کتاب «من و کتاب»

اگر مي خواهيد نظرات رهبري درباره چند رمان کلاسيک را بدانيد، اين کتاب را از دست ندهيد. از بين فصل هاي اصلي ،من و کتاب از همه جذاب تر است :رهبر انقلاب در مورد رمان هايي که درنوجواني خوانده اند و کتاب هايي که دوست داشته اند گفته اند :از کتاب هاي ادبيات دفاع مقدس گرفته تا «بينوايان »ويکتور هوگو و «جان شيفته».
شنبه، 3 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کتاب «من و کتاب»
کتاب «من و کتاب»
کتاب «من و کتاب»





اگر مي خواهيد نظرات رهبري درباره چند رمان کلاسيک را بدانيد، اين کتاب را از دست ندهيد.
از بين فصل هاي اصلي ،من و کتاب از همه جذاب تر است :رهبر انقلاب در مورد رمان هايي که درنوجواني خوانده اند و کتاب هايي که دوست داشته اند گفته اند :از کتاب هاي ادبيات دفاع مقدس گرفته تا «بينوايان »ويکتور هوگو و «جان شيفته».
کتاب هاي زياي شامل گزيده صحبت هاي آدم هاي بزرگ نوشته شده اما کتابي که درباره کتاب و از زبان مقام معظم رهبري باشد، چيز ديگري است. قبل از اين هم يک کتاب دانشجويي با اين موضوع و به شکل ميني مال گردآوري شده بود اما اين يکي خيلي بهتر درآمده کتاب «من و کتاب» شامل 4 بخش «اهميت کتاب و کتابخواني»، «من و کتاب»، «نقد وضع موجود» و «چه بايد کرد» و 2 ضميمه است که در برگيرنده دست نوشته هاي ايشان در حاشيه کتاب هاست.اين دست نوشته هاي مقام معظم رهبري در حاشيه و انتهاي کتاب هايي که خوانده اند، درست مثل نقدهاي کوتاه يک کتابخوان حرفه اي هستند.
*دن آرام:«دن آرام يکي از بهترين رمان هاي دنياست. البته جلد اولش بهتر است؛ جلدهاي بعدي اش سطح رمان را متوسط مي کند؛ کما اينکه کتاب بعدي اش ـ زمين نوآبادـ هم کتاب خوبي نيست. به قدري که در اين کتاب تصويرگري فوق العاده است که من در هيچ کتاب ديگري نديده ام. دشت هاي روسيه را که تصوير مي کند، مثلاً صد جا تصوير کرده ولي صد جور بيان کرده!».
*جان شيفته:«قيمت کتاب جان شيفته به مراتب از اين بيشتر است؛ هم تاريخ است، هم ادبيات است، هم اخلاق است و هم هنر است. اين کتاب همه چيز است».
*بينوايان:«پيام بينوايان، رو به سقوط بودن تشکيلات و مناسبات اجتماعي نظام اشرافي آن روز فرانسه است؛ فضاحت وضع قضايي آن روز است؛ پايين بودن تفکر مردم آن روز که به گناهان کوچک از افراد ضعيف، جرم هاي بزرگ مترتب مي کردند و به گناهان بزرگ از افراد قوي، هيچ گونه جرمي را مترتب نمي کردند. درعين حال وقتي شما نگاه مي کنيد، پيام کتاب مثل يک حرير و مثل يک آب روان، به تمام سلولهاي ذهن انسان مي رسد و همه آن را جذب مي کند؛ در حالي که هيچ حرف واضحي هم نزده است».
منبع:نشريه همشهري جوان




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.