تعبیر خواب ، حرف ج

محمد بن سيرين گويد: جادويى كردن در خواب، كار باطل است. اگر خواب بيند كه جادويى مى‏كرد، دليل كه كارى كند بيهوده و باطل و بعضى از معبران گفته‏اند: جادويى فتنه بود آن كس را كه از بهر او جادويى كنند. جابر مغربى گويد: جادويى كردن در خواب از بهر كسى، تعهد بود به دروغ، كه مردمان را بدو فريبد و جادويى در خواب، دشمن فريبنده است.
يکشنبه، 4 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعبیر خواب ، حرف ج
حرف ج
تعبیر خواب ، حرف ج

گردآورنده و مترجم : دکتر شهرام ظریف وکامبیز هادی پور


جادويى كردن

محمد بن سيرين گويد: جادويى كردن در خواب، كار باطل است. اگر خواب بيند كه جادويى مى‏كرد، دليل كه كارى كند بيهوده و باطل و بعضى از معبران گفته‏اند: جادويى فتنه بود آن كس را كه از بهر او جادويى كنند.
جابر مغربى گويد: جادويى كردن در خواب از بهر كسى، تعهد بود به دروغ، كه مردمان را بدو فريبد و جادويى در خواب، دشمن فريبنده است.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: جادويى كردن در خواب بر شش وجه است. اول: فتنه. دوم: فريب. سوم: مكر. چهارم: سگالش بد. پنجم: باطل و دروغ. ششم: كارى كه در آن اصلى نبود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد ديگران را جادو مى‏كنيد، به اين معنا است كه مرتكب اشتباهى مى‏شويد. جادو شدن در خواب، بدين معنا است كه بايد بيشتر مراقب باشيد تا مرتكب گناه نشويد. اگر در خواب ببينيد شخصى قصد دارد شما را جادو كند اما شما مقاومت مى‏كنيد، به اين معنا است كه عده‏اى به كمك‏هاى فكرى شما احتياج دارند.

جادوگر

برايت مى‏گويد: ديدن جادوگر در خواب، نشانه‏ى آن است كه روزهاى خوبى در انتظار شما است. ديدن اعمال جادوگرى در خواب، نشانه‏ى ديدن دوستان قديمى است. اگر خواب ببينيد كه با جادوگرى مشغول صحبت هستيد، به اين معنا است كه با اطرافيان رفتار خوبى نداريد. اگر در خواب از ديدن جادوگرى، عصبانى شديد نشانه‏ى آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

جاده

بيتون مى‏گويد: عبور از جاده‏ى سرسبز در خواب، بيانگر داشتن روزهاى خوب و شادى بخش است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه در جاده‏اى گم شده‏ايد، نشانه‏ى زيان و ضرر مالى است. اگر خواب ببينيد از جاده‏اى ناشناخته عبور مى‏كنيد، به اين معنا است كه مسؤوليتى بر عهده شما مى‏گذارند كه رقبتى به انجام آن نداريد.

جارچى

بيتون مى‏گويد: ديدن جارچى در خواب، بيانگر آن است كه در كارتان موفق مى‏شويد. ديدن جارچى غمگين در خواب، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است.

جاروب

محمد بن سيرين مى‏گويد: جاروب در خواب، خادم و خدمتكار است و جاروب درشت خادمى است كه تقاضاى چيزها كند. اگر بيند كه خانه را به جارو مى‏رفت، دليل كه مالش ضايع شود. اگر بيند خانه‏ى كسى مى‏رفت، دليل كه مال كسى بدو رسد، خاصه بيند كه خاك رفته را به خاك خود آورد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: جاروب ديدن به خواب بر سه وجه است. اول: خادم. دوم: منفعت. سوم: متقاضى چيزها كه به مردم است بدو رسد.
بيتون مى‏گويد: جارو كردن در خواب، بيانگر زيان و ضرر مالى است. اگر در خواب جاروى نو ديديد، بيانگر بهبودى در امور مالى است. اگر زنى در خواب خود را مشغول جاور كردن ببيند، به اين معنا است كه با همسرش روزهاى خوبى را سپرى مى‏كند. اگر خدمتكارى خواب ببيند كه مكانى را جارو مى‏كند، به اين معنا است كه مورد تهمت قرار مى‏گيرد.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه اتاقى را جارو مى‏كنيد، يعنى در كارتان به موفقيت مى‏رسيد. اگر خواب ببينيد كه مشغول جارو كردن زيرزمينى هستيد، يعنى دچار ضرر و زيان مى‏شويد. ديدن جارو در خواب، بيانگر آن است كه بايد در انتخاب دوستان خود دقت بيشترى انجام دهيد.

جارو برقى
برايت مى‏گويد: ديدن جارو برقى در خواب، نشانه‏ى آن است كه شما بايد در مقابل مشكلات مقاومت بيشترى از خود نشان دهيد. اگر خواب ببينيد كه با جارو برقى كار مى‏كنيد، به اين معنا است كه با رفتار خوب خود روى ديگران تأثير مثبت مى‏گذاريد.

جاز

برايت مى‏گويد: شنيدن صداى جاز در خواب، نشانه‏ى آن است كه در كارهايتان بى‏دقت هستيد. اگر خواب ببينيد كه در يك گروه جاز مشغول به كار هستيد، نشانه‏ى آن است كه با كارهاى خود باعث خنده‏ى ديگران مى‏شويد.

جاسوس

بيتون مى‏گويد: ديدن جاسوس در خواب، بيانگر آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب مشاهده كنيد جاسوس هستيد، يعنى كارهاى ناشايستى انجام مى‏دهيد.

جامه

حضرت دانيال عليه‏السلام گويد: جامه در خواب، كسب و كار مرد باشد. اگر جامعه‏ى خود را نيكو بيند، دليل كه كسب و كار او نيكو شود. اگر جامه را بد بيند، دليل كه كسب و كارش بد شود. اگر پادشاه در خواب جامه‏ى خود را سياه بيند، دليل بر نيكويى حال او است. اگر رعيت جامه‏ى خود را سياه بيند، دليل بر غم و اندوه است و جامه‏ى زرد در خواب، بيمارى است و جامه سرخ در خواب، خرمى است و توفيق و طاعت، دليل بر اين كه جامه‏ى سبز حله بهشتيان است، آن نيز خوب است. قوله تعالى: »عاليهم ثياب سندس خضر و استبرق«. )انسان، 21( و جامه‏ى سفيد شسته، ساختگى كار مردم است و جامه‏ى كبود، دليل بر مضرت است.
اسمعيل اشعث گويد: اگر كسى به خواب بيند جامه داشت كه رويش از رنگى و پشتش از رنگى، دليل كه با اهل دين و دنيا به مذلت زندگانى كند. اگر بيند از جامه خويش همى خورد، دليل كه از مال خود نفقه بسيار كند. اگر بيند جامه‏ى زيرين پوشيده است، دليل كه در سفر بماند، يا از بهر كارى وى را به زندان كنند و اگر بيند جامه‏ى او ضايع گرديد يا از وى بستانند و او برهنه بماند، دليل كه قدر و جاهش كم شود و حقير و خوار شود. اگر بيند جامه‏ى خويش را بدريدند، دليل كه اندوهگين شود و با زن خويش خصومت كند.
اصفهانى گويد: بهترين جامه‏ها در خواب، جامه‏اى است كه از پنبه است و در آن قز يا ابريشم نباشد و جامه‏ى عنابى از پنبه با ابريشم است و جامه‏ى خز هر دو، دليل بر مال حرام و فساد كند در دين و جامه‏ى ديباى حرير و ابريشم، مردان را بد بود و زنان را نيك، و جامه‏ى كهن غم و اندوه است از قبل پادشاه. اگر كسى بيند كه جامه‏ى كهنه فروشد، نيك است، اگر بيند جامه كهن مى‏خريد، دليل بد است و جامه كهن پوشيدن بد است و جامه‏ى كهن از تن بيرون كردن نيك است.
جابر مغربى گويد: اگر بيند جامه شسته بود و پوشيده، دليل كه تائب شود. اگر بيند جامه‏ى چركين داشت، درويش شود. اگر بيند جامه‏ى رنگين داشت، اگر زن است يا سپاهى است، او را نيك است. اگر بيند جامه‏ى باشكوه داشت، دليل كه او را منكرى پديد آيد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن جامه‏ى نو در خواب بر چهار وجه است. اول: زن. دوم: پادشاه. سوم: مال. چهارم: خير و منفعت. و هم او گويد اگر كسى بيند جامه‏ى خود را به مقراض ببريد، دليل كه چيزى به او رسد. اگر بيند دزدان جامه‏ى او را بيرون كردند، دليل كه فساد در ميان زنان وى افتد.

جامه‏ى خواب

محمد بن سيرين گويد: جامه‏ى خواب ديدن، به تأويل زن است. اگر بيند جامه‏ى خواب سفيد و پاكيزه است، دليل كه عيالش ديندار است و مستور. اگ بيند جامه‏ى خواب سياه بود، دليل كه از عيالش اندوه و رنج به او رسد و بعضى از معبران گويند: جامه‏ى سياه در خواب، پادشاه را نيكو و رعيت را بد است. اگر جامه خواب را كبود بيند، دليل كه او را به سبب عيال غم و اندوه و مصيبت رسد. اگر بيند كه جامه خوابش چركين و دريده است، دليل كه زن او چركين و پليد و ناسازگار است. اگر بيند جامه خوابش بسوخت، دليل كه عيالش بميرد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدم جامه خواب بر سه وجه است. اول: زنى نيك. دوم: راحت و آسانى. سوم: رنج و اندوه و مصيبت.

جان

محمد بن سيرين گويد: جان به خواب ديدن، فرزند است، يا مال يا عيال موافق. اگر بيند جان از تن وى بيرون شد، دليل كه فرزند يا عيالش بميرد، يا مالش تلف شود يا خود هلاك شود. اگر جان خويش به صورت مردى نيكو بيند، دليل كه وى را فرزندى نيكو بيايد و حالش نيكو شود، يا به خدمت پادشاه خوش طبع جوانمرد پيوندد و حالش نيكو گردد. اگر جان خود را به صورت مردى زشت بيند، تأويلش به خلاف اين است.
جابر مغربى گويد: اگر بيند مرده جان همى كند و خويشان او بر وى نوحه و زارى مى‏كردند، دليل كه بر اهل بيت مرده غم و اندوه رسد. اگر بيند كه خويشان وى آهسته مى‏گريستند، دليل كه به خويشان وى از او شادى و خرمى رسد.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: چون بيند كه مرده در خواب جان مى‏كند، دليل است كه جانش در عقوبت است.

جانى

بيتون مى‏گويد: ديدن يك جانى در خواب، به اين معنا است كه عده‏اى قصد سوء استفاده از شما را دارند. اگر در خواب جنايتكارى را ببينيد كه از دست قانون فرار مى‏كند، به اين معنا است كه اگر بيشتر دقت نكنيد دچار مشكلات مى‏شويد.

جاى دنج

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد عده‏اى در مكانى دنج در حال صحبت هستند، علامت آن است كه يكى از نزديكانتان به شما خيانت مى‏كند. پناه بردن به جاهاى دنج در خواب، به معناى وقوع اتفاقات ناگوار است.

جايزه

بيتون مى‏گويد: ديدن جوايز در خواب، بيانگر به دست آوردن ثروت است. اگر خواب ببينيد كه به كسى جايزه‏اى مى‏دهيد، به معناى آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.

جاى متروك

برايت مى‏گويد: ديدن جاهاى متروك در خواب، نشانه آن است كه براى مدتى غمگين و نااميد مى‏شويد.

جدايى

بيتون مى‏گويد: جدايى از خانواده در خواب، بيانگر آن است كه بين شما و يكى از اطرافيان دعوا و مشاجره‏ى سختى پيش مى‏آيد، اگر در خواب مشاهده كنيد كه از عده‏اى جدا مى‏شويد، بيانگر آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

جدول پياده‏رو

بيتون مى‏گويد: قدم زدن روى جدول پياده‏رو در خواب، بيانگر پيشرفت در كارها است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه هنگام قدم زدن روى جدول پياده‏رو، زمين مى‏خوريد بيانگر آن است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد.

جديد

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه چيز جديدى خريده‏ايد، نشانگر آن است كه زندگى خوبى خواهيد داشت.

جذام

بيتون مى‏گويد: مبتلا شدن به جذام در خواب، بيانگر آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند. اگر در خواب شخصى را ببينيد كه به جذام مبتلا شده، به اين معنا است كه شما براى مدتى زندگى سردى خواهيد داشت.

جراح

بيتون مى‏گويد: ديدن جراح در خواب، بيانگر توطئه‏ى دشمنان است.

جراحت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه جراحتى بر بدن خود داريد، علامت آن است كه سلامتى شما در خطر است. اگر در خواب مشغول پانسمان كردن زخمى باشيد، بيانگر آن است كه بايد از فرصت‏هاى به دست آمده به خوبى استفاده كنيد اگر در خواب زخمى روى بدن كسى ببينيد، بيانگر آن است كه مورد بى‏عدالتى اطرافيانتان قرار مى‏گيريد.

جرثقيل

برايت مى‏گويد: اگر در خواب جرثقيلى ديديد، به اين معنا است كه براى رسيدن به اهدافتان دچار مشكلاتى مى‏شويد كه نياز به كمك اطرافيان داريد.

جرقه

برايت مى‏گويد: ديدن جرقه در خواب، نشانه‏ى آن است كه بخت و اقبال خوب در انتظار شما است.

جريان آب

برايت مى‏گويد: ديدن جريان آب در خواب، نشانه‏ى تغيير و تحولات در زندگى است. اگر خواب ببينيد كه در جهت جريان آب حركت مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث ناراحتى و نگرانى شما مى‏گردد. اگر خواب ببينيد كه بر خلاف جريان آب شنا مى‏كنيد، نشانه‏ى آن است كه براى رسيدن به اهدافتان سخت در تلاش هستيد.

جريمه

برايت مى‏گويد: اگر در خواب خود را در حال پرداخت جريمه ببينيد، علامت آن است كه موضوعى باعث شادى شما مى‏شود.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب به خاطر خلافى كه مرتكب شده‏ايد، جريمه شويد علامت آن است كه در انجام مسؤوليت‏هاى خود كوتاهى مى‏كنيد.

جزر دريا

برايت مى‏گويد: ديدن جزر دريا در خواب، نشان‏دهنده‏ى رسيدن به خوشبختى و سعادت است.

جزيره

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى جزيره در خواب، بيانگر آن است كه به آرامش نياز داريد. اگر در خواب خود را در جزيره‏اى ببينيد كه دور تا دور آن را آب‏هاى زلال و شفاف فراگرفته، نشانه‏ى رسيدن به خوشبختى است. ديدن ديگران در جزيره، بيانگر رسيدن به مقام‏هاى بالاتر است.
برايت مى‏گويد: ديدن جزيره‏اى متروك و بى‏آب و علف در خواب، نشانه‏ى غم و اندوه است.

جست و خيز

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه جست و خيز داريد، معنايش آن است كه با تلاش فراوان به اهدافتان مى‏رسيد.

جسد

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جسدى ببينيد، به اين معنا است كه دچار بدبيارى و بدشانسى مى‏شويد. ديدن جسد در داخل تابوت، بيانگر پيشامدهاى ناگوار است. اگر در خواب جسد يكى از نزديكان خود را ببينيد، به معناى مشاجرات خانوادگى يا از دست دادن يكى از نزديكانتان است. اگر در خواب مشاهده كنيد كه روى چشم جسدى پول مى‏گذاريد، علامت توطئه‏ى دشمنان و ضرر و زيان مالى است. اگر در خواب جسدهاى حيوانات را ببينيد، علامت آن است كه در حرفه‏ى خود دچار مشكلات مى‏شويد. ديدن جسدهاى سوخته در خواب، بيانگر آن است كه دشمنان قصد دارند به شما آسيب برسانند.

جشن

برايت مى‏گويد: ديدن جشن در خواب، نشانه‏ى داشتن لحظات لذتبخش است. اگر خواب ببينيد كه در جشن آتش بازى شركت كرده‏ايد، يعنى موضوعى باعث شادى شما مى‏گردد.
بيتون مى‏گويد: ديدن يك جشن بى‏نظم و ترتيب در خواب، بيانگر آن است كه بايد در رفتارتان با ديگران دقت بيشترى انجام دهيد. اگر خواب ببينيد كه به موقع در جشنى حضور پيدا نكرده‏ايد، علامت آن است كه انجام كارهاى زياد تمام وقت شما را پر كرده است.
هانس كورت مى‏گويد: ديدن جشن‏هاى ملى در خواب، بيانگر همنشينى با افرادى جديد است. اگر خواب ببينيد كه در يك جشن ملى شركت مى‏كنيد، نشانه‏ى شنيدن اخبار مهم است ديدن جشن تولد در خواب نشانه‏ى غم و اندوه است.

جشنواره

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه در جشنواره‏اى شركت كرده‏ايد، دلالت بر انجام كارهاى بيهوده دارد.

جعبه

برايت مى‏گويد: ديدن جعبه در خواب، نشانه‏ى شنيدن اخبار مهم است. اگر جعبه‏اى به شما هديه دادند و يا شما به كسى هديه داديد، يعنى روزهاى خوبى پيش رو داريد.
بيتون مى‏گويد: ديدن جعبه‏اى پر از پول، بيانگر رسيدن به خوشبختى است. اگر خواب ببينيد كه در جعبه‏اى را باز مى‏كنيد، يعنى به ثروت مى‏رسيد.

جعفرى

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى جعفرى در خواب، نشان‏دهنده‏ى آن است كه با تلاش، موانع سخت را پشت سر مى‏گذاريد. اگر خواب ببينيد كه جعفرى مى‏خوريد، علامت آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏گردد.

جغد

محمد بن سيرين گويد: جغد در خواب، مردى است نابكار و حسام و حرام بود. اگر بيند كسى جغد همى گيرد، دليل كه او را با چنين مردى خصومت افتد و ديگر ديدن جغد در خواب، مبارك نباشد.
كرمانى گويد: اگر كسى بيند آواز جغد همى شنيد، دليل كه در آن جا نوحه و شيون بود به قدر بانگ جغد. اگر بچه جغد بود، دليل كه فرزند او شوم و ناخلف است. اگر بيند، گوشت جغد خورد، دليل كه از مال مردى نابكار به قدر آن چيز بخورد.
بيتون مى‏گويد: شنيدن صداى جغد، نشانه‏ى بد شانسى است. اگر در خواب جغد مرده‏اى ببينيد بيانگر آن است كه از خطرى هولناك رهايى مى‏يابيد.
برايت مى‏گويد: ديدن جغد در قفس، نشانه‏ى همنشينى با افراد ناباب است.

جگر

محمد بن سيرين گويد: جگر در خواب، مال پنهان بود. اگر بيند جگر مردم است، دليل كه مال پنهان كرده بيابد و هزينه نمايد. اگر بيند بسيار جگر پخته يا بريان كرده او را حاصل شده، يا خام، دليل است گنج بيابد و جگر گاو و گوسفند هم، دليل بر مال و نعمت است و بعضى از معبران گويند: جگر به خواب ديدن، دليل بر فرزند است. چنان كه رسول خدا عليه‏السلام فرمود: »اولادنا اكبادنا«.
كرمانى گويد: بيرون آمدن جگر، پيدا شدن مال پنهان است و جگر بسيار، اگر پخته، اگر خام است، دليل بر يافتن گنج بر علم غيبت است.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: ديدن جگر در خواب، بر سه وجه است. اول: فرزند و مال. دوم: دوست، كه به جاى فرزند بود. سوم: علم. اگر بيند كه از خانه‏ى او جگر بيرون مى‏كردند، يا آتش جگرها را مى‏سوخت، دليل است پادشاه گنج و مال او بستاند. اگر اين خواب را عالمى بيند، دليل كه علم‏ها را جمله فراموش نمايد.
برايت مى‏گويد: خوردن جگر گاو يا گوسفند، نشانه‏ى بروز مشكلات است. دور انداختن جگر در خواب، نشانه‏ى آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند. خوردن جگر در خواب، نشانه‏ى داشتن بدن سالم است.

جلاد

بيتون مى‏گويد: ديدن جلاد در خواب، نشانه‏ى داشتن موقعيت‏هاى خوب است.

جلا دادن

بيتون مى‏گويد: جلا دادن اشياء در خواب، بيانگر آن است كه مى‏كوشيد به هر طريقى به هدف خود برسيد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه عده‏اى مشغول برق انداختن اشياء خانه‏ى شما هستند، بيانگر آن است كه اطرافيان قصد دارند تا بيشتر به شما نزديك شوند.

جلسه

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه در جلسه‏اى حضور پيدا كرده‏ايد، بيانگر آن است كه با رفتار بد خود باعث مى‏شويد تا اطرافيان از شما دورى كنند.

جمجمه

برايت مى‏گويد: ديدن جمجمه در خواب، نشانه‏ى موفقيت در كارتان است. اگر خواب ببينيد كه در يك قبر جمجمه‏اى پيدا مى‏كنيد، يعنى هديه‏اى به دست شما مى‏رسد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جمجمه‏اى را در دست بگيريد، نشانگر ضرر و زيان مالى است. اگر در خواب جمجمه‏ى خود را ببينيد، يعنى كارى انجام مى‏دهيد كه باعث پشيمانى مى‏شود.

جمع اعداد

بيتون مى‏گويد: جمع بستن اعداد در خواب، بيانگر آن است كه در رسيدن به اهداف خود تلاش زيادى مى‏كنيد، اگر در خواب مشاهده كنيد كه در جمع بستن اعداد دچار اشتباه شده‏ايد، بيانگر آن است كه توطئه‏ى دشمنان را بر ملا مى‏سازيد.

جمعيت

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جمعيتى با لباس‏هاى پاكيزه و تميز ببينيد، بيانگر داشتن لحظات لذتبخش است. ديدن جمعيتى در كليسا، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است. ديدن جمعيتى در خيابان، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است.

جن

برايت مى‏گويد: ديدن جن در خواب، بيانگر بدشانسى و بدبيارى است. اگر خواب ببينيد كه با جنى مشغول گفت‏وگو هستيد، يعنى به هدف خود مى‏رسيد.
بيتون مى‏گويد: ديدن سم جن در خواب، بيانگر بروز گرفتارى و مشكلات است.

جنازه

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند جنازه‏ى كسى مى‏برند، دليل است خداوندش را بر چندين مردمان، كه از پس جنازه بودند، فرمانروا شود؛ وليكن بر ايشان ظلم كند. اگر بيند بمرد و او را بر جنازه نهادند و مى‏بردند و مردمان از پيش جنازه او مى‏رفتند، دليل كه شرف و بزرگى يابد.
كرمانى گويد: اگر بيند زنده را بر جنازه مى‏بردند و در پس جنازه او كسى نيست، دليل بر نقصان عز و جاه و كار وى نمايد. اگر بيند مردم در پس جنازه وى بودند، تأويلش به خلاف اين است. اگر بيند بر جنازه‏ى گران است، دليل كه ستم به مردمان كند. اگر بيند بر جنازه‏ى سبك است، دليل كه بر مردمان سبك بار است و حالش نيكو شود. اگر بيند بيفتاد و يا كسان كه او را مى‏بردند بينداختند، دليل است كه از عز و جاه بيفتد و كار او بسته شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: جنازه در خواب ديدن بر سه وجه است. اول: بزرگى. دوم: ولايت. سوم: عز و جاه و رفعت.
برايت مى‏گويد: ديدن جنازه در خواب نشانه‏ى بروز حوادث مهم است. اگر در خواب خود را به صورت جنازه ببينيد، يعنى بر مشكلات غلبه پيدا مى‏كنيد.

جنب بودن

محمد بن سيرين گويد: اگر بيند جنب است، دليل كه در حرام، آشفته و سرگشته شده باشد و بعضى از معبران گويند: سفر كند، و مراد دنيا بيابد و كارش تباه شود. اگر بيند خود را از جنابت بشست و جامه بپوشيد، دليل كه كارش تمام نشود، يعنى تمام بر نيايد.
كرمانى گويد: اگر كسى در خواب جنب بيند، خود را و برهنه، دليل كه كار خود متحير و عاجز شود. اگر بيند خود را به گرمابه بشست و بيرون آمد و جامه پاكيزه در پوشيد، دليل است به خدا باز آيد و توبه كند.

جنگ

اچ ميلر مى‏گويد: اگر در خواب صحنه‏هاى جنگ را ببينيد، بيانگر آن است كه موضوعى موجب عصبانيت شما مى‏شود. اگر خواب ببينيد كه در جنگ اسير شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه دشمن قصد صدمه زدن به شما را دارد. مشاهده‏ى مهمات جنگى در خواب، بيانگر آن است كه دچار ضرر و زيان خواهيد شد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب ببينيد كه كشورتان در جنگ پيروز شده، بيانگر داشتن زندگى راحت و آسوده است و اگر كشورتان در جنگ شكست خورده باشد، بيانگر آن است كه خطرى شما را تهديد مى‏كند.
برايت مى‏گويد: ديدن جنگ جهانى در خواب، نشانه‏ى پيشامدهاى غيرمنتظره است.

جنگ كردن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه او جنگ كرد با مردمان، يا حيوان با حيوان ديگر هر دو از يك جنس باشند، آن كه غالب است بر دشمن ظفر يابد.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه با حيوانى مى‏جنگيد، يعنى در كارتان موفق مى‏شويد. اگر خواب ببينيد كه با اسلحه به جنگ مى‏رويد، نشانه‏ى دعوا و مشاجره است.

جنگل

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه براى گردش به جنگل مى‏رويد، نشانه‏ى موفقيت در كارتان است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب مشاهده كنيد كه در جنگلى انبوه هستيد، نشان‏دهنده‏ى زيان و ضرر مالى است. اگر در خواب جنگلى با درختان بلند ببينيد، بيانگر آن است كه با اهداف خود مى‏رسيد. اگر خود را تنها در جنگلى ببينيد، بيانگر زيان مالى است. اگر خود را سرگردان در جنگلى ببينيد، بيانگر به دست آوردن ثروت است. آتش گرفتن جنگل در خواب، نشانه‏ى شنيدن اخبار خوشايند است.

جو

كرمانى گويد: اگر بيند جو تر يا خشك يا پخته همى خورد، دليل كه خيرى اندك به وى رسد. اگر كسى بيند جو داشت يا كسى به وى بخشيد، دليل كه به قدر آن خير و نيكى بدو رسد و، دليل بر تندرستى است. اگر بيند جو در زمين مى‏كاشت، دليل كه وى را مال جمع گردد و كارى كند كه خداى تعالى از او خشنود شود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: جو در خواب ديدن، مال بود، كه آسان به دست آيد و جو فروش به خواب ديدن، مردى است كه دنيا را بر دين اختيار كند.
برايت مى‏گويد: ديدن جو در خواب، نشانه‏ى به دست آوردن ثروت است.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جوهاى گنديده و فاسد ديديد، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏گردد.

جواز

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جواز و يا سندى ببينيد، به اين معنا است كه با اطرافيانتان اختلاف پيدا مى‏كنيد. اگر در خواب سند ازدواجى ببينيد، به اين معنا است كه دست به كارهاى بيهوده‏اى مى‏زنيد.
برايت مى‏گويد: گرفتن جواز نشانه‏ى آن است كه قصد انجام كارهاى خوبى را داريد. ديدن جواز ناشناس در خواب، نشانه‏ى آن است كه به خاطر كوتاهى در انجام كارى متحمل زيان مى‏شويد.

جوالدوز

محمد بن سيرين گويد: جوالدوز در خواب، مردى است كه كارهاى مردم به هم پيوندد، خاصه كارهاى كوچك را. اگر بيند جوالدوز را فراگرفت يا كسى به وى داد، دليل كه با مردى بدين صفت كه گفتيم، وى را صحبت افتد. اگر جوالدوز را بشكست يا ضايع شد، دليل بر هلاك آن مرد بود.

جوان

بيتون مى‏گويد: ديدن جوانان در خواب، به اين معنا است كه روزهاى خوبى پيش رو داريد. اگر مادرى خواب ببيند كه فرزند جوانش در حال مرگ است، بيانگر بروز گرفتارى‏ها و مشكلات است. اگر مادرى خواب ببيند كه فرزندش جوان شده است، به اين معنا است كه شادى جاى خود را به ناراحتى مى‏دهد.
برايت مى‏گويد: ديدن جوانان بى‏بند و بار، نشانه‏ى آن است كه آدم مغرورى هستيد.

جوان شدن

محمد بن سيرين گويد: اگر كسى بيند كه جوان شد و محاسن او سياه شد، دليل كه فرومايه شود. اگر جوان مجهول را بيند، دليل كه از دشمن خوارى بيند و مرادش برنيايد. اگر بيند جوانى پير شده است، دليل كه حرمتش زياده شود و زنان نيز در اين معنى، چون مردان باشند.
جابر گويد: اگر جوانى در خواب بيند كه پير گرديده بود، دليل كه علم و ادب آموزد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه دوباره جوان شده‏ايد، معنايش آن است كه فرصت‏هايى دوباره براى جبران اشتباهات خود به دست مى‏آوريد.

جواهرات

بيتون مى‏گويد: مشاهده‏ى جواهرات در خواب، بيانگر به دست آوردن پول و ثروت است. اگر خواب ببينيد كسى به شما جواهرى مى‏دهد، نشانه‏ى موفقيت در انجام كارها است. اگر خواب ببينيد كه براى زيبا نشان دادن خود از جواهرات استفاده مى‏كنيد، يعنى به اهداف خود مى‏رسيد. اگر در خواب به شخصى جواهر هديه دهيد، به اين معنا است كه بايد بيشتر مراقب خود باشيد، خطرى شما را تهديد مى‏كند. اگر دخترى خواب ببينيد شخصى به او جواهر مى‏دهد، يعنى ازدواجى مبارك خواهد داشت.
برايت مى‏گويد: خريدن جواهرات در خواب، نشانه‏ى پيشرفت در امور كارى است. اگر خواب ببينيد كه جواهرى پيدا كرده‏ايد، يعنى در كارتان موفق مى‏شويد. گم كردن جواهرات در خواب، نشانه‏ى بدشانسى است. اگر خواب ببينيد كه جواهر فروش هستيد، نشانه‏ى ضرر و زيان مالى است.

جوجه

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه جوجه‏ها تازه از تخم بيرون آمده‏اند، نشانه‏ى داشتن روزهاى خوش است. اگر در خواب ببينيد كه جوجه‏اى كشته‏ايد، يعنى يكى از اطرافيانتان به شما ضرر مى‏رساند. خوردن خوراك جوجه در خواب، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث نگرانى شما مى‏شود. اگر در خواب، خود را مشغول غذا دادن به جوجه‏ها ببينيد نشانه‏ى آن است كه با خانواده‏تان روزهاى خوبى را سپرى مى‏كنيد.
بيتون مى‏گويد: ديدن جوجه‏ها در آشيانه، بيانگر آن است كه شخصى قصد دارد به شما صدمه وارد كند. اگر خواب ببينيد جوجه‏ها تازه بال و پر در آورده‏اند، بيانگر موفقيت در انجام كارها است.

جوجه‏تيغى

هانس كورت مى‏گويد: ديدن جوجه‏تيغى در خواب، بيانگر آن است كه با رفتار خود باعث مى‏شويد تا ديگران از شما دورى كنند. اگر در خواب يك جوجه‏تيغى مرده ببينيد، به اين معنا است كه تلاش مى‏كنيد تا كارهايتان را با موفقيت به پايان برسانيد.
برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه جوجه‏تيغى را كشته‏ايد، نشانه‏ى شكست دشمنان است. اگر خواب ببينيد كه جوجه‏تيغى به طرف شما تيغى پرتاب مى‏كند، يعنى بايد مراقب دشمنان باشيد.

جوراب

محمد بن سيرين گويد: جوراب در خواب، خادمى است از شمار زنان. اگر بيند جوراب نو از ابريشم يا از ريسمان پوشيده است، دليل كه او را خادمى است اصلى و از او برخوردار گردد. اگر بيند جوراب پشمين يا نقشين داشت، دليل كه كنيزكى خوبروى بخرد، يا زنى با جمال بخواهد.
كرمانى گويد: اگر بيند كه جوراب او از پوست بود و ببيند كه از كدام پوست است، اگر پوستش پوست شتر بود، دليل كه خادم او بزرگ همت و اصيل بود. اگر از پوست گوسفند است، دليل كه خادم او از مردم عامه است. اگر از پوست اسب بود، دليل كه خادمش از اصل مهتر و سپاهيان است. اگر بيند از پوست نخجير است، خادم او از مردم بيابان است.
جابر گويد: اگر بيند جوراب در پاى داشت، دليل كه مال نگاه دارد. اگر بيند جوراب سفيد و پاكيزه در پاى داشت، دليل كه زكوة مال داده بود.
حضرت صادق عليه‏السلام فرمايد: جوراب پاى مال مرد است. اگر بيند از جوراب او بوى خوش مى‏آمد، دليل كه مرگ و زندگانى او ثنا گويند. اگر بوى ناخوش كند، او را ملامت و نفرين كنند. اگر بيند جوراب او ضايع شد، دليل كه زكوة ندهد و مال او ضايع شود.
برايت مى‏گويد: گم كردن جوراب در خواب، نشانه‏ى آن است كه موضوعى باعث پريشانى شما مى‏گردد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه جوراب ساقه بلندى به پا كرده‏ايد، بيانگر آن است كه كارهاى ناشايستى انجام مى‏دهيد. پوشيدن جوراب ساقه بلند سفيد در خواب، بيانگر آن است كه بيمارى شما را تهديد مى‏كند.

جوش

برايت مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه صورتتان پر از جوش است، به اين معنا است كه در كارتان پيشرفت مى‏كنيد. اگر در خواب كسى را ببينيد كه بر صورتش پر از جوش است، به اين معنا است كه بايد با اطرافيان رفتار بهترى داشته باشيد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه بر پيشانى شما جوش زده، نشانه‏ى آن است كه بيمارى يكى از نزديكان شما را تهديد مى‏كند. ديدن جوش‏هاى چركين، بيانگر آن است كه دشمنان قصد دارند شما را به دردسر بياندازند.

جوهر

بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه لباستان جوهرى شده، بيانگر توطئه‏ى دشمنان است. اگر خواب ببينيد كه انگشتانتان جوهرى شده، به اين معنا است كه تلاش مى‏كنيد تا به شخصى آسيب برسانيد. اگر در خواب مشاهده كنيد كه قلم خود را جوهر مى‏كنيد، بيانگر همنشينى با افراد ناباب است.

جوى آب

محمد بن سيرين گويد: جوى آب در خواب، چون آب خوش طعم بود و پاكيزه، دليل كه زندگانى او خوش است. اگر بيند از جويى مجهول آب صافى مى‏خورد و اين كس در سفر است يا در جايگاهى بيگانه، دليل كه در كارى مجهول مشغول شود و عمر خود را دراز گذارد و به مقدار آن آب كه در جوى خورده بود منفعت يابد. اگر آب جوى شور و تلخ و ناخوش بود، دليل بود بر تلخى معيشت و زندگانى او.
جابر مغربى گويد: جوى در تأويل، مردى محتشم با منفعت است. اگر بيند كه آب جوى برداشت، دليل كه به قدر آن از مردى محتشم مال يابد. اگر بيند جوى خورد، زندگانى بود. (والله اعلم بالصواب.)
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جوى آبى ببينيد، بيانگر آن است كه به مقام بالايى دست پيدا مى‏كنيد. پيدا كردن چيزهاى باارزش از جوى آب، معنايش آن است كه به خاطر موضوعى، آبروى خود را به خطر مى‏اندازيد.
اچ ميلر مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه آب جوى به صورت سريع مى‏گذرد، نشانه‏ى بدشانسى است. اگر جوى آبى پر از ماهى ببينيد، نشانه‏ى آن است كه اقبال خوب در انتظار شما است. اگر يك جوى آب در مزرعه ببينيد، بيانگر پيشرفت در امور كارى است.

جهانگرد

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جهانگردان را ببينيد، يعنى در حرفه‏ى خود پيشرفت مى‏كنيد. اگر خواب ببينيد كه مشغول جهانگردى هستيد، دلالت بر داشتن شغل خوب دارد.

جهنم

برايت مى‏گويد: ديدن جهنم در خواب، نشانه‏ى تغيير و تحولات ناخوشايند است. اگر خواب ببينيد كه از جهنم آزاد شده‏ايد، نشانه‏ى آن است كه از خطرى در امان مى‏مانيد.
بيتون مى‏گويد: اگر در خواب خود را در جهنم ببينيد، بيانگر آن است كه دست به كارهاى ناپسند مى‏زنيد و اگر ببينيد كه در جهنم فرياد مى‏زنيد، نشانه‏ى آن است كه دشمنان شما را شكست مى‏دهند. اگر در خواب نزديكان خود را در جهنم ببينيد، نشانه‏ى آن است كه آن‏ها دچار مشكل شده‏اند.

جهيزيه

برايت مى‏گويد: اگر در خواب جهيزيه‏ى عروس ببينيد، نشانه‏ى آن است كه شما به زودى ازدواج مى‏كنيد.
بيتون مى‏گويد: اگر مردى خواب جهيزيه‏ى زنش را ببيند، بيانگر آن است كه به هدف خود مى‏رسد. اگر مردى در خواب مشاهده كند كه همسرش هيچ جهيزيه‏اى همراه خود نياورده، بيانگر آن است كه بايد رفتار خوبى با اطرافيان داشته باشد.

جيب

بيتون مى‏گويد: اگر در خواب جيب لباس ببينيد، بيانگر آن است كه دشمنان نقشه‏هايى بر عليه شما كشيده‏ايد.
برايت مى‏گويد: ديدن جيب مانتو در خواب، نشانه‏ى آن است كه بايد بيشتر مراقب اطراف خود باشيد. اگر خواب ببينيد كه در جيبتان به دنبال چيزى مى‏گرديد، بيانگر وقوع اتفاقات ناگوار است. اگر خواب ببينيد كه چيزى را در جيبتان مى‏گذاريد و يا از جيبتان در مى‏آوريد، معنايش اين است كه موضوعى باعث ناراحتى شما مى‏گردد.

جيب بر

برايت مى‏گويد: اگر در خواب جيب برى را ببينيد، نشانه‏ى آن است كه بايد مراقب توطئه‏ى دشمنان باشيد.
بيتون مى‏گويد: اگر خواب ببينيد كه خودتان جيب بر هستيد، بيانگر آن است كه با رفتار بد خود باعث مى‏شويد تا اطرافيان از شما دورى كنند. اگر خواب ببينيد جيب برى، جيب كسى را مى‏زند، بيانگر آن است كه شخصى قصد دارد تا به شما آسيب وارد كند.
منبع:دایرة المعارف تعبیر خواب / نشر سما




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.