آیا می دانید که در آب نبات و شیرینی شما چه چیزی وجود دارد؟

همه بچه ها خوردن شیرینی و شکلات و آب نبات را دوست دارند و بزرگتر ها نیز به خوردن آنها علاقه نشان می دهند. اما این حقیقت که اینگونه خوراکی ها از مواد غیر طبیعی و غیر استاندارد تهیه و تولید می شوند و در تولید آنها از محصولاتی که با مهندسی ژنتیک به دست ...
يکشنبه، 29 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
آیا می دانید که در آب نبات و شیرینی شما چه چیزی وجود دارد؟
استفاده از مواد سمی در تولید شکلات و شیرینی به سلامت انسان ها لطمه می زند.
چکیده : همه بچه ها خوردن شیرینی و شکلات و آب نبات را دوست دارند و بزرگتر ها نیز به خوردن آنها علاقه نشان می دهند. اما این حقیقت که اینگونه خوراکی ها از مواد غیر طبیعی و غیر استاندارد تهیه و تولید می شوند و در تولید آنها از محصولاتی که با مهندسی ژنتیک به دست آمده است یا اصلاح ژنتیکی شده است، استفاده می شود، حقیقتی اثبات شده است. بنابراین با دوری از این خوراکی های سمی و استفاده از محصولات ارگانیک به سلامتِ خود و جامعه کمک کنیم.

تعداد کلمات : 1321/مدت زمان مطالعه : 6/5 دقیقه
اسپارتام
نویسنده : Dr. Edward Group
مترجم : میثم نریمانی

دلیلی وجود دارد که مردم در جستجو برای خرید و پرورش دادن محصولات ارگانیک هستند. این یک موضوع با اهمیت برای سلامتِ خوب است و محیط زیست تمیز و سرسبز را پشتیبانی و حمایت می کند. مردم سرانجام این حقیقت را می آموزند که غذاهایی که اصلاح ژنتیکی شده اند، خطرناک هستند.
این غذاهای اصلاح ژنتیکی شده ای که شیمی دان ها طراحی کرده اند به صورت دوره ای و در طول هر دورة قابل توجه، تست وآزمایش نشده اند. آنها در مواد غذایی مورد استفاده ما، و در فروشگاه های ما، وارد شده اند و اغلب اوقات فاقد بر چسب اطلاعات تغذیه ایِ مورد نیاز خریداران می باشند. به طور کلی، آنها از قفسه های فروشگاه های مواد غذایی بیرون کشیده نمی شوند تا زمانی که آسیب های قابل توجهی به سلامت مصرف کنند گان وارد کنند و معمولا هم این آسیب ها در مقیاس وسیع اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: کمپین مبارزه با قند مصنوعی


نکته ای در اینجا وجود دارد: در سال 2001، شرکت آمریکایی کریستال شکر همراه با M&M/Mars و Hershey’s موافقتما هرگز شکستن قول و پیمان را از جانب این شرکت ها نمی پذیریم.
ما هرگز از تولیدِ سمیِ شکر و آب نبات با استفاده از اصلاح ژنتیکی، آفت کش ها و قارچ کش ها حمایت نمی کنیم.
ما هرگز شکر، شیرینی و آب نباتِ سمی و خطرناکِ شما را که بچه ها و بزرگسالان را مسموم می کند خریداری نمی کنیم.
کردند تا از شکر طبیعی به جای شکری که با مهندسی ژنتیکی از چغندر قند به دست می آوردند، استفاده کنند. آنها همه ما را اغفال کردند و قول خودشان را شکستند و به آن عمل نکردند –  من حدس می زنم آنها فکر می کردند که مردم قول آنها را فراموش خواهند کرد. مردم نه تنها فراموش نکردند، بلکه از بابت این موضوع ناخشنود نیز هستند.
نه تنها این شرکت ها از شکر آلوده در محصولات خود استفاده می کنند، بلکه از کارِ برده داریِ کودک برای برداشت کاکائو استفاده کرده اند. دو شرکت بزرگی که صنایع شکلات سازی را تشکیل می دهند شرکت های M&M/Mars و Hershey’s می باشند.
دو سوم از فروشگاه های شکلات در بین دو نفر از آنها قرار دارد. این مقدار، دو سوم از یک صنعت 13 میلیارد دلاری است.
مسائل کلیدی مربوط به دو شرکت عبارتند از:
1. هر دوتای این شرکت ها از محصولاتی استفاده می کنند که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده اند و یا مهندسی ژنتیکی شده اند.
2. آنها مقدار زیادی کاکائو را از ساحل عاج خریداری می کنند.
کاکائوی ساحل عاج چه ایراد و مشکلی دارد؟
کشاورزان ساحل عاج از بچه های بردة کارگر برای کار دربخشی از مزرعة خود یا برای تمام آن استفاده می کنند. به نظر می رسید بزرگترین تولید کننده شکلات در ایالات متحده،Hershey Foods Corp  ، هیچ چیزی درباره این موضوع نمی داند، با توضیح دادن این موضوع و آشکار شدن این حقیقت، آنها درباره موضوعِ بچه های بردة کارگر "عمیقا نگران و مضطرب" و "شوکه" شدند.
بعضی از شیرینی ها و شکلات هایی که شرکتِ Hershey Foods Corp تولید می کند شامل: Reese’s Peanut Butter Cups که از بادام زمینی تهیه می شود و Hershey’s Kisses and Nuggets و نوار شکلات
Hershey می باشند.
دفعة بعد که محصولات آنها را خریداری می کنید، درباره این موضوع فکر کنید – آیا شما یک نوارِ شکلاتی را می خرید که بر چسب آن می گوید: "مصرف این نوارِ شکلات ممکن است باعث سرطان شود – این محصول حاوی شکری است که از چغندری که مهندسی ژنتیکی شده است، تولید شده است، کاکائوی این محصول توسط بچه های بردة کارگر برداشت شده است، و آفت کش ها و قارچ کش های مضر در تولید این محصول به کار گرفته شده اند"؟
من که این طور فکر نمی کنم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که یک پیام را برای این شرکت ها و کمپانی های تولید کنندة غذا های بیماری زا ارسال کنیم، و این ارسال پیام را آنقدر ادامه می دهیم تا این پیام شنیده شود:

ما هرگز شکستن قول و پیمان را از جانب این شرکت ها نمی پذیریم.
ما هرگز از تولیدِ سمیِ شکر و آب نبات با استفاده از اصلاح ژنتیکی، آفت کش ها و قارچ کش ها حمایت نمی کنیم.
ما هرگز شکر، شیرینی و آب نباتِ سمی و خطرناکِ شما را که بچه ها و بزرگسالان را مسموم می کند خریداری نمی کنیم.


من چه کار می توانم بکنم تا صدایم شنیده شود؟
من دریافته ام که وقتی شرکت ها و کمپانی ها به حرف های شما گوش نمی دهند، آنها به جایی که شما پولتان را خرج می کنید (یا خرج نمی کنید) پاسخ خواهند داد. اگر یک شرکت، محصولی را که می فروشد با کیفیت نباشد و با محیط زیست سازگاری نداشته باشد، آن وقت من از آنها هیچ چیز نخواهم خرید.
همان طور که می بینید، از سال 1990 تاکنون، تعداد خریدِ کالا های ارگانیک سالانه حدود 20% درصد افزایش می یابد. و تمرکز بر داشتنِ بهداشتِ خوب و مواد غذایی که اصلاح ژنتیکی نشده باشند و در تولید آنها از آفت کش ها و قارچ کش ها استفاده نشده باشد در حال گسترش است. در نهایت کشاورزان و دانشمندانی که می خواهند گیاهِ سمیِ خود را تولید کنند متوجه خواهند شد که بخش قابل توجهی از بازار خود را از دست داده اند.

پولتان را در جایی خرج کنید که سلامتی شما در آنجاست
وقتی که تعداد کافی از مردمی که در مورد سلامت و رفاهِ خود نگران هستند، پولشان را فقط برای خریدن محصولات ایمن خرج کنند، این عمل آنها پیامی بلند و واضح را برای این کمپانی ها و شرکت های تولید کننده ایکه سود محور هستند و محصولاتشان باعث بروز بیماری است، ارسال می کند. در مورد این، فکر کنید: دلیلی که باعث شده است فروشگاه های مواد غذایی شروع کنند به فروختن مواد غذایی ارگانیک و گوشت و مرغی که به صورت طبیعی تغذیه شده اند را برای فروش عرضه کنند، به این خاطراست که آنها دیده اند که مشتریانِ خود را از دست داده اند و مشتریانشان به فروشگاه های عرضه غذاهای سالم و دیگر فروشنده هایی که مواد غذایی سالم را می فروشند، روی آورده اند و از آنها خرید می کنند.
راه دیگری که می توانید یک پیام بفرستید این است که فقط این کار را انجام دهید؛ یک ایمیل یا نامه بفرستید یا یک تماس تلفنی برقرار کنید. اجازه بدهید این شرکت ها بدانند که شما به هیچ وجه علاقه ندارید محصولات آنها را، در صورتی که آن محصولات سعی در مسموم کردن شما داشته باشند، را خریداری کنید.
شما می توانید اطلاعات و جزئیات بیشتر را در وبسایت Crystal Sugar دریافت کنید. مَدخلِ دیگری که ممکن است بخواهید آن را بررسی کنید AG NOTES #505  است.
نتایج  حاصله ممکن است برای افراد مختلف متفاوت باشد. این اظهارات و اطلاعات برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته شده اند وقصد ندارند به جای توصیه های پزشک شما بنشینند. مرکز سلامت جهانی، توصیه های پزشکی را ابطال نمی کند، نسخه نمی دهد و برای تشخیص بیماری ها ایجاد نشده است. قرار نیست توصیه های غذایی و چشم انداز هایی که توسط مرکز سلامت جهانی بیان می شوند جانشینی برای سرویس ها و خدمات پزشکی معمول و متعارف باشند. اگر شما یک وضعیت پزشکی شدید و سخت دارید یا نگران سلامت خود هستید، به ملاقات دکتر و پزشک خودتان بروید و با او مشورت کنید.

 برگرفته از سایت:  Food Articles – Global Healing Center.url



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.