نماد عشق سلتیک که عشق ابدی را به ارمغان می‌آورد

نمادهای سلتی روایت داستان‌های عاشق و معشوق ابدی است. نمادهای عشق سلتیک معانی و احساسات متعددی را نشان می‌دهد. سلت‌ها قبیله‌ای بودند که برای شجاعت خود شناخته شده‌اند. آنها از اروپا سفر می‌کردند و به سمت جزایر بریتانیا راه می‌رفتند. با وجودی که در زمینه جنگ و مبارزه مهارت‌های قابل توجهی داشتند، آنها به سنت و آیین‌های خود که دارای طبیعت عاشقانه و عاطفی بودند، ادامه دادند.
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم دهقانی
موارد بیشتر برای شما
نماد عشق سلتیک که عشق ابدی را به ارمغان می‌آورد

نمادهای عشق سلتیک
 

چکیده
نمادهای سلتی روایت داستان‌های عاشق و معشوق ابدی است. نمادهای عشق سلتیک معانی و احساسات متعددی را نشان می‌دهد.
سلت‌ها قبیله‌ای بودند که برای شجاعت خود شناخته شده‌اند. آنها از اروپا سفر می‌کردند و به سمت جزایر بریتانیا راه می‌رفتند. با وجودی که در زمینه جنگ و مبارزه مهارت‌های قابل توجهی داشتند، آنها به سنت و آیین‌های خود که دارای طبیعت عاشقانه و عاطفی بودند، ادامه دادند.
هنر سلطنتی و فرهنگ آنها دارای نمادهای متعدد است که هنوز هم می‌تواند در همه جا از جمله حلقه‌های عروسی، چاپ پارچه تا طرح‌های خالکوبی دیده شود. در واقع، نمادها و خالکوبی سلتیک برای بسیاری از دوست‌داران جوان امروز دست به دست شده است. محبوبیت هر نماد سلتیک برای عشق به علت افسانه‌های مرتبط با آنها است. علاوه بر این، برای ما یادآوری دوره‌ای است که یک مرد جوان باید عشق خود را ثابت کند تا عشقش به او عشق بورزد. بنابراین، می‌توان گفت که این نمادها ظاهری از عاشق و معشوق ابدی هستند.


تعداد کلمات: 748 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

نماد عشق سلتیک که عشق ابدی را به ارمغان می‌آورد

برگرفته از سایت هیستوری پلکس

گره عشق

~ آنها می‌گویند عشق مرز نمی‌شناسد با این حال، عاشق می‌خواهد در آغوش عزیزانش همیشه به جا بماند.
~ علامت گره عشق واقعا یک نماد بزرگ و شگفت‌انگیز است که فراتر از مرزها و ملل است.
~ یکی از مشهورترین نمادهای عشق سلتیک، گره یاهو است که به شما می‌گوید که ملوانان سلتیک از چه زمانی عاشق هستند.
~ آنها با استفاده از دو طناب در هم پیچیده، نمادی ساخته و آن را به عزیزان خود پس از رسیدن به خانه ارائه می‌دهند.

عشق گره، بعدها، به عنوان یک اتحاد کامل بین دو نفر شناخته شده است که هیچ مبدا و پایان ندارد، اما تنها عشق ابدی است. دیگر نمادهای عشق سلتیک به شکل گره، گره مارپیچ یا بیضی شکل، قطعه سه گانه سلتیک، گره مربع سلتیک، گره دور سلتیک و گره مار سلتی است.


کلدخ (claddagh)

~ یک نماد claddagh شامل دو دست است که یک قلب را نگه داشته است که تاجی در بالای آن است.
~ دست در نماد، نشان دهنده دوستی، که قلب عشق را نشان می‌دهد و تاج وفاداری را نشان می‌دهد.
~ فردی که این نماد را به کسی می‌دهد، عشق، دوستی و وفاداری را به آن شخص هدیه می‌دهد.
~ بنابراین، این نماد اغلب به عنوان یکی از طرح‌های حلقه سلتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا بر روی حلقه عروسی حک شده است.

 

بیشتر بخوانید: گره‌های زیبای سلتیک و معانی جذاب آن


اسرار پشت این نماد سلتیک برای عشق جوانی است که توسط دزدان دریایی دستگیر شده و در آفریقا به عنوان برده فروخته می‌شود. اگرچه اعتقاد بر این بود که روستاییان فکر کردند او مرده باست، عشق او چنین فکر نکرد و منتظر او بود. سالها گذشت و یک روز او توانست از اسارت فرار کند و به عشیره خود بازگشت. او علامت کلدخ را بر روی یک حلقه حک کرد و به آن دختر داد.


شبدر سه برگ

~ Shamrock یا شبدر سفید سه برگ، نماد ملی ایرلند است.
~ از زمان‌های قدیم، این بوته توسط بومیان مقدس شناخته شده است.
~ افسانه مربوط به آن، این است که زمانی که سنت پاتریک به سواحل ایرلند برای رساندن پیام مسیحیت آمد، او از برگ این گیاه برای توضیح مفهوم تثلیث مقدس به ساکنان جزیره استفاده کرد.
~ این نماد خدا- پدر- پسر، به عنوان نمایان شدن توسط مسیح، و خدا و روح القدس است.

نسخه دیگری از نمادگرایی مربوط به شبدر سه برگ وجود دارد. همچنین گفته می‌شود که ایمان، عشق و امید را نشان می‌دهد. بنابراین، این طرح در جواهرات عروسی محبوب است. هر دو عروس و داماد این علامت را در روز عروسی خود حمل می‌کنند تا بتوانند زندگی جدید خود را به دست آورند.
مثلث یکی دیگر از نمادهای سلتیک برای عشق است که توسط گره و مثلث (گره‌های سه گوشه) مشخص می‌شود. مثلث نشان دهنده بدن، ذهن و روح در سه گوشه است. باتولت حاوی دو مثلث است که نشان دهنده بدن، ذهن و روح دو نفر است که در حلقه‌ای که نماد عشق ابدی است، متحد می‌شود.
اعتقاد بر این است که سلت‌ها معنوی بودند، که از نمادگرایی سلتیسم مشهود است. نمادها و معانی گره‌ها در عرفان و افسانه‌هایی که در این دوران مدرن بیشتر مورد علاقه واقع شده‌اند، پوشانده شده است. همانطور که این نمادها دارای معانی پیچیده و داستان برای گفتن هستند، آنها طراحی‌های خالکوبی عالی را می‌سازند. از این رو، رابطه بین علامت‌های عشق سلتیک و خالکوبی در اینجا برای مدت طولانی باقی می‌ماند.

 

منبع: راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.