پانزده راهکار برای داشتن اراده قوی

داشتن اراده قوی آرزوی همه ما است ولی خیلی کم افرادی هستند که دارای اراده قوی باشند. ما تا حالا شده با برنامه ریزی خواسته ایم به موفقیت برسیم ولی بعد از چند روز آن را رها کردیم آن هم تنها به خاطر ضعف اراده.
چهارشنبه، 14 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پانزده راهکار برای داشتن اراده قوی
داشتن اراده قوی آرزوی همه ما است ولی خیلی کم افرادی هستند که دارای اراده قوی باشند
 
چکیده
داشتن اراده قوی آرزوی همه ما است ولی خیلی کم افرادی هستند که دارای اراده قوی باشند. ما تا حالا شده با برنامه ریزی خواسته ایم به موفقیت برسیم ولی بعد از چند روز آن را رها کردیم آن هم تنها به خاطر ضعف اراده. برای داشتن اراده قوی باید به عوامل رشد و ازدیاد اراده و آنچه که باعث ضعف اراده می شود آگاهی کافی داشته باشیم. چه بسا یک عمل به ظاهر کوچک تاثیر بسزایی در تقویت اراده ما داشته باشد یا بالعکس گاهی برنامه ریزی موجب ضعف اراده ما می شود. این مقاله به شما یاد می دهد که چگونه اراده ای قوی داشته باشید.

تعداد کلمات 1766/ تخمین زمان مطالعه 8 دقیقه
پانزده راهکار برای داشتن اراده قوی
مترجم: جابر بوژمهرانی


چگونه اراده ای قوی و ذهنی نیرومند داشته باشیم

 هر کسی درزندگی چیزی های دارد که دوست دارد آن ها را تغییر دهد. این تمایل به تغییر و پیشرفت یک امر دورنی است که در (DNA) ما وجود دارد. متاسفانه زمانی که فرصت تغییر به ما دست می دهد آن قدردرگیر عادات سخت خود هستیم که نمی توانیم آنها را ترک کنیم در نتیجه در ایجاد تغییر شکست می خوریم و فرصت از دست مان می رود.
به نظر می رسد ما بیشتر از آنی که پیروز شویم شکست می خوریم. دلیلش ین است که ما در مبارزه با آن چیزهایی که خواهان تغییرشان هستیم به اندازه کافی اراده قوی نداریم. در این باره چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ آیا ما محکوم به زندگی با همان الگوی رفتاری سابق هستیم؟ آیا ما قادر خواهیم بود اراده خود را قوی کنیم؟ آیا می توانیم تغییرات مثبت پایدار، در زندگی مان ایجاد کنیم؟ جواب همه این سولات مثبت است. اراده مانند یک عضله است که با استفاده منظم و قاعده مند قوی تر می شود.
تحقیقات اخیر همانطور که جزئیات آن دربرخی کتب آمده است نشان می دهد که:
 ما برای همیشه در عادات ضعیف محدود نمی شویم و می توانیم آنها را تغییر بدهیم و قدرت اراده خود را طی فرایندی افزایش بدهیم. حال سوال این است که چطور ما این کار را انجام دهیم. چگونه اراده خود را قدرتمند کنیم؟ و تغییرات قدرتمندی در زندگی مان ایجاد کنیم؟ برای کمک به طی این فرایند، بنده، تحقیقات دررابطه با این موضوع را، در 15 مرحله عملیاتی خلاصه کرده ام که اگر آن ها را به عادات خود تبدیل کنید، نتایج قدرتمندی را برای شما به ارمغان خواهند آورد:
 

1. مغزتان را با غذاهای غنی از پروتئین به طور منظم تغذیه کنید.

 این غذاها را از دست ندهید. مغز ما بازوی تصمیم ساز ماست و توانایی مغز همراه با اراده، ما را مهیای گرفتن تصمیمات سالم می کند بنابراین ما باید از رژیم غذایی منظم که شامل، غذاهای حاوی گلوسمیک پایین، پروتئین های سالم، سبزیجات و کربوهیدراتها است مصرف کنیم تا بتوانیم ازافزایش گلوکز (همراه با شیرینی و کربوهیدرات ساده) جلوگیری کنیم که باعث افت ناگهانی می شود.
 

2. سخت گیر نباشید. همین الان یک تغییر کوچک را شروع کنید.

قدرت اراده می تواند افزایش پیدا بکند اما این یک روند آهسته و تدریجی است (مانند افزایش توده عضلانی). بنابراین روزانه ما با ید با یک مقدار ثابت شروع می کنیم (اگر چه این مقدار می تواند در طول زمان با فعالیت منظم افزایش یابد). ما نمی توانیم در لحظه همه چیز را تغییر دهیم و همچنیین ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی با استرس زیاد امکان پذیر نیست. بنابراین اگر ما می خواهیم تغییرات واقعی را در زندگی مشاهده کنیم باید از گام های کوچک آغاز کنیم؛ و یک هدف بلند مدت در یک بازده زمانی برای خود تعریف کنیم.
 

3. برای افزایش سریع انرژی شکلات تیره مصرف کنید.

گاهی اوقات ما در موقعیتی قرار داریم که باید سریع تصمیم بگیریم و این حالت مقداری کار را سخت می کند. در این موقع شکلات تیره مصرف کنید. این را جدی بگیرید، افزایش مقدار کمی سرعت انرژی، به مغزما در تصمیم گیری کمک شایانی می کند. بدیهی است که خوردن غذاهای سالم برای فراهم آوردن یک منبع پایدار سوخت برای مغز ما بسیار بهتر است، اما در مواقع اضطراری، کمی آزاد بودن چیز بدی نیست. این واقعا می تواند به افزایش اراده ما کمک کند.
 

4. خواب کافی در شب

استراحت مناسب کنترل خودمان را بهبود می بخشد و یک محیط مطلوب برای عملکرد مغز فراهم می کند. استراحت، نیاز بدن به گلوکز (قند) را کاهش می دهد و به بدن اجازه می دهد از آنچه که داریم بهتر استفاده کند. استراحت مناسب برای یک بزرگسال 7-8 ساعت در شب و 10-12 ساعت در شب برای یک کودک است. کنترل خود، به قدرت مغز نیاز دارد و هنگامی که ما خسته هستیم، بدن ما قند مورد نیاز را به مغز ارائه نمی کند.
 

5. دوری از هوی هوس

افرادی که دارای کنترل زیادی بر روی خود هستند، غالبا نیازی به این تمرینات ندارند. بنابراین، زمانی که نیروی اراده مورد نیاز باشد، آنها از راده ای قوی برخوردار هستند. بنابراین ما می توانیم توانایی خود را افزایش دهیم و خودمان را در شرایطی قرار ندهیم که قدرت اراده مورد نیاز است - پرهیز کامل از این موارد حساس نیز در تقویت اراده موثر است.
 

6. عادت های کوچک اما قدرتمند را توسعه دهید

تحقیقات تایید می کنند که عادت های خوب باعث می شود که اراده ما افزایش یابد. حتی اگر ما با چیزی ساده ای– مانند مرتب کردن تختخوابمان شروع کنیم - این می تواند تأثیر مثبتی بر قدرت اراده ما داشته باشد. این اتفاق می افتد، زیرا این عادت های کوچک باعث ایجاد نظم و کنترل خود می شوند و به سایر حوزه های زندگی ما نیز گسترش می یابند.
 

بیشتر بخوانید: راههای تقویت اراده

 

7. اطمینان حاصل کنید که لیست کارهای ما قابل کنترل است

هر کس یک لیست «از نوع کارهایی را که باید انجام دهد» دارد. ما ممکن است زیان این کار را درک نکنیم، اما این وسیله ای است که ممکن است منجربه افزایش استرس و کاهش اراده ما بشود. وقتی لیست های بی پایان ایجاد می کنیم و وظایف را به طور کامل انجام نمی دهیم، ناخودآگاه ما، در مورد انجام آنها مدام تذکر می دهد و در نتیجه بجای انجام دادن آنها، با یک حالت ناراحتی آن را رها می کنیم. بنابراین اگر ما این کار را باز هم ادامه دهیم در یک حالت روانی بدی قرار خواهیم گرفت و احساسات ما با توانایی های درونی ما مخالفت خواهند کرد.
 

8. ایجاد تنفس های منظم

اینکه انسان تمام وقت ورزش کند و به تقویت اراده و خود کنترلی بپردازد امری غیرممکن است. اگر در بین ورزش، اوقات استراحت و تنفس برای خود قرار ندهید، دچار افراط می شوید و به راحتی جا خواهید زد و اراده ای دیگر نخواهید داشت و تصمیمات ضعیف خواهید گرفت. پس وقت استراحت برای خود بگذارید و چرت روزانه داشته باشید در بین برنامه هایتان تنقلاتی مصرف کنید و یک یا دو دقیقه تلویزیون تماشا کنید سپس به ادامه برنامه هایتان بپردازید. هنگامی که این کار را انجام می دهید تجدید نیرو خواهید کرد و اراده بیشتری خواهید داشت و کار را بهتر انجام می دهید.
 

9. روزانه 5 دقیقه تفکر داشته باشید.

این عمل 5 دقیقه وقت می گیرد و فقط بر نفسهایتان تمرکز کنید. تنها پنج دقیقه از هرج و مرج شلوغی اطراف تان جدا شوید. آیا ما متوجه هستیم که هر بار که ذهن ما سرگردان می شود و ما مجبور هستیم که آن را در مسیر حرکت قرار دهیم (متمرکز کنیم)، ما مجبور هستیم به مخزن اراده مان ضربه بزنیم؟ تفکر یک راه حل ساده برای ساختن خودآگاهی، به ما، درباره گرایشات هوس گونه کمک خواهد کرد. با این کار به آن قسمت هایی از مغز که نیاز داریم دسترسی خواهیم داشت.
 

10. برای مقابله با وسوسه های پیش رو، برنامه ریزی کنید

آیا شما برنامه ای برای مقابله با وسوسه های احتمالی دارید؟ هنگامی که می بینید شیرینی در اتاق نهار خوری محل کار قرار دارد، آیا برنامه ای برای پرهیز از آن دارید؟ شانسی جواب ندهید درعوض، یک طرح عملی ساده و ممکن را بنویسید داشتن یک برنامه از پیش تعیین شده می تواند اراده شما را به میزان قابل ملاحظه ای در برابر وسوسه افزایش دهد.
 

11. به یاد داشته باشیم که چرا ما باید این کارها را انجام دهیم؛ و اگر آن را نیمه تمام رها کنیم چه مقدار هزینه باید بپردازیم؟

در قدم اول: هدف ما از تغییر رفتارمان چیست؟ چرا تلاش داریم که این برنامه را به سرانجام برسانیم؟ اگر ما به عادت های بد برگردیم، چه چیزی از دست می دهیم؟ چرا ما میخواهیم تغییر کنیم؟
 

12. مخالف آنچه که قبلا به طور معمول انجام می دادید عمل کنید.

هر بار که شما عادات روزانه خود را تغییر می دهید در واقع بر روی کنترل کردن خود تمرین می کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید اراده شما قدرتمند تر خواهد شد. هنگامی که شما در تغییر دادن امور جزئی موفق شوید درایجاد تغییر امور بزرگتر نیزموفق خواهید بود. بنابراین از امور جزئی و کوچک شروع کنید. مثلا سعی کنید غذا خوردن و نوشیدنی و مسواک زدن را با دست مخالفتان انجام دهید. در ابتدا ممکن است بسیارعجیب و غریب باشد، اما در حقیقت راه حلی برای افزایش اراده ماست.
 

13. برای خود جایزه در نظر بگیرید. اگر برای موفقیتهایی که بدست می آورید از قبلا یک جایزه در نظر بگیرید، باعث پیشرفت اراده شما خواهد شد.

این را تبدیل به یک بازی بکنید مغز مشتاق جایزه گرفتن است. در گذشته نمانید. یک جایزه آماده کنید و شانس خود را امتحان کنید
 

14. پیش بینی موانع سر راه

قبل از شروع مسیر برای نیل به هدف شما حتما باید موانع و مشکلاتی را که ممکن است در طی مسیر بوجود آیند را پیش بینی کنید. چون همیشه موانعی در سر راه وجود دارند. اگر شما این موانع را قبلا پیش بینی کرده باشید هنگام برخورد با آنها از اراده ای قوی برخوردار خواهید بود. در برخورد با موانع نباید غافلگیر شوید، چون موانع جزیی از مسیر هستند. برای داشتن اراده قوی 15 راه پیش روی شما قرار داده شده است؛ و از الان شروع کنید و فراموش نکنید که اراده مانند یک عظله و بازو است که هر چقدر با آن کار کنید قویتر می شود.

برگرفته از سایت: www.lifehack.org


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.