هدایتگران راه نور (جلد 4)

دوره‏اي که با قتل خليفه سوم آغاز شد و با شهادت امام حسين عليه‏السلام پايان گرفت، اثري ژرف بر امت اسلامي از خود بر جاي نهاد. در واقع اين دوره را مي‏توان زنجيره‏اي را فجايع متعدد به شمار آورد. امامت سبط اول پيامبر صلي الله عليه و آله، امام حسن مجتبي عليه‏السلام، در ميانه‏ي همين عصر بوده است. بنابراين بر ماست که زندگي آن امام را بکاويم و آن را بسان
سه‌شنبه، 6 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدایتگران راه نور (جلد 4)
هدایتگران راه نور (جلد 4)
هدایتگران راه نور (جلد 4)






نویسنده: سید محمد تقی مدرسی

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله، و صلي الله علي محمد و آله الطاهرين.
دوره‏اي که با قتل خليفه سوم آغاز شد و با شهادت امام حسين عليه‏السلام پايان گرفت، اثري ژرف بر امت اسلامي از خود بر جاي نهاد. در واقع اين دوره را مي‏توان زنجيره‏اي را فجايع متعدد به شمار آورد.
امامت سبط اول پيامبر صلي الله عليه و آله، امام حسن مجتبي عليه‏السلام، در ميانه‏ي همين عصر بوده است. بنابراين بر ماست که زندگي آن امام را بکاويم و آن را بسان شغلي فراروي خويش قرار دهيم. آيا غير از اين بود که امام حسن عليه‏السلام به تصريح پيامبر صلي الله عليه و آله و به شهادت زندگي درخشان خوش پيشوايي مسلمانان را بر عهده داشت؟ مگر نه اينکه ما آن امام را حجت خداوند بر روي زمين مي‏دانيم؟ از اين رو بايد در زندگي آن حضرت دقيق شويم و در راه و روش زندگي مکتبي خويش، از حيات وي الهام گيريم.
اين کتاب در واقع تحليل فشرده‏اي از زندگي و اوضاع دوران امام حسن مجتبي عليه‏السلام مي‏باشد که به رشته‏ي تحرير درآمده است.
متن کتاب "  هدایتگران راه نور (جلد 4) " 




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.