تعبیر خواب ، حرف ت

محمد بن سيرين گويد: تابستان به خواب ديدن پادشاه سخت بود. اگر گرماى سخت بود، چنان كه مردم را از آن زيان بود، دليل كه مردم آن ديار را از پادشاه خير و صلاح رسد و تابستان را به وقت خود در خواب ديدن پربار، دليل كه عز و دولتش زياده شود و كارش به مراد رسد و براى مردم عام، پادشاه را به خواب ديدن، از پادشاه قوت و نصرت است. اگر تابستان را نه به وقت خويش بيند، تأويلش به خلاف اين است. برايت مى‏گويد: ديدن تابستان در خواب، بيانگر ايجاد مشكلات و گرفتارى است.
يکشنبه، 4 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب ، حرف ت
حرف ت
تعبیر خواب ، حرف ت

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور



تاب

برايت مى‏گويد: ديدن تاب در خواب، بيانگر آن است كه در يكى از كارهايتان دچار شك و ترديد مى‏شويد. اگر در خواب بر روى تاب بنشينيد، به اين معنا است كه در مورد موضوعى نمى‏توانيد درست تصميم بگيريد.

تابستان

محمد بن سيرين گويد: تابستان به خواب ديدن پادشاه سخت بود. اگر گرماى سخت بود، چنان كه مردم را از آن زيان بود، دليل كه مردم آن ديار را از پادشاه خير و صلاح رسد و تابستان را به وقت خود در خواب ديدن پربار، دليل كه عز و دولتش زياده شود و كارش به مراد رسد و براى مردم عام، پادشاه را به خواب ديدن، از پادشاه قوت و نصرت است. اگر تابستان را نه به وقت خويش بيند، تأويلش به خلاف اين است.
برايت مى‏گويد: ديدن تابستان در خواب، بيانگر ايجاد مشكلات و گرفتارى است.

تابلو

بيتون مى‏گويد: ديدن تابلوى كنار جاده، بيانگر آن است كه موضوعى موجب پريشانى شما مى‏شود.
برايت مى‏گويد: ديدن تابلوى كارخانه يا مغازه در خواب، نشانه‏ى آن است كه يكى از دوستانتان باعث ناراحتى شما مى‏شود. ديدن يك تابلوى نقاشى در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد. اگر در خواب يك تابلوى نقاشى بخريد، به اين معنى است كه به خاطر موضوعى عصبانى مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه مشغول فروختن تابلوى نقاشى هستيد، نشانه‏ى بهبودى در امور مالى است.

تابوت

بيتون مى‏گويد: ديدن تابوت در خواب، بيانگر وقوع يك اتفاق ناگوار است. ديدن جنازه در تابوت، نشانه‏ى غم و نااميدى است. اگر خواب ببينيد در تابوتى هستيد، يعنى بيمارى خطرناكى شما را تهديد مى‏كند.
برايت مى‏گويد: ديدن تابوتى خالى در خواب، نشانه‏ى آن است كه از موضوعى نگران مى‏شويد. اگر در خواب زير تابوتى را بگيرد نشانه‏ى شنيدن اخبار خوب است.

تابه

برايت مى‏گويد: ديدن تابه در خواب، نشانه‏ى آن است كه يكى از دوستان قديمى خود را مى‏بينيد. اگر در خواب يك تابه‏ى خالى را ديديد، يعنى از موضوعى غمگين مى‏شويد. ديدن يك تابه‏ى كثيف در خواب، نشانه‏ى آن است كه به خاطر موضوعى خشنود مى‏شويد.

تئاتر

برايت مى‏گويد: ديدن تئاتر در خواب، نشانه‏ى آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. اگر خواب بينيد كه در تئاترى حضور داريد، يعنى در دام افراد حيله‏گرى مى‏افتيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را بازيگر يك تئاتر ببينيد، بيانگر لذت بردن از تفريحات كوتاه مدت است. اگر در خواب ببينيد كه در تئاتر طنز حضور يافته‏ايد، به اين معنا است كه در وظايف خود كوتاهى مى‏كنيد.

تاج

محمد بن سيرين گويد: تاج در خواب ديدن، پادشاه را ملك ولايت است و زنان را شوهر و مردم عامه را نيكويى حال. اگر بيند بر سر تاج داشت از زر و مرصع، دليل كه قدرى بلند و منزلتى عظيم يابد، وليكن در دين و راه شريعت ضعيف است. اگر اين خواب را زنى ديد، دليل كه شوهرى كند صاحب حشمت و جاه در شغل دنيا.
كرمانى گويد: اگر بيند بر سر وى تاج نهاد، دليل كه او را از پادشاه، كامروايى رسد. اگر بيند پادشاه تاج به وى داد و او بر سر نهاد، دليل كه زن توانگر خوبروى بخواهد و از او كام دل و داد يابد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: اگر زنى ديد تاج بر سر دارد و شوهر ندارد، دليل كه شوهر كند. اگر شوهر دارد، دليل كه بر زنان مهتر شود. اگر زنى ديد تاج از سر او گرفتند، دليل كه شوهر او زنى خواهد يا شوهر او را طلاق دهد. اگر ديد تاج مرصع به گوهرها به سر پادشاه نهاد، دليل كه قريب پادشاه است و جاه و حرمت وى را حاصل شود.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تاج در خواب، بيانگر تغيير و تحولات خوشايند است. اگر در خواب مراسم تاجگذارى كسى را ببينيد، به اين معنا است كه فكرهاى خوبى در سر داريد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب تاج طلايى ديديد، نشانه‏ى آن است كه دچار خودخواهى شده‏ايد. ديدن تاج نقره‏اى در خواب، به معناى آن است كه به زودى هديه‏اى به دستتان مى‏رسد. اگر در خواب ببينيد كه روى سر كسى تاج مى‏گذاريد، به معناى آن است كه با تلاش فراوان به اهدافتان خواهيد رسيد.

تاج گل

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب تاج گلى تازه و با طراوت ديديد،به اين معنا است كه براى رسيدن به اهدافتان فرصت‏هاى مناسبى به دست مى‏آوريد. اگر در خواب تاج گلى پژمرده ديديد، بيانگر آن است كه به خاطر مشكلى دچار يأس مى‏شويد. مشاهده‏ى تاج گل عروس، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب ديديد كه تاج گلى بر سر گذاشته‏ايد، بيانگر رسيدن به مقامات بالا است. اگر در خواب تاج گلى از گل‏هاى دلخواه‏تان ديديد، نشانه‏ى رسيدن به اهدافتان است. ديدن تاج گل براى مراسم عزادارى، نشانه‏ى آن است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد.

تاجر اسب

بيتون مى‏گويد: خريد و فروش اسب در خواب، بيانگر آن است كه در انجام يكى از كارهايتان موفق نمى‏شويد. ديدن تاجر اسب در خواب، نشانه‏ى بهبودى در امور مالى است.

تار

بيتون مى‏گويد: ديدن آلت تار در خواب، بيانگر انجام تفريحات لذتبخش است. اگر كسى را در خواب ببينيد كه مشغول نواختن تار است، به اين معنا است كه موضوعى موجب نگرانى شما مى‏شود.

تاراج

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند مال و نعمت كسى را به تاراج برد، دليل كه آن كس را غم و اندوه و زيان رسد، به قدر آن كه از وى برده بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: تاراج كردن، دليل بر چهار وجه است. اول: شعب. دوم: زيان. سوم: غم و اندوه. چهارم: ارزانى نرخ، مگر كه غنيمت است.

تار عنكبوت

بيتون مى‏گويد: ديدن تار عنكبوت در خواب، به معناى روابط دوستانه به ديگران است. اگر در خواب ببينيد كه تار عنكبوتى پاره شده، به اين معنا است كه با اطرافيانتان دچار مشكلات مى‏شويد.

تارك دنيا

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد تارك دنيا شده‏ايد، يعنى به خاطر اشتباهى دچار ناراحتى مى‏شويد.

تاريخ

بيتون مى‏گويد: ديدن تاريخ در خواب، بيانگر آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد.

تاريكى

محمد بن سيرين گويد: تاريكى در خواب ضلالت است در راه دين. اگر بيند تاريكى فراگرفت يا كسى بدو داد، دليل كه بر قدر آن ضلالت و گمراهى يابد. اگر بيند در تاريكى است و آن تاريكى به روشنايى مبدل شد، دليل كه توبه كند و راه دين بر او گشاده شود.
كرمانى گويد: اگر بيند در تاريكى است و آن تاريكى باز به روشنايى شد و ديگر بار به تاريكى شد، دليل كه اين منافق بود. قوله تعالى: »و اذا اظلم عليهم قاموا ولو شآء.« )بقره، 20(
جابر گويد: تاريكى به خواب، غم و اندوه است. اگر ديد كه هوا سخت تاريك شد، دليل كه مردم آن ديار را غم و اندوه رسد و كار ايشان بسته شود. اگر بيند هوا روشن است و تاريكى ابر، ناگاه پديد آمد، دليل كه در آن ديار مرگ مفاجات ظاهر شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: تاريكى در خواب بر پنج وجه است. اول: كفر. دوم: تحير. سوم: فروبستن كار. چهارم: بدعت. پنجم: در ضلالت افتادن.
اسمعيل اشعث گويد: اگر به خواب ديد از تاريكى به روشنايى آمد، دليل كه از درويشى به توانگرى افتد و از غم فرج يابد و كار بر وى گشاده شود و از راه ضلالت دور بود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه كسى را در تاريكى گم كرده‏ايد، به اين معنا است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏شود.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب خودتان را در تاريكى ببينيد، يعنى براى انجام كارى نياز به كمك داريد. اگر در خواب خود را در زيرزمين تاريكى ببينيد، يعنى بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد.

تاريكخانه (عكاسى)

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد در يك عكاسى مشغول به كار هستيد، به اين معنا است كه با فكر و درايت دشمنانتان را مغلوب مى‏كنيد. ديدن تاريكخانه در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه بايد بيشتر مراقب اطرافتان باشيد.

تازيانه

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى ديد كه كسى را به تازيانه بزد، دليل كه به كارى مشغول شود از آن كس و كسب او فايده بدو نرسد. اگر بيند تازيانه از دست بينداخت، دليل كه آن كارى كه در دست دارد بيندازد. اگر ديد كسى را به تازيانه بزد و خون از تن وى روان شد، دليل كه سخن‏هاى ناخوش شنود.
كرمانى گويد: اگر بيند كسى او را به تازيانه بزد،دليل كه از آن كس مال حرام يابد. اگر ديد به زخم تازيانه خون از او روان شد، دليل كه مال يابد. اگر بيند كه نشان زخم تازيانه بر تن او بماند، دليل كه سخن‏هاى ناخوش شنود. اگر ديد او را با تازيانه بزدند و ندانست كه چه كسى زد، دليل كه ناگاه مال آيد.
جابر مغربى گويد: اگر كسى به خواب ديد كه در دست تازيانه نيكو داشت يا علاقه ابريشمين، دليل كه او را فرزندى آيد. اگر بيند تازيانه از چوب است، دليل است بر قوت حال وى.
اسمعيل اشعث گويد: اگر كسى بيند در خانه‏ى خود به دست خود تازيانه كوتاه بود و پس از آن دراز شد، دليل كه زبان او بر خصم دراز شود. اگر بيند دراز بود و كوتاه شد، دليل كه دشمن بر وى غلبه كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: تازيانه در خواب بر پنج وجه است. اول: شعت. دوم: جدل كردن. سوم: روشن شدن كارى مشكل. چهارم: سفر و مفارقت. پنجم: بزرگى و مال.

تاس

محمد بن سيرين گويد: اگر در خواب بيند تاس بازى مى‏كرد و قمار باخت، دليل است به غمى گرفتار شود، يا در حيلتى افتد.
جابر گويد: اگر ديد تاس بازى كرد، دليل خصومت است.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن تاس در خواب بر پنج وجه است. اول: مقام. دوم: زن. سوم: فرزند. چهارم: مال. پنجم: گفت‏وگو. قوله تعالى: «و كواكب اترابا. و كاسا دهاقا». (نبأ، 33 و 34)

تاكستان

بيتون مى‏گويد: ديدن درخت مو در خواب، بيانگر سعادت و خوشبختى است. ديدن باغ انگور در خواب، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است. اگر در خواب تاكستانى ديديد كه به آن رسيدگى نشده، يعنى به يكى از اهداف خود نمى‏رسيد.

تاكسى

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد سوار تاكسى شده‏ايد، يعنى از موفقيت‏هايتان لذت مى‏بريد. اگر خواب ببينيد كه راننده‏ى يك تاكسى هستيد، يعنى در انجام كارها پيشرفت اندكى مى‏كنيد. اگر خواب ببينيد با يك نفر سوار تاكسى شده‏ايد، بيانگر شنيدن اخبار ناگوار است. تانك
برايت مى‏گويد: ديدن تانك در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد. اگر خواب ببينيد كه مشغول راندن تانكى هستيد، بيانگر موفقيت در امور كارى است.
هانس كورت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد به وسيله‏ى تانكى با دشمن مى‏جنگيد، به اين معنا است كه موقعيت‏هاى خوبى براى پيشرفت پيش رو داريد.

تانكر

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تانكر در خواب، به معناى آن است در زمانى كه انتظارش را نداشتيد به موفقيت دست پيدا مى‏كنيد. اگر تانكرى را ببينيد كه آب از آن چكه مى‏كند، يعنى دچار ضرر مالى مى‏شويد.

تاوه (ماهى تابه)

محمد بن سيرين گويد: در خواب ديدن، خدمتكار خانه بود، كه آن چه بر كدخداى خانه بود جمله بر عيال خود و ديگران نفقه كند. اگر بيند تاوه‏ى نو داشت يا كسى بدو دارد، دليل كه خدمتكارى مصلح او را حاصل شود، يا از وى جدا شود.
جابر مغربى گويد: اگر بيند از تاوه چيز مى‏خورد، دليل كه از خدمتكار خير و منفعت بدو رسد به قدر خوردنى. اگر بيند آن خوردنى ترش و ناخوش است، دليل كه غمگين شود.

تب

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى به خواب ديد او را تب پيوسته بود، چنان كه زمانى او را رها نمى‏كرد، دليل كه پيوسته به فساد و گناه مشغول است و توبه بايد كرد تا از عقوبت نجات يابد.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند تبش دراز است، دليل كه تنش درست و عمرش دراز است. اگر بيند وى را تب اندك است، تأويلش به خلاف اين است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه تب كرده‏ايد، يعنى بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب كسى را ببينيد كه تب كرده است، به اين معنا است كه كارى مى‏كنيد تا ديگران از شما دورى مى‏كنند.
برايت مى‏گويد: ديدن مريض تب‏دار در خواب، بيانگر جدايى از دوستان است.

تبر

جابر گويد: تبر در خواب مردى است ترسنده. اگر يارى خواهد از مرد منافق است و در ميان مردم جنگ و جدايى افكند. اگر بيند تبرى داشت يا كسى بدو داد، دليل كه او را با مردى بدان صفت دوستى افتد. اگر بيند تبر او بشكست يا ضايع شد، دليل كه آن مرد را اجل فرا رسد. بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تبر در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه با سعى و كوشش به موفقيت مى‏رسيد. اگر در خواب تبر را در دست كسى ديديد، يعنى روزهاى خوشى پيش رو داريد.
برايت مى‏گويد: استفاده از تبر در خواب، نشانه‏ى پيشرفت در كارها است. اگر ديديد كه با تبر چيزى را خراب مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه دچار اشتباهى مى‏شويد.

تبرئه

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب به خاطر گناهى كه مرتكب شده‏ايد، تبرئه شويد نشانه‏ى آن است كه از راه‏هاى غيرقانونى پول فراوانى به دست مى‏آوريد و اگر ديگران تبرئه شوند، به معناى آن است كه به همراه دوستانتان روزهاى خوبى پيش رو داريد.

تبعيد

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه به جايى تبعيد شده‏ايد، بيانگر آن است كه دچار بدشانسى مى‏شويد.

تبليغ

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه براى موضوعى تبليغ مى‏كنيد، يعنى بايد براى انجام كارى تصميم درستى بگيريد. ديدن تبليغات در خواب، بيانگر آن است كه بايد در انجام كارها دقت بيشترى داشته باشيد.

تپانچه

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب با تپانچه به طرف كسى شليك كنيد، به معناى آن است كه با يكى دوستانتان اختلاف پيدا مى‏كنيد.

تپه

بيتون مى‏گويد: بالا رفتن از تپه در خواب، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است اما اگر نتوانيد به نوك تپه برسيد، يعنى دچار مشكلاتى مى‏شويد كه بايد بيشتر مراقب باشيد.

تجارت

برايت مى‏گويد: تجارت كردن در خواب، نشانه‏ى بستن قراردادهاى مهم است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه در تجارتى شكست مى‏خوريد، يعنى بايد براى مدتى با مشكلات زيادى مبارزه كنيد.

تجارت خانه

برايت مى‏گويد: ديدن تجارت خانه در خواب، نشانه‏ى پيشرفت در امور كارى است. اگر در خواب وارد تجارت خانه‏اى شويد كه پر از جنس است، به معنى موفقيت در كارها است. ديدن تجارت خانه‏ى خالى در خواب، بيانگر ضرر مالى است.

تجملات

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه با تجملات زندگى مى‏كنيد، به اين معنا است كه در امور مالى دچار ضرر مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب زن فقيرى ببيند كه از تجملات زندگى لذت مى‏برد، به اين معنا است كه تغيير و تحولاتى خوشايند پيش رو دارد.

تحسين

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه به خاطر موضوعى تحسين مى‏شويد، يعنى مورد اتهام قرار مى‏گيريد. اگر ببيند كسى تحسين مى‏كنيد، يعنى دوستى خوب پيدا مى‏كنيد.

تحصيل

اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه به رتبه‏هاى بالاى تحصيل رسيده‏ايد، بيانگر آن است كه با افرادى مقتدر همنشين مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد براى نتيجه‏ى درسى خود نگران و مضطرب هستيد، به اين معنا است كه بخت و اقبال به شما روى مى‏آورد.

تخت

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه بر تخت نشسته است و بر آن تخت چيزى گسترده نبود، دليل كه به سفر شود. اگر بيند بر تخت خفته است و بر آن چيزى گسترده است، دليل كه بزرگى يابد و به قدر و قيمت تخت. اگر اين كس از اهل فساد است، دليل كه بر دارش كنند، خاصه كه خود را به تخت خفته بيند. اگر بيند تخت بشكست و او بيفتاد، دليل كه از جاه و بزرگى بيفتد حالش بد شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن تخت در خواب بر هفت وجه ايت. اول: عز و جاه. دوم: سفر. سوم: مرتبت. چهارم: بلندى. پنجم: ولايت. ششم: قدر و جاه. هفتم: عالى شدن كارها.

تختخواب

برايت مى‏گويد: اگر در خواب يك تختخواب خالى ببينيد، يعنى دچار دردسر و مشكلات مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه بر روى تختخواب تميزى دراز كشيده‏ايد، نشانه‏ى داشتن اوقات شيرين و لذتبخش است و اگر روى تختخواب كثيفى دراز كشيده باشيد، نشانه‏ى داشتن اوضاع نابسامان است.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب ببيند كه مشغول تميز كردن تختخوابى است، بيانگر رسيدن به سعادت و خوشبختى است. اگر در خواب يك تختخواب سفيد و تميز ببينيد، بيانگر پايان مشكلات و رسيدن به خوشبختى است. ديدن بيمار بر روى تختخواب، بيانگر آن است كه براى مدتى دچار مشكلات فراوانى مى‏شويد.

تخت سلطنت

بيتون مى‏گويد: ديدن تخت سلطنت در خواب، بيانگر به دست آوردن ثروت است. اگر در خواب ببينيد كه از تخت سلطنت پايين مى‏آييد، به اين معنا است كه موضوعى موجب ناراحتى شما مى‏شود.

تخته سياه

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه روى تخته سياه مشغول نوشتن هستيد، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.
برايت مى‏گويد: پاك كردن تخته سياه در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد دقت بيشترى در كارتان به عمل آوريد.

تخته نرد

بيتون مى‏گويد: بازى تخته نرد در خواب، بيانگر آن است كه دوستانتان رفتار مناسبى با شما ندارند. باختن در بازى تخته نرد، بيانگر آن است كه عده‏اى محبت‏هاى شما را ناديده مى‏گيرند.

تخم كاشتن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى به خواب بيند كه تخم كاشت و باز جمع كرد، دليل كه شرف و بزرگى يابد. اگر ديد از آن جا كه كاشته بود خورد، دليلش از اين نيكوتر است. اگر بيند از آن چه كشته بود چيزى حاصل نگرديد و يا ندانست كه چيست و اندك و بسيار آن را ندانست، دليل بر غم و اندوه كند.
كرمانى گويد: اگر بيند كندم همى كاشت، دليل كه او را خير و نيكويى رسد. اگر بيند جو همى كاشت، دليل كه او را مال جمع شود. اگر ديد كاورس همى كاشت، دليل بر مال اندك كند. اگر بيند عدس و باقلا و لوبيا و مانند آن همى كشت، دليل است بر غم و اندوه.
حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: اگر در زمين خويش تخم همى كاشت، دليل كه زنى خواهد و كارش ساخته شود. اگر زمين كشته خويش را ناكشته بيند، دليل كه او را با كسى خصومت افتد.
حضرت صادق عليه‏السلام گويد: تخم كشتن در خواب بر چهار وجه است. اول: جاه و بزرگى. دوم: فساد. سوم: مال حرام. چهارم: نفع در بازرگانى.

تخم مرغ

بيتون مى‏گويد: ديدن تخم مرغ در خواب، بيانگر داشتن روزهاى خوب است. اگر در خواب يك تخم مرغ گنديده ببينيد، يعنى دچار ضرر و زيان مى‏شويد. خوردن تخم مرغ در خواب، بيانگر آن است كه دچار گرفتارى و دردسر مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: خريدن تخم مرغ در خواب، نشانه‏ى سود مالى است. اگر در خواب ببينيد كه مرغى بر روى تخم‏هاى خود خوابيده، بيانگر شنيدن اخبار خوب است. ديدن تخم مرغ پخته در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.
ديدن تخم مرغ رنگ شده در خواب، بيانگر بروز سختى‏ها و مشكلات است. اگر در خواب كسى به شما تخم مرغ رنگ شده داد، يعنى به كسى علاقه‏مند مى‏شويد.

تخمه

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند تخمه داشت، دليل كه مال زنى خورد و فساد كند و بايد كه از آن گناه توبه كند، تا از عقوبت حق تعالى نجات يابد و عقيده معبران آن است كه تخمه در خواب ديدن، در آن خير نباشد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن تخمه در خواب بر چهار وجه است. اول: مال ربا. دوم: فساد. سوم: مال حرام. چهارم: متابعت هواى نفس.

تدفين

هانس كورت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در مراسم خاكسپارى يكى از نزديكانتان شركت مى‏كنيد، به اين معنا است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد تا دچار گرفتارى و بيمارى نشويد. اگر در مراسم خاكسپارى همه ناراحت و غمگين باشند، به اين معنا است كه دچار غم و اندوه مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب مراسم خاكسپارى يك غريبه را ببينيد، نشانه‏ى به دست آوردن پول و ثروت است. ديدن مراسم تدفين يك شخص بلند مرتبه در خواب، نشانه‏ى موقعيت‏هاى خوب شغلى است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه با خانواده‏ى خود به يك مراسم تدفين مى‏رويد، نشانه‏ى جدايى از دوستان است. اگر با لباس مشكى در مراسم خاكسپارى كسى شركت كنيد، يعنى يكى از نزديكان خود را از دست مى‏دهيد،شركت در مراسم خاكسپارى پدر يا مادر خود در خواب، نشانه‏ى شكست در انجام كارها است.

تذكر دادن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه به كسى تذكر مى‏دهيد، نشان‏دهنده‏ى آن است كه با انجام كارهاى خوب نزد اطرافيان محبوبيت به دست مى‏آوريد.

ترازو

محمد بن سيرين گويد: ترازو در خواب قاضى است. اگر بيند ترازوى نو داشت يا كسى بدو داد، دليل كه در آن موضع قاضى و فقيهى پاك دين بود و كفه‏ى ترازو، سمع قاضى است و درمها كه در آن بود، خصومت است، كه نزد قاضى كند و سنگ‏هاى ترازو، عدل و داد است كه در ميان خصمان كند، به وقت حكومت. اگر بيند كه ترازو ايستاده است، چنان كه هيچ جهت ميل نداشت، دليل كه قاضى عدل كند. اگر بيند ترازو راست نبود، دليل كه قاضى راست و منصف نبود و در حكومت ميل مى‏كند.
كرمانى گويد: اگر ديد عمود ترازو بشكست، دليل كه قاضى آن ديار بميرد. اگر بيند ترازو زياده و نقصان است، دليل كه در عدل و انصاف قاضى زياده و نقصان است.
جابر گويد: يسكو كردن ترازو در خواب، رستن قاضى است از عذاب دوزخ.

تراس

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در تراسى نشسته‏ايد، نشانه‏ى موفقيت در انجام يكى از كارهايتان است. ديدن تراس در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه بايد براى زندگى خود برنامه‏ريزى كنيد.

تراشيدن

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه پوست ميوه يا هر چيز ديگرى را مى‏تراشيد، بيانگر آن است كه شانس و اقبال به شما رو خواهد كرد.
بيتون مى‏گويد: تراشيدن موى سر در خواب، به معناى آن است كه بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد.

ترب

كرمانى گويد: ترب به خواب ديدن، غم و اندوه است. خاصه كه خورند و اگر بيند مى‏خورد، دليل كه به قدر آن غم و اندوه بدو رسد. اگر بند كسى ترب بدو داد، دليل كه آن كس غم و اندوه به دل او رساند. اگر بيند كه او ترب به كسى داد يا از خانه بيرون افكند و هيچ از آن نخورد، دليل كه از غم برهد.
بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى ترب كوهى در خواب، بيانگر همنشينى با افراد مقتدر است. اگر در خواب ببينيد كه مشغول خوردن ترب كوهى هستيد، به اين معنا است كه بايد در رفتار خود دقت بيشترى به عمل آوريد.

تربچه

برايت مى‏گويد: ديدن تربچه در خواب، به اين معنا است كه يكى از رازهاى شما بر ملا مى‏شود. خوردن تربچه در خواب، نشانه‏ى آن است كه از رفتار ناپسند اطرافيان خسته شده‏ايد.
بيتون مى‏گويد: كاشتن تربچه در خواب، بيانگر رسيدن به اهدافتان است.

ترسيدن

ابن‏سيرين گويد: ترسيدن در خواب، ايمنى است و هر كه در خواب ديد مى‏ترسد از كسى و نداند ترس او از كيست، دليل كه مكروهى از آن ترساننده به وى رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ترسيدن در خواب، نصرت است، چنان كه رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: »النصرة بالرعب«. يعنى: نصرت يافتم به ترسانيدن. اگر بيند از دزدى يا جانورى همى ترسيد، دليل كه از كسانى كه به او منسوبند وى را مضرت رسد.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه موضوعى موجب ترس شما شده است، به اين معنا است كه در تلاش هستيد تا دشمنانتان را نابود سازيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه به خاطر سفرى وحشت‏زده شده‏ايد، بيانگر بروز مشكلات خانوادگى است. اگر در خواب ديگران را ببينيد كه از موضوعى ترسيده‏اند، بيانگر آن است كه چيزى شما را نگران مى‏سازد.

ترشى

بيتون مى‏گويد: ديدن ترشى در خواب، بيانگر آن است كه سرانجام سختى‏ها را پشت سر خواهيد گذاشت. خوردن ترشى در خواب، بيانگر انجام كارهاى مشكل است.

ترشى‏ها

محمد بن سيرين گويد: ترشى‏ها خوردن در خواب، انديشه و غم است، خاصه ميوه‏هاى ترش. اگر بيند كسى چيزى ترش به وى داد، كه از او به وى رنج و غم و اندوه رسد، اگر بيند او چيزى ترش به كسى داد، دليل كه به سبب او به كسى غم و اندوه رسد، فى الجمله در خوردنى ترش هيچ خير نباشد.

ترقه بازى

اچ ميلر مى‏گويد: ترقه بازى در خواب، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.

ترك كردن

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه نزديكان خود را ترك مى‏كنيد، يعنى براى مدتى دچار گرفتارى و دردسر مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه خانه‏ى خود را ترك مى‏كنيد، به اين معنا است كه موفقيت چندانى به دست نمى‏آوريد. اگر در خواب دوستانتان شما را ترك كنند، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.

تركه

برايت مى‏گويد: ديدن تركه در خواب، نشانه‏ى آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. اگر در خواب كسى شما را با تركه كتك زد، به اين معنا است كه به اهدافتان مى‏رسيد. اگر شما كسى را با تركه كتك زديد، يعنى در انجام يكى از كارهايتان موفق نمى‏شويد.

ترنج

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: ترنج، اگر چه به گونه‏ى زرد است، اما بوى خوش دارد و به طعم و به ديدار پاكيزه است و گويند از ميوه‏هاى بهشت است و ديدن او به خواب نيك است. اگر كسى ترنج دو يا سه عدد در خواب بيند، تأويلش فرزند است. اگر بسيار بيند، مال و نعمت حلال يابد و ترنج سبز ديدن در خواب بهتر از ترنج زرد است. كرمانى گويد: ترنج در خواب، مردى است توانگر و با جمال و به مردمان نزديك، چنان كه همه كس او را دوست دارند. اگر بيند ترنجى داشت يا كسى بدو داد، دليل كه او را با چنين مردى صحبت افتد. اگر ترنج در كنار خود ديد، دليل كه او را فرزندى خوبروى آيد. اگر بيند كه ترنج را بخورد، دليل كه او را از مال خود يا از مال بزرگى بهره رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن ترنج در خواب بر چهار وجه است. اول: زن نيكو. دوم: كنيزك پاكدين. سوم: دوست توانگر. چهارم: فرزند شريف صالح.

ترور

برايت مى‏گويد: اگر در خواب ترور كسى را ببينيد، به معناى آن است كه بايد در انجام كارها بيشتر مراقب باشيد. اگر خواب ببينيد كه خودتان كسى را ترور مى‏كنيد، يعنى مرتكب اشتباهى مى‏شويد.

تره

محمد بن سيرين گويد: از تره‏ها آن چه به طعم تلخ و ناخوش بود، دليل بر مضرت كند.
برايت مى‏گويد: ديدن تره در خواب، نشانه‏ى موفقيت در كارتان است.

تره‏فروشى

خلف اصفهانى مى‏گويد: اگر كسى به خواب بيند تره‏فروشى كرد، تأويلش نيكو است، زيرا كه به دست او كارى رود كه همه‏ى خلق را بدان احتياج بود و تره خوردن به خواب، بيمارى و مفلسى و غم و اندوه است.

ترياك

ابن‏سيرين گويد: اگر كسى بيند كه ترياك از بهر بيمارى خورد، دليل كه از رنج برهد و كارها بر وى گشاده شود. اگر به خلاف اين است، دليل بر غم و اندوه و انديشه و نقصان است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه ترياك به كسى مى‏دهيد، بيانگر آن است كه بيمارى يكى از نزديكان شما را تهديد مى‏كند. اگر كسى نامزد خود را مشغول ترياك خوردن ببيند، به معناى جدايى از دوستان است.

تريبون

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را پشت تريبون ببينى، بيانگر ضرر و زيان مالى است. اگر در خواب تريبون ببينيد، نشانه‏ى غم و اندوه است.

تزريق واكسن

برايت مى‏گويد: تزريق واكسن، نشانه‏ى آن است كه از ستم ظالمان نسبت به افراد ضعيف ناراحت شده و سعى داريد تا از آنان حمايت كنيد.

تزويج

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند زن خواست، دليل كه شرف و بزرگى‏اش زايل شود اگر زن مرده را به زنى كرد و با وى جمع گرديد، دليل كه از ملك و مال آن زن او را چيزى حاصل شود. اگز بيند با آن زن جمع نشد، دليل كه چيزى اندك از مال وى را حاصل شود. اگر زنى بيند او را مرده به زنى گرفت و در سراى زن با وى جمع شد، دليل كه مال زن نقصان شود، يا حال وى متغير شود.
كرمانى گويد: اگر زن شوهردار در خواب بيند ديگر شوهرى دارد و عروسى را نديد، دليل بود بر شرف و عزت و زيادتى مال. اگر بيند عروسى خواست كردن و عروسى نديد و نشناخت بيم مرگ است او را و بعضى گويند: شخصى بر دست او هلاك شود و اگر بيند بيمار است و زنى مجهول خواست و يا كسى ديد زن او شوهر كرده و آن شوهر را به خانه برد، دليل كه مالى بسيار از اين ممر به شوهر او رسد. اگزر بيند زنى نابكار به زنى خواست و با وى جمع شد، دليل كه كار دشوار بر وى آسان شود. اگر با وى جمع نشد، آن چه گفتم كمتر بود.
جابر مغربى گويد: اگر بيند دخترى دوشيزه را به زنى كرد و دوشيزگى او را بستد، دليل كه اندر آن سال او را زنى يا كنيزكى حاصل شود و از پادشاه خير و نيكى بيند. اگر بيند به حرام دوشيزگى دخترى بستد، دليل كه مالى حرام به دست آورد.
حضرت صادق فرمايد: زن خواستن در خواب بر چهار وجه است. اول: بزرگى. دوم: زيادتى مال. سوم: رامش. چهارم: خرمى و شادى.

تسبيح كردن

محمد بن سيرين گويد: تسبيح كردن به خواب، مطيع بودن است بر فرمان حق. اگر بيند تسبيح مى‏كرد، دليل كه مطيع است بر فرمان حق و از غم و اندوه فرج يابد. اگر بيند تسبيح به خواب با خود داشت غم و اندوهى بدو رسد، و لكن او را در آن اجر و ثواب است اگر بيند با تسبيح شكر حق تعالى مى‏كرد، دليل كه در دين قوى شود و مالى يابد. اگر اين خواب را والى بيند، دليل كه او را آبادانى ولايت رسد. قوله تعالى: »و لان شكرتم لازيدنكم«.

تسكين

هانس كورت مى‏گ‏ويد: اگر در خواب فرد رنج كشيده‏اى را تسكين دهيد، بيانگر داشتن روزهاى خوش است. اگر خواب ببيند كه فرد عصبانى را تسكين مى‏دهيد، به اين معنا است كه اطرافيانتان را در سختى‏ها يارى خواهيد كرد.

تسويه حساب مالى

برايت مى‏گويد: اگر در خواب بينيد كه با كسى تسويه حساب مالى مى‏كنيد، به اين معنا است كه عده‏اى از موفقيت‏هاى شما ناراحت هستند و قصد دشمنى با شما را دارند.

تشك

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تشك در خواب، بيانگر انجام كارهاى جديد است. اگر در خواب يك كارگاه تشك دوزى ديديد، بيانگر به دست آوردن ثروت است.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد روى تشكى دراز كشيده‏ايد، به اين معنا است كه مورد اتهام قرار مى‏گيريد.

تشكچه

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب تشكچه‏اى ببينيد، به اين معنا است كه دچار ضرر مالى مى‏شويد.

تشنگى

محمد بن سيرين گويد: سيرابى در خواب، بهتر از تشنگى است. اگر بيند به غايت تشنه است و آب نمى‏يافت، دليل كه رنجى و زحمتى بدو رسد و از بهر دين يا از بهر دنيا. اگر بيند تشنه است و نمى‏يافت يا كسى بدو داد و او نخورد، دليل كه از رنج و بلا رسته شود و سرانجام به مراد رسد.
جابر گويد: تشنگى در خواب فساد است در دين. اگر بيند در تشنگى آب يافت و بخورد، دليل كه گنه كند و سرانجام توبه كند و مصلح پارسا شود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه تشنه هستيد، به اين معنا است كه با افراد نابابى همنشين هستيد كه بايد بيشتر مراقب باشيد. اگر خواب بينيد كه رفع تشنگى مى‏كنيد، نشانه‏ى سعادت و خوشبختى است. اگر خواب بينيد كه به تشنه‏اى آب مى‏دهيد، به اين معنا است كه به خاطر يك كار خوب مورد تشويق قرار مى‏گيريد. اگر در خواب احساس تشنگى كنيد و يك بطرى خالى پيدا كنيد، به اين معنا است كه به خاطر موضوعى غمگين مى‏شويد.

تشيع جنازه

برايت مى‏گويد: اگر در خواب تشيع جنازه كسى را ديديد، به اين معنا است كه در كارى سود فراوانى نصيب شما مى‏شود و يا اين كه عده‏اى به خانواده‏ى شما اضافه مى‏شوند.

تصادف

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب تصادف كنيد، به اين معنا است كه خطرى جدى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب مشاهده كنيد تصادفى در حال وقوع است، به اين معنا است كه كوشش فراوانى مى‏كنيد تا به هدف خود برسيد.

تصنيف

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب تصنيفى بشنويد، به معناى وقوع پيشامدهاى ناگوار است.

تصوير

بيتون مى‏گويد: نگاه كردن به تصاوير در خواب، بيانگر آن است كه در دام انسان‏هاى حيله‏گر مى‏افتيد. نگاه كردن به تصاوير نقاشى شده در خواب، بيانگر پيشرفت در امور كارى است. اگر خواب بينيد كه تصاويرى را خريدارى مى‏كنيد، بيانگر انجام كارهاى بيهوده است.

تظاهرات

برايت مى‏گويد: ديدن تظاهرات در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه وضعيت نامساعدى در پيش رو داريد. اگر خودتان در تظاهرات حضور داشته باشيد، به معناى آن است كه در زندگى تغيير و تحولات خوشايندى پيش رو داريد.

تعدد زوجات

بيتون مى‏گويد: اگر مردى در خواب مشاهده كند كه دو زن دارد، به اين معنا است كه از موضوعى واهمه دارد. اگر زنى در خواب دو شوهر داشته باشد، بيانگر آن است كه دست به كارهايى مى‏زند كه رسوايى به همراه دارد.

تعظيم كردن

بيتون مى‏گويد: تعظيم كردن در خواب، نشانه‏ى آن است كه با كارهاى خود مورد خنده‏ى ديگران قرار مى‏گيريد.

تعهد

بيتون مى‏گويد: اگر درخواب نسبت به كارى تعهد داده باشيد، به معناى آن است كه عده‏اى باعث آزار شما مى‏شوند. اگر در خواب كسى را ببينيد كه نسبت به شما متعهد مى‏شود، بيانگر آن است كه كارى مى‏كنيد كه نزد ديگران محبوب مى‏شويد.

تغذيه حيوانات

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه به حيوانات غذا مى‏دهيد، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏گردد.

تف

اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب روى كسى تف كنيد، بيانگر مشكلات مالى است اما اگر كسى روى شما تف كرد، يعنى شانس به شما روى مى‏آورد.
بيتون مى‏گويد: ديدن تف در خواب، بيانگر آن است كه وظايفتان را به خوبى انجام مى‏دهيد.

تفتيش عقايد

برايت مى‏گويد: تفتيش عقايد در خواب، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.

تفرج

بيتون مى‏گويد: گردش كردن در خواب، بيانگر آن است كه دست به كارى پر سود مى‏زنيد. اگر در خواب ديگران را در حال گردش ببينيد، به اين معنا است كه بايد تلاش بيشترى براى رسيدن به اهدافتان به عمل آوريد.

تفنگ

برايت مى‏گويد: ديدن تفنگ ساچمه‏اى در خواب، بيانگر آن است دايما سعى داريد به ديگران دستور دهيد. تيراندازى با تفنگ در خواب، نشانه‏ى آن است كه موضوعى موجب عصبانيت شما مى‏گردد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب يك تفنگ شكارى ديديد، بيانگر آن است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد.

تقاضا

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه شخصى از شما تقاضاى نادرستى مى‏كند، بيانگر موفقيت در امور شغلى است. اگر در خواب ببينيد كه شخصى بدهى‏اش را از شما تقاضا مى‏كند، به اين معنا است كه بايد در انجام كارها دقت بيشترى به عمل آوريد.

تقلا

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد براى انجام كارى كوشش و تقلا مى‏كنيد، به معناى آن است كه براى رسيدن به اهدافتان دچار مشكلاتى مى‏شود كه بايد سعى و تلاش بيشترى انجام دهيد.

تقليد

بيتون مى‏گويد: تقليد كردن در خواب، علامت آن است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد.

تقويم

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تقويم در خواب، به اين معنى است كه زندگى پر فراز و نشيبى خواهيد داشت.
برايت مى‏گويد: خريدن تقويم نو در خواب، نشانه‏ى همنشينى با افراد جديد است. اگر در خواب مشغول مطالعه‏ى تقويم باشيد، نشانه‏ى شنيدن اخبار خوش است.

تكبير كردن

محمد بن سيرين مى‏گويد: اگر كسى در خواب ديد تكبير مى‏كرد، دليل كه از شر دشمنان ايمن شود و در خيرات بر روى گشاده شود.
حضرت صادق عليه السلام فرمايد: ديدن تكبير كردن در خواب بر چهار وجه است. اول: ايمنى از دشمن. دوم: رستگارى از بلا و فتنه. سوم: خير و بركت. چهارم: گشايش كارهاى بسته.

تكميل كردن

بيتون مى‏گويد: تكميل كردن كارهاى نيمه تمام در خواب، بيانگر رسيدن به اهداف است. اگر دخترى در خواب مشاهده كند كه دوختن لباس نيمه تمامى را به پايان مى‏رساند، به اين معنا است كه به زودى ازدواج خواهد كرد.

تكنسين آزمايشگاه

برايت مى‏گويد: ديدن تكنسين آزمايشگاه در خواب، نشانه‏ى آن است كارى را كه در پيش گرفته‏ايد با موفقيت به پايان مى‏رسانيد.

تكه نان - قرص نان

برايت مى‏گويد: ديدن نان در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است. اگر در خواب به پرندگان خرده نان مى‏دهيد، به معناى آن است كه بخت و اقبال به شما رو مى‏آورد.

تگرگ

محمد بن سيرين گويد: تگرگ در خواب عذاب و تنگى دنيا است، مگر اندك بود. اگر به وقت خود بود، دليل كه اهل آن موضع را فراخى و نعمت بود،لكن تگرگ ديدن نه به وقت خود، دليل بر غم و اندوه كند اهل آن موضع را.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن تگرگ در خواب بر پنج وجه است. اول:بلا. دوم: خصومت. سوم: لشگر. چهارم: قحط. پنجم: بيمارى.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه تگرگ و باران هم زمان در حال بارش هستند، به معناى آن است كه مشكلات به زودى به پايان مى‏رسند و خوشبختى در انتظار شما است. شنيدن صداى تگرگ در خواب، بيانگر آن است كه با تلاش فراوان به موفقيت مى‏رسيد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه زير بارش تگرگ گير افتاده‏ايد، بيانگر اختلافات خانوادگى است.

تلسكوپ

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى ستاره‏ها با تلسكوپ، بيانگر داشتن لحظات خوش است. اگر در خواب تلسكوپى شكسته ديديد، به معناى آن است كه دچار دردسر مى‏شويد.

تلخ

برايت مى‏گويد: خوردن چيزهاى تلخ در خواب، بيانگر داشتن سلامتى كامل است.

تلفن

برايت مى‏گويد: ديدن تلفن در خواب، نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است. اگر خواب ببينيد كه به كسى تلفن مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه در انجام كارى احتياج به كمك داريد. اگر در خواب كسى به شما تلفن كند، به معناى آن است كه شما در صدد هستيد تا كارى را انجام دهيد اما عده‏اى با شما مخالفت مى‏كنند.
بيتون مى‏گويد: اگر زنى در خواب مشاهده كند كه با تلفن صحبت مى‏كند، به اين معنا است كه دشمنان را شكست مى‏دهد.

تلگراف

برايت مى‏گويد: اگر در خواب تلگرافى به دست شما برسد، بيانگر شنيدن اخبار غيرمنتظره است.
بيتون مى‏گويد: فرستادن تلگراف در خواب، بيانگر جدايى از دوستان است. اگر در خواب خود را در تلگرافخانه ببينيد، بيانگر آن است كه دست به كارهاى نادرست مى‏زنيد.

تلگرام

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه تلگرامى دريافت كرده‏ايد، يعنى خطرى شما را تهديد مى‏كند.

تلمبه

بيتون مى‏گويد: ديدن تلمبه در خواب، بيانگر به دست آوردن ثروت است. تلمبه زدن در خواب، نشانه‏ى داشتن لحظات خوش است. ديدن تلمبه‏ى شكسته در خواب، بيانگر مشاجرات خانواگى است.

تله

هانس كورت مى‏گويد: ديدن تله در خواب، بيانگر گرفتارى و توطئه‏ى دشمنان است.
برايت مى‏گويد: ديدن تله موش خالى در خواب، نشانه‏ى آزار و اذيت دشمنان است. اگر خواب ببينيد موشى در تله گير افتاده، به معناى آن است كه درگير مشكلات خواهيد شد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه تله موش صحرايى كار مى‏گذاريد، يعنى توطئه‏ى دشمنان را بر ملا مى‏سازيد. ديدن حشرات، بيانگر آن است كه عده‏اى بر عليه شما نقشه مى‏كشند.

تمام شدن كار

محمد بن سيرين گويد: هر كه در خواب ديد كه كارهاى دنيايى او تمام گشت و كامكار شد، دليل كه احوالش متغير شود. قوله تعالى: »حتى اذا اخذت الارض زخرفها و ازينت«. )يونس، 24( و هر كه بيند كه كارش تمام شد، دليل بر تغيير حال او است و هم بيم بود كه عمرش سير گردد و هم بيدادگر است كه از او انتقام كشند.

تمبر پستى

بيتون مى‏گويد: ديدن تمبر در خواب، بيانگر آن است كه به خاطر انجام كارها مورد تشويق قرار مى‏گيريد. ديدن تمبرهاى باطله در خواب، بيانگر آن است كه دست به كارهاى رسوايى‏آور مى‏زنيد. اگر در خواب تمبرهاى پاره‏اى ديديد، يعنى دچار گرفتارى و دردسر مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: ديدن تمبرهاى خارجى در خواب نشانه‏ى آشنايى با افراد جديد است.

تمساح

بيتون مى‏گويد: ديدن تمساح در خواب، به اين معنا است كه يكى از اطرافيان شما قصد دارد تا شما را فريب دهد. پا گذاشتن بر پشت تمساح، به اين معنا است كه دچار مشكلاتى مى‏شويد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب تمساح شما را گاز بگيرد، يعنى احتمالا خطرى شما را تهديد مى‏كند. كشتن تمساح در خواب، نشانه‏ى آن است كه دشمنان را شكست مى‏دهيد.

تمشك

برايت مى‏گويد: ديدن تمشك در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد. خوردن تمشك، نشانه‏ى شنيدن اخبار خوشايند است. جمع كردن تمشك، بيانگر پيدا كردن يك دوست خوب است.
بيتون مى‏گويد: اگر زنى در خواب خود را مشغول خوردن تمشك ببيند، يعنى عده‏اى پشت سر او حرف مى‏زنند.

تميز كردن

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه مشغول تميز كردن خانه هستيد، به اين معنا است كه عده‏اى دايما پشت سر شما حرف‏هاى بدى مى‏زنند. اگر در خواب مشغول تميز كردن چيزى باشيد، به اين معنا است كه بايد در رفتار خود دقت بيشترى انجام دهيد.

تن

محمد بن سيرين گويد: تن در خواب ديدن، دليل بر غم و اندوه است و معيشت مردم و هر زيادت و نقصان كه در تن بيند، دليل بر عيش و معيشت كند. اگر بيند كه تنش لاغر و نحيف بود، دليل است بر درويشى و بستگى كارها. اگر تن را فربه بيند، دليل كند بر توانگرى و گشايش كارها.
كرمانى گويد: اگر بيند تن او قوى و درست است، دليل كه كارش به نظام شود و راز او پوشيده بماند. اگر بيند تن او ضعيف است، دليل كه درويش شود و رازش آشكار شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: اگر بر تن خويش زيادتى بيند، دليل است بر توانگرى و ظفر بر دشمن. اگر بر تن خويش نقصانى بيند، دليلش به خلاف اين است. اگر بيند همه‏ى تن او آماس داشت، دليل كه بيمار شود.

تنباكو

بيتون مى‏گويد: ديدن تنباكو در خواب، بيانگر موفقيت در انجام كارها است. اگر خواب ببينيد كه مشغول كشيدن تنباكو هستيد، به اين معنى است كه بايد دقت بيشترى در ادراه‏ى زندگى خود داشته باشيد.

تنبل

برايت مى‏گويد: تنبلى در خواب، نشان‏دهنده‏ى بيمارى است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد.
بيتون مى‏گويد: اگر دخترى در خواب مشاهده كند نامزدش كارها را به كندى و با تنبلى انجام مى‏دهد، به اين معنا است كه بايد در رفتار خود دقت بيشترى انجام دهد تا نامزدش از او دلسرد نشود.

تنبيه شدن

بيتون مى‏گويد: تنبيه شدن در خواب، بيانگر آن است كه كارتان را به خوبى انجام نمى‏دهيد. اگر در خواب كسى را تنبيه كنيد، نشانه‏ى آن است كه براى مدتى بد خلق و عصبى شده‏ايد.

تندباد

بيتون مى‏گويد: گرفتار شدن در تندباد، بيانگر ضرر و زيان مالى است. اگر در خواب زوزه‏ى تندباد را بشنويد، يعنى دچار شكست مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه تندباد خساراتى بر جاى گذاشته، يعنى خطرى شما را تهديد مى‏كند.

تنفر

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه از شخصى متنفريد، بيانگر مشكلات و ضرر و زيان مالى است.

تنقيه

اچ ميلر مى‏گويد: ديدن تنقيه در خواب، نشانه‏ى آن است كه بعد از به پايان رسيدن سختى‏ها روزهاى خوبى خواهيد داشت.

تنگى

محمد بن سيرين گويد: اگر ديد از تنگى به فراخى آمد از پايگاهى و به جايگاهى ايمن شد، دليل است كه كارهاى او به نظام شود و از رنج به راحت و آسانى شود. اگر به خلاف اين بيند بد بود.
جابر گويد: اگر ديد در جايگاهى تنگ گرفتار شد، دليل كه در كارهاى دشوار افتد و خلاص نيابد. اگر بيند در آن جا طعام تنگ است، دليل كه عيش و روزى بر او تنگ شود و تنگى همه چيز در خواب نيكو نباشد.

تنور

محمد بن سيرين گويد: تنور در خواب مهتر است و كدخداى خانه. اگر بيند تنور در دست داشت، دليل كند بر دوستى و نظام كار كدخدايى خانه. اگر بيند كه تنور بيفتاد و خراب شد، دليل كند بر رنج و آفت و بيمارى كدخدايى وى. اگر بيند در تنور نان مى‏پخت، دليل كه بر قدر آن نان‏ها روزى حلال بيابد و كار بر وى نيكو شود.
كرمانى گويد: اگر بيند در تنور آتش است بى‏روشنايى و بر بالاى تنور شعاع آتش مى‏تافت و دود نبود، دليل كه به سفر بيت المقدس رود يا حج كند. قوله تعالى: »من شاطئى الواد الايمن فى البقعة المباركة.« )قصص، 30(. يعنى مكه و بيت المقدس و بعضى گفته‏اند كه آن را خير و منفعت رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن تنور در خواب بر دو وجه باشد. اول: خير و منفعت بود، خاصه كه نو باشد. دوم: مردى با هيبت و شور و شفقت.

تنومند

بيتون مى‏گويد: ديدن افراد تنومند در خواب، بيانگر رسيدن به سعادت است. اگر در خواب خود را قوى هيكل ببينيد، بيانگر تغييرات خوشايند در زندگى است.

تنهايى

برايت مى‏گويد: اگر در خواب خود را شخص تنهايى ببينيد، نشانه‏ى غم و اندوه است.

تواضع

برايت مى‏گويد: فروتنى در خواب، نشانه‏ى آن است كه عده‏اى به خود اجازه مى‏دهند تا به شما توهين كنند.

توبه كردن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند توبه نمود، دليل كه از همه گناه و معصيت پشيمان شود و كردار نيكو كند، كه در آن خشنودى خداى تعالى است و دست از دنيا بدارد و طلب آخرت كند.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: توبه كردن در خواب چهار وجه است. اول: پشيمانى از گناه. دوم: رضاى خدا. سوم: راه آخرت. چهارم: سعادت.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ديگران را در حال توبه كردن ببينيد، نشانه‏ى شنيدن اخبار ناگوار است.

توپ

برايت مى‏گويد: بازى كردن با توپ، نشانه‏ى آن است كه بخت و اقبال به شما رو مى‏آورد. اگر در خواب با توپى برخورد كنيد، نشانه‏ى آن است كه دچار دردسر و گرفتارى مى‏شويد.

توپ جنگى

بيتون مى‏گويد: ديدن توپ جنگى در خواب، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب صداى شليك گلوله‏اى را بشنويد، يعنى خبرهاى خوشايندى به شما مى‏رسد.

توت

محمد بن سيرين گويد:توت شيرين به هنگام خود خوردن، دليل كه به قدر آن از كسب خويش روزى يابد. اگر اين خواب به هنگام رسيدن توت بيند، نيكوتر است. اگر نه به وقت آن بود، دليل بر غم و اندوه كند.
كرمانى گويد: اگر بيند توت شيرين مى‏خورد، دليل كه از مردى جوانمرد، صلت و عطا يابد. اگر بيند كه خرتوت همى خورد، دليل كه غمگين و متفكر شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن توت در خواب بر سه وجه است. اول: مال دنيا. دوم: منفعت از كسب خويش. سوم: منازعه از بهر زن.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب توت سفيد ببينيد، بيانگر بيمارى و غم و اندوه است. خوردن توت فرنگى در خواب، بيانگر آن است كه به يكى از خواسته‏هايتان مى‏رسيد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب مشغول جمع‏آورى توت فرنگى باشيد، بيانگر داشتن روابط عاشقانه است.

تور

بيتون مى‏گويد: خريدن تور در خواب، بيانگر آن است كه مسؤوليت مهمى را به عهده‏ى شما مى‏گذارند. ديدن تور كهنه و پاره در خواب، نشانگر آن است كه دچار گرفتارى مى‏شويد. ديدن پارچه‏ى تورى در خواب بيانگر آن است كه به اهداف خود مى‏رسيد. اگر در خواب تور لباس عروس ببينيد، به اين معنا است كه تغيير و تحولات خوشايندى در زندگيتان روى مى‏دهد. اگر در خواب تور ماهيگيرى كهنه و پاره ببينيد، نشانه‏ى غم و اندوه است.
برايت مى‏گويد: ديدن تور ماهيگرى در خواب، بيانگر آن است كه موضوعى موجب خشم و عصبانيت شما مى‏گردد.

تورم لوزه

بيتون مى‏گويد: متورم شدن لوزه در خواب، بيانگر انجام كارهاى خسته‏كننده است. اگر در خواب لوزه‏ى كسى را متورم ببينيد، يعنى بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

تولد

برايت مى‏گويد: تولد در خواب نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوشى پيش رو داريد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه مرده‏ايد و دوباره متولد مى‏شويد، به اين معنا است كه به اهداف خود خواهيد رسيد.

توله سگ

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب توله سگى ببينيد، به اين معنا است كه با انجام كارهاى خيرخواهانه نزد ديگران محبوبيت به دست مى‏آوريد. اگر در خواب توله سگ‏هايى كثيف بينيد، نشان‏دهنده‏ى انجام كارهاى سخت است.

تونل

برايت مى‏گويد: ديدن تونل در خواب، نشانه‏ى آن است كه براى مدتى دچار مشكل و گرفتارى مى‏شويد.
بيتون مى‏گويد: عبور كردن از تونل، بيانگر اتفاقات ناگوار است. اگر در خواب خراب شدن تونل را ببينيد، بيانگر آن است كه دشمنان شما را شكست مى‏دهند.

تهديد

برايت مى‏گويد: اگر در خواب كسى شما را تهديد كند، به اين معنى است كه احتمالا دچار بيمارى مى‏شويد.

تهمت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب شخصى به شما تهمت زد، به اين معنا است كه بايد دقت بيشترى در انتخاب دوست انجام دهيد. اگر دخترى خواب ببيند كه با شخصى دعوا گرفته و به او تهمت مى‏زنند، به اين معنا است كه مورد فريب يكى از اطرافيان قرار مى‏گيرد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه شخصى به يك نفر ديگر تهمت مى‏زند، بيانگر آن است كه براى مدتى زندگى ناآرامى خواهيد داشت.

تهوع

بيتون مى‏گويد: استفراغ كردن در خواب، بيانگر آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند. بالا آوردن خون در خواب دلالت بر غم و اندوه دارد.

تهيدست

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد، فقير شده‏ايد، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است. مشاهده‏ى افراد فقير و تهديست در خواب، به اين معنا است شخصى از شما درخواست كمك دارد.

تير

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: تير در خواب مردى است راستگو، كه از آن كس خير به مردم رسد، به قول بعضى از معبران غيبت است. اگر بيند كسى تير به وى مى‏انداخت، دليل كه پيغامى بدو فرو رسد، خاصه چون بيند كه به غرض انداخت. اگر بيند تير به غرض انداخت، دليل كه نامه بدان كس فرستد. )والله اعلم بالصواب.(
بيتون مى‏گويد: ديدن تير و كمان در خواب، بيانگر رسيدن به اهدافتان است. اگر در خواب ببينيد كه تيرى از كمان رها مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه سختى‏ها و مشكلات به پايان رسيده و روزهاى خوشى خواهيد داشت.

تيراندازى

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه با تپانچه به طرف شما تيراندازى مى‏كنند، به اين معنا است كه اطرافيان رفتار بدى با شما دارند. اگر در خواب صداى تيراندازى بشنويد، به اين معنا است كه اگر غرور خود را كنار نگذاريد اطرافيان شما را ترك خواهند كرد.
برايت مى‏گويد: اگر در خواب به كسى تيراندازى مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه دچار گرفتارى و دردسر خواهيد شد. اگر خواب ببينيد كه مورد اصابت تيرى قرار مى‏گيريد، نشانه آن است كه در كارتان با شكست مواجه مى‏شود. اگر ببينيد كه شما را تيرباران مى‏كنند، يعنى در شغلتان پيشرفت مى‏كنيد.

تير چراغ برق

برايت مى‏گويد: ديدن تير چراغ برق در خواب، نشانه‏ى آن است كه مسؤوليت مهمى را بر عهده‏ى شما گذاشته‏اند.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را روى تير چراغ برق ببينيد، به اين معنا است كه بايد دقت بيشترى كنيد تا به دام دشمنان نيافتيد.

تيز كردن

برايت مى‏گويد: اگر در خواب خود را مشغول تيز كردن چاقو ببينيد، يعنى موضوعى موجب خشم شما مى‏گردد.

تيغ

برايت مى‏گويد: ديدن تيغ در خواب نشان‏دهنده‏ى بروز مشكلات و گرفتارى‏ها است.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد يكى از اعضاى بدن خود را با تيغ بريده‏ايد، به اين معنا است كه در يكى از كارهايتان با شكست مواجه مى‏شويد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه با تيغى از خود دفاع مى‏كنيد، بيانگر آن است كه شخصى قصد آزار شما را دارد.

تيغ گياهان

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى تيغ گياهان در خواب، بيانگر غم و اندوه است. ديدن تيغ گياهان همراه با گل‏هاى زيبا در خواب، به اين معنا است كه عده‏اى تلاش مى‏كنند تا شما به موفقيت نرسيد.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه تيغى به دستتان فرورفته، يعنى بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد. اگر خواب ببينيد كه در تيغستانى گير افتاده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه به دام افراد حيله‏گر مى‏افتيد.

تيغ ماهى

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه تيغ ماهى را خورده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه هيچ ميلى براى انجام مسؤوليتى كه بر عهده‏ى شما گذاشته‏اند نداريد.

تيمارستان

هانس كورت مى‏گويد: مشاهده‏ى تيمارستان در خواب، نشان‏دهنده‏ى بروز بيمارى و مشكلات است.
منبع:دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.