمالی)
 
* برای ما مسیحیان ارتدکس یونان که تفوق‌جویی شیطانی ارزش‏های غربی را رد می‏کنیم، آیة‌الله خمینی نمونه‏ای بود از یک مبارز جهانی، جهت استقرار حق به جای ارزش‏های مادی. اگرچه تبلیغات جهانی غرب سعی می‏کرد از ایشان یک تصویر فناتیک(متعصب در دین یا مذهب) ترسیم کند، ولی ما می‏دانیم که وجود او مملو از مهر و محبت نسبت ‏به تمام ملل روی زمین که در مسیر خدا حرکت می‏کردند و برتری ارزش‏های مادی‌گری را رد می‏کردند، بود.
(دکتر دیمتری کیت‏سیکس‏، از متفکران مسیحی ارتدکس یونان)
 
*  آیة‌الله خمینی در اوج ناباوری تحلیل‌گران بین‌المللی با عقاید مذهبی، که غرب آن‌ها را کهنه و قرون وسطایی می‌دانست، جهان را تکان داد.
(پروفسور ویلیام بیمان، استاد دانشگاه براون آمریکا)
 
* دین زنده شده است،‌ کلیساها جان تازه گرفته‌اند، توجه به مذهب و اندیشه‌های مذهبی در دانشگاه‌ها دیگر زشت و کم‌بها تلقی نمی‌شود، زیبایی‌های معنوی در زندگی روزمره مورد بازیابی قرار گرفته است، جهان برای نجات و زیبا کردن روابط اجتماعی‌اش به قدرت دین و جاذبه‌های معنوی گرایش شدید پیدا کرده است و این همه ناشی از دعوت نوینی بود که آیة‌الله خمینی با انقلاب دینی‌اش در عرصه‌ی افکار و ذهنیت جامعه‌ی جهانی آغاز کرد.
(پروفسور کیلبس، فیلسوف برجسته‌ی اسپانیایی)
 
* انقلاب اسلامی ایران، استثنایی بود. فداکاری و شهامت شما نیز عجیب بود. شما به ما درس خوبی دادید؛ شهادت‌طلبی، شجاعت و... تلقی خودتان را از اسلام به کشورهای منطقه صادر کردید. انقلاب را به تمام جهان صادر کردید. ایران با نیروهای مذهبی و مردمی، قابلیت استقامت در مقابل همه‌ی توطئه‌ها را دارد.
(فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا)
 
* انقلاب اسلامی ایران، الگوی جدیدی از تکامل انسان و اجتماع را ارائه داده است، که این الگو، با میراث روحی ملت‌ها توافق دارد و همین، دلیل دشمنی غرب با اوست. آیة‌الله خمینی به زندگی ایرانیان معنا بخشید.
(روژه گارودی، متفکر بزرگ فرانسوی)
 
* بر ما لازم است که ضمن ادای احترام در برابر همه‌ی دست‌آوردهای آیۀ‌الله خمینی که با رهبری سیاسی و دینی خود برای ملت و امت خویش به ارمغان آورد، تأمل عمیق و تشکر و تقدیر کنیم.
(پاپ ژان پل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان)
 
* مهم‏ترین عملکرد آیۀالله خمینی امکان‏پذیر نمودن یک انقلاب اسلامی بود، آن هم در کشوری که تمدن و فرهنگی قوی را در سابقه‌ی خود دارد. این کار باعث ‏شد تا مردم ایران فرهنگ واقعی و قدیمی خود را که همان فرهنگ اسلامی بوده، بشناسند و خود را متکی بر آن فرهنگ به جامعه‌ی جهانی بشناسانند.
(پروفسور پروولسی، استاد دانشگاه رُم)
 
* این که یک مرد افسانه‏اى از ایران ظهور مى‏کند، جاى تعجب نیست؛ چون پیامبر اسلام(ص)، پیش‌بینى کرده بود که ایران، سرزمین احیاگران بزرگ اسلام خواهد بود.
(آموندار روبن پونته، خبرنگار پرسابقه‏ى آرژانتین)
 
* آیة‌الله خمینى یک طوفان بود. با این همه در نهاد این طوفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود، و در عین حال بسیار آرام‌بخش. او پاسخ‏گو و پرتأثیر بود. در درون او یک حقیقت ‏ساکن و غیر قابل حرکت وجود داشت؛ ولى همین بى‏حرکتى باعث‏ حرکت کل یک کشور شد؛ عظمت و کمال. او یک انسان معمولى نبود. در واقع تمام کسانى را که قبلاً ملاقات کرده بودم، از عرفا و زهاد تا راهب‏هاى بودایى، حکماى هند و دیگران، هیچ کدام داراى چنین حضور برق‏آسا و انرژى‌بخش نبودند.
(رابین وودز ورث، نویسنده‏ى مسیحى)
 
* آیة‌الله خمینی از نظر بسیاری از مسلمانان، آخرین شخصیت از سلسله‌ی آموزگاران و داعیان بازگشت به خودآگاهی در عصر جدید محسوب می‌گردند. سرمشق امام خمینی، اسلام‌گرایان را در سراسر گیتی به حرکت در‌آورده است.
(کلاوس برینگ، نویسنده‌ی برجسته‌ی اتریشی)
 
* آیة‌الله خمینی مبشر عصر جدیدی در ادوار زندگی بشریت‌اند که به نظر می‌رسد، در این مرحله برای روحیه‌ی آشفته‌ی بشریت بیش از هر چیز به معنویت نیاز خواهد بود.
(والنتین پروساکوف، اندیشور و نویسنده‌ی روسی)
 
* از آغاز دهه‌ی هشتاد و با انقلاب اسلامی ایران فرایند عمومی جهان روند معکوسی را آغاز کرده و به سمت دینی شدن پیش می‌رود.
(آنتونی گیدنز، جامعه‌شناس انگلیسی)
 
* آیة‌الله خمینی بیدارگر همه‌ی موحدان در عصر ماست. در روزگاری که سیطره‌ی مادیت و ابزار مادی و اندیشه-های ضد معنوی جامعه‌ی بشری را در چنبره‌ی خود گرفته بود، احیای دین و معنویت مدیون امام خمینی و یاران انقلاب اسلامی است.
(پروفسور یاوس اوسوس)
 
* بی‌تردید، جهانیان هم‌چنان تحت تأثیر انقلاب معنوی او (امام خمینی) قرار دارند.
(آنتونیوا مورانو، نویسنده‌ی اسپانیایی)
 
*امام خمینی در نزدیک شدن به خدا فصل جدیدی را گشود و با حمات مردم، انقلاب اسلامی را که نقطه‌ی عطف مهمی در تاریخ قرن بیستم است، به سرانجام پیروزمندانه‌ای رساند. انقلاب امام خمینی حتی سیر تطوری انسان را تغییر داد.
(لنسر، پروفسور اتریشی)
 
* اگر ما پیش‌گویی‌های آیۀالله خمینی را در آن پیام جدی می‌گرفتیم، امروز قطعاً شاهد چنین وضعی (فروپاشی شوروی و ضعف روز‌افزون روسیه) نبودیم. آیۀالله خمینی توانست اثر بزرگی در جهان بگذارد و من معتقدم ایشان فراتر از زمان می‌اندیشید و در بعد مکان نمی‌گنجید.
(گورباچف، آخرین رئیس‌جمهور شوروی سابق)
 
* آیة‌الله خمینی با استفاده از نیروی مذهب، بخش قابل توجهی از قدرتی که مدت‌ها در انحصار دولت‌ها بود، در کنترل گرفت. وقتی آیة‌الله خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کردند، در واقع برای حکومت‌های دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مظنون واقعی پیام امام چیزی نبود، مگر فرا رسیدن عصری جدید از حاکمیت جهانی، که غربی‌ها باید آن را با دقت مورد نظر و بررسی قرار دهند؛ زیرا امام نخبه‌ای است که حرکتی را شروع کرده است که در ادامه‌ی حرکتش قلمرو اندیشه‌های بشری، هم جایگاه حکومت‌های دولتی و هم اقتدار دولت‌های ملی و محلی را تغییر می‌دهد.
(الوین تافلر، اندیشمند و نظریه‌پرداز آمریکایی)
 
* آیۀ‌الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد. تصمیمات او آن‌چنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاست‌مداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت. هیچ کس نمی‌توانست تصمیمات او را از پیش حدس بزند. او با معیارهای دیگری، غیر از معیارهای شناخته‌شده در دنیا، سخن می‌گفت و عمل می‌کرد. گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت. دشمنی آیۀالله خمینی با غرب، برگرفته از تعالیم الهیِ او بود. او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت.
(هنری کسینجر، وزیر خارجه‌ی اسبق آمریکا)
 
* چهره‌ی حیات‌بخش آیة‌الله خمینی در جهان اسلام، امری غیر قابل اغماض است و ایشان یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های قرن حاضرند.
(دکتر فرانسیسکو اسکودرو بداته، رئیس فدراسیون جوامع اسلامی اسپانیا)
 
امام خمینی(ره) از دیدگاه اندیشمندان و بزرگان جهان اسلام
* آیة‌الله خمینی، مردی استثنایی بود. این انسان هدیه‌ی خداوند به مسلمین بود تا بتوانند مسیرشان را در اسلام تصحیح کنند.
(سیدصدرالدین، متفکر و اندیشمند الجزایری)
 
* انقلاب اسلامی ایران، درس مبارزه علیه بى‌عدالتى و مقابله با حکومت‌هاى دیکتاتورى و غیرانسانى را آموخت.
(دکتر بداته، رئیس فدراسیون جوامع اسلامى اسپانیا)
 
* آیة‌الله خمینی، جامعه‌ی ایرانیِ غرق در فرهنگ فاسد غرب را تبدیل به جامعه‌ای کاملاً اسلامی کرده. آن بزرگ‌مرد تاریخ بشریت پس از سکوت طولانی جهان اسلام در برابر اهانت‏ سلمان رشدی به مقدسات مسلمین، فتوایی صادر کرد که ابرقدرت‏ها و همه‌ی دول ضد اسلامی جهان را شوکه کرد.
(مولانا نواب بلدین نقشبندی، از دانشمندان اهل‌سنت)
 
* آیة‌الله خمینى از بزرگ‏ترین انبیاى انقلاب و دشمن سرسخت امپریالیسم، صهیونیسم و استکبار جهانى بود. بى-شک نام ایشان در تاریخ اسلام براى همیشه ثبت‏ خواهد ماند.
(معمر قزافى، دیکتاتور سرنگون‌شده‌ی لیبى)
 
* گویی شخصیتی از شخصیت‌های آزمون بزرگ صدر اسلام (فتنه الکبری) با معجزه‌ای به دنیا بازگشته تا پس از امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل‌بیت(ع)، سپاه علی(ع) را رهبری کند.
(محمد حسنین هیکل، نویسنده‌ی مشهور مصری)
 
* وی از جمله افرادی بود که خداوند سبحان، علمی نافع و عقلی جلوتر از زمان به وی اعطا کرد بود.
(شیخ محمد طنطاوی، مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر)
 
* یک مسلمان هر چه قدر بخواهد از یک شخصیت بزرگ معنوی تعریف و تمجید کند، به خاطر آن‌که بزرگی و عظمت تنها از آنِ خداست و نمی‌توان شخصی غیر از خداوند را با این صفات خواند، بهتر است در عوضِ به-کارگیری چنین لفظی گفته شود که عظمت و بزرگی خداوند به نحو نادری در آن فرد جلوه پیدا کرده و او را به آیتی از «الله» مبدل ساخته است. امام خمینی قطعاً چنین آیتی بود. هر کس که سعادت حضور در کنار او را داشته باشد می‌داند، زیارت وی حتی هنگامی که او یک کلمه سخن نیز نمی‌گفته، عمیق‌ترین تأثیر را روی آدمی می-گذاشت. راز این تأثیر در همان ویژگی الهی نهفته است.
(پروفسور حامد الگار، استاد اسلام‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا)
 
* جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیام‌های آیة‌الله خمینی در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملت‌های مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشه‌های والای ایشان استفاده خواهند کرد.
(بی نظیر بوتو، نخست‌و‌زیر فقید پاکستان)
 
* نهضت موفقیت‌آمیز آیة‌الله خمینی در ذات خود یک انقلاب فرهنگی جامع و فراگیر را علیه غرب و ارزش‌های آن در بر داشت. مثال ایران مجدداً نشان داد که تصورات غرب، مبنی بر این‌که فرهنگ‌های خارج از اروپا و آمریکا، ارزش‌های غربی را نیز خواهند پذیرفت، باطل و گمراه‌کننده بود.
(پروفسور محمد حسین هدی، اندیشمند مسلمان)
 
* در نظر بسیاری از آمریکاییان، چهره‌ی واقعی اسلام آن است که توسط آیة‌الله خمینی معرفی شده است.
(دیوان حداد، استاد دانشگاه ماساچوست)
 
امام خمینی(ره) از دیدگاه علمای شیعه
* سلام خدا بر روح خدا که با ستیز و پیکار بی‌امان با دشمنان اسلام، تمامی معادلات سیاسی آنان را در هم شکست و بر بزرگ‌ترین قدرت‌های استعماری جهان پیروز گردید.
(آیۀ‌الله‌العظمی گلپایگانی(ره))
 
* خمینى، ذخیره‏ى خداوند براى شیعه است.
(علامه‏ امینى(ره)، صاحب کتاب الغدیر)
 
* صلوات و سلام بر امام مسلمین که مقاومت ایشان در راه هدف و در مقابل ظلم و ستم و فراخوانی امت اسلامی به خدا و رسول(ص)، جبهه‌ی کفر و شرک را به واکنش واداشت و بدین‌سان استکبار با تمام قدرت و توان علیه آن بزرگوار به توطئه برخاست.
(آیۀ‌الله‌العظمی مرعشی نجفی(ره))
 
* خمینی کبیر در نگاه مؤمنانِ بابصیرت و عالمان ربانی، تجلی‌گر تداوم دعوت انبیا و استمرار حضور محمد(ص) و برپایی حکومت الهی در زمین بوده است.
(آیۀ‌الله‌العظمی بهاءالدینی(ره))
 
* چهره‌ی نورانی و طمأنینه‌ی دائمی ایشان همواره نگاه عمیق هر بیننده‌ای را به خود فرا می‌خواند. قیافه‌ی آرام و آراسته،  حرکات و سکنات موزون و حساب‌شده و متناسب، نگاه‌های نافذ و منظم و به‌ موقع، حرکات دست‌ها و سر و گردن در موقع نشست و برخاست، سخن گفتن آرام و شمرده و وقار زایدالوصف در وقت راه رفتن که حاکی از روح بلند ایشان بود، بر جذابیت بی‌بدیل ایشان افزوده بود.
(آیۀ‌الله فاضل لنکرانی(ره))
 
* روح‌الله واقعاً «روح الله» بود.
(آیة‏الله شاه‌آبادى(ره)، استاد عرفان امام)
 
* چنین نیست که هر مجتهدى که لیاقت تقلید داشته باشد، به همان ‏گونه لیاقت رهبرى داشته باشد. لیاقت رهبرى را تنها فقیه سیاست‏مداری داراست که به زمان خویش آگاه بوده و در راه خدا از ملامت‏گران نترسد و اکنون با این مشخصات کسى جز آیة‌الله خمینى‏ نیست.
(آیة‏الله‌العظمى میلانى(ره))
 
* در چهره‌ی یک حاکم و زمامدار و رهبر، امام بزرگوار مردی هوشیار و باشهامت و باتدبیر و با ابتکار و دریادل بود. امواج سهمگین در مقابل او چیز کم‌اهمیتی محسوب می‌شدند و هیچ حادثه‌ی سنگینی نبود که بتواند او را شکست دهد و او از همه‌ی این حوادث قوی‌تر و بزرگ‌تر بود.
(علامه محمد‌تقی جعفری(ره))
 
* امام بر ملکوت مسلط است.
(علامه طباطبائی(ره))
 
* قبل از پیروزی انقلاب خواب دیدم که شاه به سید جوانی خیلی احترام می‌کرد. در عالم رؤیا فهمیدم که پس از شاه، او خواهد بود. پس از پیروزی انقلاب، دیدم که همان‌طور شد؛ ولی قیافه‌ی آقای خمینی با آن جوان تطبیق نمی‌کرد؛ اما وقتی عکس جوانی ایشان را آوردند، دیدم عیناً همان است. در عالم رؤیا آن جوان چیزی گفت که از آنچه می‌گویم، معلوم می‌شود. پس از انقلاب آقای خمینی گفت: «هر کس در برابر انقلاب بایستد، هلاک می‌شود»؛ و بدین‌سان‌، آنچه در خواب دیده بودم، تعبیر شد.
(آیة‏الله‌العظمى بهجت (ره))
 
* در میان پیروان پیامبر اکرم(ص) طی چهارده قرن که از تاریخ اسلام گذشته است، کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که تأثیر جامعی چون امام خمینی از خود بر جای گذاشته باشد. در حقیقت، امام خمینی یکی از بزرگ‌ترین نایبان امام معصوم(ع) بود.
(آیۀ‌الله سیدمحمدباقر صدر)

 

منابع:

ـ حاجتی، میراحمدرضا، عصر امام خمینی(ره)، ایران، قم، نشر بوستان کتاب، 1387ش.
ـ محمدی ری‌شهری، محمد، زمزم عرفان، ایران، قم، موسسه دارالحدیث، سازمان چاپ و نشر، 1389ش.
ـ شخصیت امام(ره) از دیدگاه رسانه‏ها و متفکران جهان، ص‏14،
ـ روزنامه‌های: رسالت (ویژه‌نامه‌ی پرتوی از خورشید)، جمهوری اسلامی، اطلاعات و کیهان.
ـ دوانی، علی، امام خمینی(ره) در آیینه‌ی خاطره‌ها، ایران، قم، نشر مطهر، بی تا.
ـ معین، محمد، فرهنگ معین، تهران، موسسه نشر امیر کبیر، چاپ 27، 1393ش.

بیشتر بخوانید:
امام خمینی (ره) از نگاه دیگران
امام خمینی (ره) از دیدگاه مقام معظم رهبری



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه های اخلاقی از آیت الله تألّهى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله بهاءالدینى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
توصیه هایى اخلاقی از آیت الله انصارى همدانى (رحمه الله)
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
play_arrow
ایران از آبرویش دفاع کرد، کشورهای عربی که آبرویی برایشان نمانده!
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
play_arrow
وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر جواب می‌دهد!
آزادی بیان به سبک فرانسه
play_arrow
آزادی بیان به سبک فرانسه
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
play_arrow
بازتاب حمله موشکی ایران به صهیونیست‌ها در پاکستان
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
play_arrow
منطق معیوب تنش‌زدایی آمریکایی
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
play_arrow
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
play_arrow
ابوعبیده: ما دیدیم که تاثیر عملیات ایران چقدر بود
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
play_arrow
آشنایی با ایران‌شناس و ادیب برجسته
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
play_arrow
امضای قرارداد واگذاری سرخابی‌ها با حضور وزرای ورزش و اقتصاد
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
play_arrow
پاسخ کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده اسرائیل
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
play_arrow
ایرانیان نشان دادند که می‌توانند برای اسرائیل یک فاجعه بیافرینند!
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
play_arrow
لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته