قدیمی‌ترین کشورهای جهان

اعتقاد بر این است که بین النهرین (عراق کنونی)، مصر، ویتنام، هند و سان مارینو، از قدیمی‌ترین کشورهای جهان هستند. تمدن بشری بیش از هزاران سال قدمت دارد و تمدن‌های بزرگی رشد کرده و سپس از بین رفته‌اند، گویی که هرگز وجود نداشته‌اند. تاریخچه امپراتوری‌های بزرگی در چین، مصر، بین النهرین (عراق فعلی)، ایران، هند و غیره وجود دارد که گستردگی فراوانی داشته‌اند.
جمعه، 4 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مریم دهقانی
موارد بیشتر برای شما
قدیمی‌ترین کشورهای جهان

بین النهرین (عراق کنونی)، مصر، ویتنام، هند و سان مارینو، از قدیمی‌ترین کشورهای جهان هستند.
 

چکیده
اعتقاد بر این است که بین النهرین (عراق کنونی)، مصر، ویتنام، هند و سان مارینو، از قدیمی‌ترین کشورهای جهان هستند. تمدن بشری بیش از هزاران سال قدمت دارد و تمدن‌های بزرگی رشد کرده و سپس از بین رفته‌اند، گویی که هرگز وجود نداشته‌اند. تاریخچه امپراتوری‌های بزرگی در چین، مصر، بین النهرین (عراق فعلی)، ایران، هند و غیره وجود دارد که گستردگی فراوانی داشته‌اند. در حال حاضر هر یک از کشورهای مذکور را نمی‌توان به عنوان همان کشور نامید، زیرا امروزه اصطلاح کشور چیزی متفاوت از آنچه که در آن زمان شایع بود، شده است. این کشورها طی سالیان مختلف تحت حکومت چندین پادشاه بوده‌اند و فراتر از مرزهای امروزی‌شان را شامل می‌شدند. اسامی این مناطق در اسناد تاریخی ذکر شده که نشان می‌دهد قدمت چندین هزار ساله دارند. آیا شما می‌دانید که سن مارینو قدیمی‌ترین قانون اساسی نوشته شده را دارا بوده است (1600 میلادی)، که در واقع حتی تا به امروز نیز موجود است؟


تعداد کلمات: 783  کلمه / تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

قدیمی‌ترین کشورهای جهان

برگرفته از سایت هیستوری پلکس
مترجم: میترا مزینانی


بین النهرین - 2879 سال قبل از میلاد مسیح

بین النهرین به معنی "سرزمین بین رودخانه‌ها" یعنی رودخانه تیرس و فرات است. تاریخ آن را می‌توان به حدود 5300 قبل از میلاد، زمانی که جوامع شهری دوره اوبئید رونق یافت، نسبت داد. این مکان همچنین به نام گهواره تمدن در عصر حجر بوده است. با مراجعه به تاریخ، شاهد شروع و انقراض تمدن‌های سومری، آکادین، بابلیون و آسریان در این دوران خواهیم بود. از زمان سقوط بابل در 539 سال پیش از میلاد تا امپراطوری هخامنشی، توسط اسکندر کبیر (در 332 پیش از میلاد)، این منطقه توسط ایرانیان ساسانی (226 م.) فتح شد. و در قرن هفتم بود که توسط اسلام فتح شد و به نام عراق شناخته شد.


مصر 3100 سال قبل از میلاد مسیح

مکان تاریخی: معابد ابو سیمبل، مصر
این فرعون نرون بود که با متحد کردن مناطق بالا و پایین مصر، موجب شکل‌گیری مصر فعلی در 3100 سال پیش از میلاد مسیح شد. چندین جنگ و تغییر سلطنت بعد از حکومت فراعنه در مصر باستان وجود داشت، و بعدها به دلیل یک سری از رویدادها به بریتانیا تبدیل شد که بخش بزرگی از این کشور را زیر سیطره خود قرار داد. در طول سال‌های بعدی، مردم مصر برای به دست آوردن آزادی تلاش کردند و در نهایت، در 28 فوریه سال 1922، این کشور مستقل اعلام شد.


ویتنام - 2879 سال قبل از میلاد

مکان تاریخی: آرامگاه نگهبانان دین، ویتنام
ظهور قبیله ونکن لانگ در 2879 سال پیش از میلاد مسیح، منجر به تشکیل ویتنام به عنوان یک کشور واحد شد. تغییر حکومت‌ها در طول قرن‌ها ادامه داشت و سپس به دست حاکمان ژاپن افتاد، که بعد از جنگ جهانی دوم در تاریخ 2 سپتامبر 1945 این کشور را ترک کردند.


شبه جزیره کره - 2333 سال پیش از میلاد مسیح

سوابق تاریخی می‌گویند که در 2333 سال قبل از میلاد مسیح، کره توسط کینگ دانگوم تاسیس شد. در قرن‌های گذشته، این کشور چندین بار تقسیم و مجددا به هم پیوسته و توسط روس‌ها و مغولان مورد حمله قرار گرفت. ژاپن این کشور را از سال 1910 تا پایان جنگ جهانی دوم تحت کنترل داشت و پس از آن کره به دو کشور مختلف- کره شمالی و کره جنوبی تقسیم شد.
 

بیشتر بخوانید: بزرگ ترین راز جهان باستان


چین - 2070 سال قبل از میلاد

یکی از قدیمی‌ترین کشورهای جهان است. چین ابتدا توسط سلسله شی تاسیس شد و در 221 سال پیش از میلاد، سلسله چین، اکثر بخش‌های چین امروزی را متحد ساخت و در سال 1949، جمهوری چین فعلی به وجود آمد.


یونان - 337 سال قبل از میلاد

مکان تاریخی: آکروپلیس، معبد معروف
این کشور برای اولین بار در 337 سال قبل از میلاد مسیح، تحت پادشاه فیلیپ دوم، متحد شد. دولت یونان در سال 1821 شکل جدیدی از جمهوری خواهان را شکل داد.


شبه قاره هند - 322 سال قبل از میلاد مسیح

اکثر بخش‌های شبه قاره هند که امروزه بخش‌هایی از هند، پاکستان و بنگلادش را تشکیل می‌دهد توسط امپراتور چاندراگپتا موریا از سلسله موریا در 322 پیش از میلاد مسیح، متحد شد. در قرن‌های بعدی چندین سلسله را می‌بینید که روی کار می‌آیند و سپس می‌روند و آخرین حاکمان آن هند، پاکستان و بنگلادش انگلیس بودند، قبل از جدایی هند و پاکستان (بنگلادش به عنوان بخشی از پاکستان در نظر گرفته می‌شد) که در سال 1947 به استقلال دست یافت و بعد جمهوری مستقلی را اعلام کرد.

بنابراین، پاسخ قطعی به این سوال که قدیمی‌ترین کشور در جهان کدام است؟ وجود ندارد. همچنین باید به یاد داشته باشید که تعداد بسیار کمی از کشورها وجود دارند که تاریخ پیدایش آنها خیلی دورتر از میلاد مسیح باز می‌گردد، در صورتی که بخواهیم مرزهای کنونی را در نظر بگیریم.

 

منبع: راسخون



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.